آموزش ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی

  1401-05-15
  آموزش زبان انگلیسی

ریدینگ (Reading) شاید این روزها دردسر بزرگی برای تمام انسان ها شده باشد. چرا که یاد گرفتن لغات و قواعد و استفاده آن ها در جملات کار راحتی نیست. به طور خلاصه در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که یاد گرفتن ریدینگ (Reading) آنقدر ها هم سخت و غیر قابل تحمل نیست و راه های راحت تر و بهتری برای یادگیری آن وجود دارد. مطمئنا پس از خوانده این مقاله، یادگیری سریع تر و بهتر مهارت ریدینگ (Reading) در انتظارتان خواهد بود. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی

 فهرست مطالب این مقاله:

- ریدینگ (Reading) چیست؟

- آرام آرام پیش روی کنید

- برای ریدینگ (Reading) از روش لاک پشتی استفاده کنید

- همراه با استعداد خود قدم بردارید

- در مطالعه کردن استمرار داشته باشید

- برای یادگیری واژگان از روش تدریجی استفاده کنید

- روش تدریجی به چه معناست؟

- با صدای بلند بخوانیم یا نه؟

- آموزش ریدینگ (Reading) و گامی برای افزایش هوش

- 6 روش مهم در تقویت مهارت ریدینگ (Reading)

- تماشا کردن فیلم و انیمیشن در تقویت ریدینگ (Reading)

 

 

..:: ریدینگ (Reading) چیست؟

سوالی که به احتمال زیاد ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کرده است می تواند همین باشد که اصلا ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی چه نقشی دارد و چه طور میتوان آن را به خوبی یاد گرفت. . ما در این مقاله تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا برای شما ریدینگ (Reading) و راه ها یادگیری آن را شرح دهیم. خواندن یا ریدینگ (Reading) فرایندی است که ما بعد از نگاه کردن به لغات و واژگان در ذهنمان سعی می کنیم که آن را با قواعدی که آموخته ایم، آمیخته کنیم. ما می توانیم هم به صورت بی صدا در ذهنمان فرایند خواندن را انجام دهیم و هم با صدای بلند. خواندن یک مهارت دریافتی است، یعنی به صورت کلی ما از بدو تولد مهارت خواندن را در خود نداریم اما بعد ها با فراگیری آموزش های مختلف می توانیم این مهارت را در خود پرورش دهیم. ریدینگ (Reading) زبان انگلیسی هم درست مثل خواندن از همان ابتدای کار در ما وجود ندارد و به مرور زمان هر چه قدر که بیشتر به یادگیری بپردازیم، در این امر یعنی ریدینگ (Reading) زبان انگلیسی نیز به اندازه خواندن زبان فارسی نیز پیشرفت خواهیم کرد.

اگر بخواهیم اهمیت مهارت های مختلف در آموزش زبان انگلیسی را مد نظر بگیریم می توانیم آنها را به این ترتیب رتبه بندی کنیم:

- گوش دادن (Listening)
- حرف زدن (Speaking)
- خواندن (Reading)
- نوشتن (Writing)

 

مهارت ریدینگ (Reading) در رتبه ی سوم از اولویت ها قرار دارد، اما می خواهیم توجه شما را به یک نکته خیلی مهم جلب کنیم. همان طور که می بینید مهارت ریدینگ (Reading) یا همان خواندن، از مهارت رایتینگ یا همان نوشتن اهمیت بیشتری دارد، حالا یک سوال مهم در اینجا مطرح می شود: چند درصد اکثر آموزشگاه های زبان انگلیسی ابتدا به ما نوشتن را یاد می دهند و سپس خواندن را؟ درست است، به طور کلی در نظام آموزشی ما و در آموزشگاه های زبان انگلیسی ابتدا تمام دقت روی آموزش رایتینگ (Writing) یا نوشتن است، در صورتی که قبل از آن مهارت مهم تری به نام ریدینگ (Reading) در مقابل ما قرار دارد.

 

..:: آرام آرام پیش روی کنید

به طور کلی فراموش نکنید که در یادگیری همه چیز صبور باشید، فرایند یادگیری، فرایندی تدریجی و گام به گام است و این موضوع تمام چیزی که لازم دارد استمرار و صبر است. در یادگیری زبان انگلیسی این استمرار و صبر باید چند برابر باشد و در یادگیری مهارت ریدینگ (Reading) باید تلاش خود را بیشتر کنید. نکته مهم و قابل توجه این است که یادگیری زبان انگلیسی و رایتینگ کار دشواری نیست. اما به احتمال زیاد در ذهن شما فرایندی سخت و دشوار جا افتاده است. اما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک علاو بر جذاب بودن مسیر یاد گرفتن زبان انگلیسی، می توانید بر روی یاد گرفتن مهارت رایتینگ نیز حساب دیگری باز کنید. یاد گرفتن مهارت ریدینگ (Reading) به نکات و اصولی احتیاج دارد که در زمانی نسبتا کوتاه می توانید آن ها را یاد بگیرید. شما باید در خواندن یک متن به تمام چیز ها از جمله علامت های نگارشی، پایان و ابتدای جمله و ... دقت کنید و آن ها را در نظر بگیرید. این کار به شما در مهارت ریدینگ (Reading) به شدت کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین صورت در این امر به مهارت کافی برسید. آهسته پیش روی کنید، اما به صورت مداوم و مستمر. به صورت کلی در برنامه ریزی خود مثلا سه روز در هفته را (از صبح تا شب) به ریدینگ (Reading) اختصاص ندهید و چهار روز اصلا ریدینگ (Reading) تمرین نکنید. سعی کنید به صورت منظم و مداوم ادامه دهید تا یادگیری آن برای شما هم سخت نباشد و هم برای شما شیرین باشد.

 

..:: برای ریدینگ (Reading) از روش لاک پشتی استفاده کنید

شاید اگر به روش لاکپشتی یا همان آهسته و پیوسته حرکت کنید ممکن است فکر کنید که شما نسبت به بقیه کند تر پیش می روید، اما واقعیت این است که اگر از این روش استفاده کنید شما در امر یادگیری نسبت به بقیه بسیار جلوتر هستید. پس با خیال راحت این راه را ادامه دهید. شما می توانید هنگام مطالعه کردن جملات را به زبان انگلیسی و با صدای بلند بیان کنید. به یک نکته توجه کنید که بهتر است با صدای بلند به صورت آهسته جملات را بخوانید. برای مثال شما می توانید از 10 صفحه کتابی که در مقابلتان قرار دارد 5 صفحه آن را به صورت شمرده شمرده و با صدای بلند بخوانید و از بار دوم که شروع به خواندن کنید متوجه می شوید که به ساختارها، واژگان و قواعد بیشتر توجه می کنید.

این کار برای شما به نظر کمی سخت می آید، اینکه با در نظر گرفتن تمام نکات به صورت شمرده شمرده مطالب را پیش ببرید. ولی این نکته را بدانید که این روش برای شما یک روش عالی و یک شروع خیلی بزرگ می تواند باشد. پس اگر در شروع کار برایتان سخت بود، جا نزنید و با استمرار و تلاش خود به نقطه ای که دوست دارید و برایش تلاش می کنید برسید. در واقع درس خیلی مهمی که شما از این روش آموزش رایتینگ (Writing) می توانید بگیرید این است که هر چقدر روی این مهارت یعنی رایتینگ وقت و زمان بیشتری صرف کنید، یعنی اگر به صورت تاملی و با مکث پیش روی کنید، می توانید تاثیر مستقیمی که بر جا می گذارد را مشاهده نمایید.

از منظر بهترین دانشمندان، این نکته یعنی روش لاکپشتی در یادگیری ریدینگ (Reading) کاملا تایید شده است. «جان مدیا» یکی از متخصصان برجسته در زمینه مطالعات و تاثیر آن بر روی مغز می باشد. همچنین وی مدیر و موسس دو پژوهشکده برجسته در زمینه مطالعات بر روی مغز و حافظه است که در کتاب خود صراحتا به این نکته اشاره کرده:

هر چقدر مغز تمرکز بیشتری بر روی کلمات داشته و با آن ها آشنا شود به همان اندازه کلمات بیشتری را به نوعی کدگذ اری یا رمزنگاری کرده و در نتیجه زودتر به حافظه شما سپرده می شوند.

البته فرقی نمی کند که شما یک کودک پیش دبستانی باشید یا این که در سطح کارشناسی ارشد تحصیل می کنید. در صورتی که حوصله و دقت کافی را به خرج دهید این رویه درآموزش ریدینگ (Reading) برای همه یکسان است و نتایج مشابهی را نیز در پی خواهد داشت.

 

..:: همراه با استعداد خود قدم بردارید

این روزها یاد گرفتن زبان انگلیسی برای تمام ما جزئی از زندگی و یکی از موارد مهم در امر یادگیری تمام نکات ما شده است. خیلی از ما فقط صرفا زبان انگلیسی را آموزش می بینیم و حتی رشته دانشگاهی خودمان را ادبیات انگلیسی انتخاب می کنیم. اما یک سری از ما رشته تحصیلی کاملا متفاوتی داریم. برای مثال هنر، پزشکی، مهندسی و یا حتی دانش آموز و خانه دار. به طور کلی فرقی ندارد که حرفه اصلی که انتخاب کردیم یادگیری زبان انگلیسی است یا در کنار حرفه ی خودمان داریم از زبان انگلیسی استفاده می کنیم. نکته ای که قرار است بدانیم برای همه ما مناسب است. همانطور که قبلا اشاره کردیم برای یادگیری مهارت ریدینگ (Reading) باید از مهارت خواندن کمک بگیریم. یعنی باید مطالعه داشته باشیم. حال اگر رشته ما ادبیات انگلیسی باشد، برای مثال باید رمان های کلاسیک بیشتری بخوانیم و اگر هنر است بیشتر کتاب های سبک هنری به زبان انگلیسی را مطالعه کنیم. حال سوال اینجاست که چرا باید این کار را انجام بدهیم؟ زیرا اگر ما در رابطه با رشته و استعداد خود مطالعه داشته باشیم قطعا بیشتر به آن علاقمند هستیم. نکته بعدی هم این است که می توانیم در زمینه ای که به آن علاقه داریم، اطلاعات و کلامت جدیدی یاد بگیریم. با این روش برای یادگیری ریدینگ (Reading)، واژگان بیشتری به ذهن ما سپرده می شود و در مواقع استفاده از واژگان، ذهن باز تری خواهیم داشت.

 

..:: در مطالعه کردن استمرار داشته باشید

فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی فقط و فقط به استمرار احتیاج دارد. زیرا کلمات و جملات انگلیسی در زندگی روزمره ما خیلی کم استفاده می‌شوند و اگر ما به صورت مستمر مطالعه نداشته باشیم امکان فراموش کردن زبان انگلیسی افزایش پیدا می کند. نیازی نیست حتما هر روز به صورت شبانه روزی به مطالعه زبان انگلیسی بپردازیم، بلکه می توانیم این پشت سر هم مطالعه کردن را در طول روز و حتی در طول ماه یا هفته تقسیم کنیم و تلاش کنیم که حتما طبق برنامه ریزی خود پیشروی کنیم. برای مثال شما می توانید در طول روز تنها نیم ساعت از زمان خود را اختصاص دهید به مطالعه کردن زبان انگلیسی. اما به هیچ وجه فراموش نکنید باید آن را به صورت مستمر و هر روز انجام دهید. اگر یک روز این کار را انجام دهید و یک روز نه و  آن را پشت گوش بیندازید، آن وقت شما انگیزه خود را از دست می دهید. چرا؟ زیرا به خاطر نداشتن استمرار کافی و مطالعه مستمر، شما به اندازه کافی به مفاهیم تسلط پیدا نمی کنید و نهایتا فکر می کنید زبان انگلیسی بسیار سخت است. بنابراین خواهید دید که علی رغم تلاش زیاد، شما پیشرفت آنچنانی در راستای یادگیری زبان انگلیسی نداشته اید.

ما در زندگی روزمره خود در حالت عادی به صورت انگلیسی صحبت نمی کنیم و به صورت فارسی صحبت می کنیم و این کاملا طبیعی است که اگر ما مطالعه مستمر نداشته باشیم ممکن است که انگلیسی فراموش کنیم. اما می خواهیم راجع به معجزه استمرار در مورد آموزش ریدینگ (Reading) با شما صحبت کنیم:

برای آموزش دیدن ریدینگ (Reading) فراموش نکنید که استمرار خیلی خیلی لازم است. چرا که امکان فراموش کردن تمام نکات انگلیسی و جملاتی که شما قبلا مطالعه کرده بودید بسیار زیاد است و اگر به اندازه کافی مطالعه نداشته باشید و تلاش خود را نکنید ممکن است آن را فراموش کنید. پس در نظر بگیرید که یاد گرفتن ریدینگ (Reading) و مهارت پیدا کردن در آن فقط به صبر و استمرار احتیاج دارد.

نکته جالبی که می‌توانیم به شما بگوییم آموزش ریدینگ (Reading) به صورت کاملا متفاوت با سبک آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک است.

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک ریدینگ (Reading) را به صورت کاملا متفاوت به شما آموزش می دهد و شما قطعا نمی توانید چنین آموزشی را در هیچ کجای دنیا پیدا کنید. همیشه وقتی کلمه ریدینگ (Reading) را به ما می گویند ما یک صفحه بلند بالا از کلمات و جملات انگلیسی در ذهن خودمان تصور می کنیم. اما آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک سبکی کاملا متفاوت برای زبان آموزان طراحی کرده است. طوری که شما می توانید با شعر و موزیک حتی لیسنینگ (Listening) و ریدینگ (Reading) خودتان را تقویت کنید. با ما در ادامه مقاله همراه ما باشید تا به شما سبکی از ریدینگ (Reading) آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک را نشان دهیم. وقتی برنامه ریزی می کنید تا ریدینگ (Reading) را بیاموزید به شما پیشنهاد می کنیم که هر روز فقط چند جمله و یا چند کلمه آن هم به صورت کوتاه و آسان را انتخاب کنید. قرار نیست همیشه جملات و کلمات ما کوتاه و ساده باقی بمانند. بلکه به مرور زمان و وقتی که به حد نصاب پیشرفت خود رسیدیم هر روز یک پله بالاتر و یک پله سخت تر برای خودمان برنامه ریزی می کنیم. اما باز هم به شما می گوییم که اصلا در ابتدای یادگیری ریدینگ (Reading) سراغ مقالات طولانی و سخت نروید و سعی کنید ابتدا با ساده ترین جملات و کلمات کار خود را شروع کنید. شما این کار را انجام دهید و ما به شما تضمین می دهیم که در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهید داشت.

 

..::  برای یادگیری واژگان از روش تدریجی استفاده کنید

روش تدریجی شباهت زیادی با روش لاک پشتی دارد. یعنی در روش تدریجی نیز باید تقریبا از روش لاک پشتی کمک بگیرید. مهمترین نکته در اجرای روش تدریجی همانطور که قبلا اشاره کرده ایم، داشتن حوصله است. دقت کنید که اگر برای یاد گرفتن ریدینگ (Reading) و آموزش زبان انگلیسی عجله داشته باشید و استمرار خود را از دست بدهید هرگز نمی توانید در این مهارت پیشرفت کنید. بنابراین سعی کنید تمام نکاتی که به شما گفته می شود را طبق اصول اجرا کنید.

 

..:: روش تدریجی به چه معناست؟

همانطور که اشاره کردیم در روش تدریجی همانند روش لاک پشتی باید از «حرفه گام به گام» استفاده نماییم. حال این حرفه گام به گام به چه معناست؟ بدین معناست که باید به صورت برنامه ریزی شده تمام نکاتی که می خواهیم آموزش ببینیم را برای خودمان دسته بندی کنیم تا بتوانیم آنها را در مدت زمان کم اما به صورت برنامه ریزی شده و حرفه ای جلو ببریم. این کار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تمام نکاتی که قرار است در جلسات طولانی مدت کلاس های زبان انگلیسی یا جلسات طولانی مدت کلاس های آفلاین آموزش ببینیم، در مدت زمان کوتاه به دست بیاوریم.

 

..:: با صدای بلند بخوانیم یا نه؟

این سوال، یکی از پرتکرارترین سوالات در مطالعه کردن می باشد. نه تنها در زبان انگلیسی بلکه در مطالعه کردن تمام درس ها این سوال پرسیده می شود که مطالعه کردن با صدای بلند بهتر است یا به صورت آرام؟ یادتان باشد که مطالعه کردن اگر ابتدا به صورت بلند اتفاق بیفتد باعث می شود که شما تمرکز بیشتری را روی کلمات و قواعد جملات به کار ببرید. اما دقت کنید که فقط برای بار اول متن خود را به صورت بلند بخوانید و وقتی که برای بار دوم و سوم خوهستید آن را بخوانید حتما با صدای آرام و به صورت زمزمه وار آن را بخوانید.

اگر بخواهیم به طور دقیق تری به شما نحوه مطالعه کردن را توضیح دهیم می توانیم اینگونه بگوییم که:

ابتدا یک بار متن ریدینگ (Reading) خود را به صورت آرام و با چشم های تان بخوانید برای بار دوم این متن ریدینگ (Reading) را با صدای بلند با توجه به تمام نکات از جمله نقطه ها، ویرگول ها، و ابتدا و پایان جمله ها بخوانید. برای دفعات سوم و چهارم باید خیلی دقیق و با جزئیات ریدینگ (Reading) خود را مطالعه کنید. آن را در ذهن خود و اصطلاحا روش چشمی مطالعه کنید یعنی فقط چشم هایتان دنبال متن باشد و تمام نکات آن را پیدا کنید. این روش به شما کمک میکند که ریدینگ (Reading) خود را بسیار بسیار ارتقا دهید و سطح اسپیکینگ (Speaking)، ریدینگ (Reading) و لیسنینگ (Listening) شما پیشرفت کند. اما برخی عادت دارند که در مطالعه زبان انگلیسی یا هر درس دیگری از روش بلند خواندن استفاده کنند. این دسته فقط با صدای بلند می توانند مطالعه کنند و اگر با صدای آرام به صورت زمزمه و یا با استفاده از روش چشم خوانی مطالعه انجام دهند نمی توانند درک درستی از مطالب داشته باشند. این دسته کاملا به استعداد خود پی برده اند و می دانند که بلند خواندن باعث ایجاد تمرکز در آن‌ها می شود. پس لازم نیست حتما از روش چشم خوانی یا زمزمه کردن استفاده کنند. آنها می‌توانند طبق همان روشی که می تواند روی آن تمرکز کند مطالعه خود را انجام دهند.

 

..:: آموزش ریدینگ (Reading) و گامی برای افزایش هوش

آیا شما می دانستید که در کنار یاد گرفتن ریدینگ (Reading) و آموزش زبان انگلیسی می توانید به ذهنتان کمک کنید تا گامی بلند در راستای باهوش تر شدن بر دارد؟ شاید واقعا این نکته برای شما جالب باشد اما باید بدانید که آموزش ریدینگ (Reading) طبق گفته هایی که در این مقاله به شما ارائه شد، باعث می شود که شما هوشیارتر شوید و یا به اصطلاح باهوش تر شوید. حال شاید سوال شما این باشد که چطور این اتفاق می افتد؟ وقتی که شما برای خواندن زبان انگلیسی تمرکز خود را افزایش می دهید تا با زبان جدیدی که با آن روبرو هستید آشنا شوید، باعث می شود که ذهن شما سلولهای خود را آزاد تر کند و به مسائل بیهوده فکر نکند و به همین دلیل می توانید در هنگام مطالعه اصولی، خودتان به این موضوع پی ببرید که خیلی کمتر به مسائل بیهوده فکر می کنید. ذهن و مغز انسان گنجایش بسیار زیادی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید انسان ها درصد بسیار کمی از ذهن خود را در طول زندگی به کار می گیرند. در واقع از توانی ذهن خود آن چنان که باید و شاید استفاده نمی کنند. حتی افراد بسیار باهوش در طول تاریخ مانند انیشتین نیز همین طور بوده اند. بنابراین اگه بدانید که ظرفیت حافظه شما برای یادگیری تا چه میزان بالاست، می توانید با تمرین و ممارست به یادگیری هرچه بهتر مهارت های مختلف زبان انگلیسی پرداخته و به موازات آن ذهن خود را پرورش دهید.

هنگامی که شما ریدینگ (Reading) را تمرین می کنید، کلمات جدیدی به ذهن شما سپرده می شود و بعدها که گام به گام جلو می روید این کلمات تبدیل به جملات می شوند و همه این ها داده هایی جدید برای ذهن شما محسوب می شوند. به همین دلیل است که ریدینگ (Reading) باعث افزایش هوش می شود. زیرا سلول های مغز افزایش پیدا می کند.

 

..:: 6 روش مهم در تقویت مهارت ریدینگ (Reading)

روش 1:

اولین راهی که به شما کمک می کند تا زبان آموز خوبی شوید و زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید، گوش کردن است. تا می توانید گوش کنید. یادتان باشد که شما ابتدا گوش کردن را یاد گرفتید. یعنی با استفاده از مهارت گوش کردن خود، بعدها حرف زدن و نوشتن و مابقی استعدادهای خود را پیدا کرده اید. بنابراین همه چیز از گوش کردن شروع می شود. تا می توانید گوش کنید. اگه در هنگام گوش دادن دچار مشکل شدید و برخی از کلمات و جملات رو متوجه نشدید ناامید نشوید، باز هم آن را گوش کنید و با تکرار است که نقاط مبهم از بین می روند.در راستای یادگیری زبان انگلیسی، فیلم های انگلیسی ببینید و آهنگ های انگلیسی گوش دهید. فقط و فقط گوش دهید. گوش کردن باعث می شود شما تا حدودی به صورت Native زبان انگلیسی را بیاموزید. حالا این Native یا به چه معنا است؟

همچنین بخوانید: لهجه امریکن و بریتیش در زبان انگلیسی

Native (یا همان Local یا محلی) یعنی اینکه شما لهجه اصیلی داشته باشید. یعنی مشخص نباشد که شما فردی هستید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است، بلکه فردی هستید که با زبان انگلیسی بزرگ شده است. البته چنین چیزی می توان گفت به هیچ وجه امکان پذیر نیست و یا اگر هم امکان پذیر باشد، کمتر کسی است که تواسنته باشد به لهجه امریکن یا بریتیش به طور کامل و 100% تسلط پیدا کرده باشد. اما هرچقدر بیشتر در این راستا گام بردارید، موفق تر خواهید بود. همه ما دوست داریم لهجه خیلی خوبی در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته باشیم. سعی کنید حتما از روش گوش کردن استفاده کنید. یادتان باشد که گوش کردن به شما کمک می کند که بعدها در خواندن هم کارتان راحت تر شود و وقتی که شروع کنید به صحبت کردن، شما دیگر یک لهجه ابتدایی ندارید. بلکه لهجه شما حرفه ای تر خواهد بود. بخش مهم ماجرا این است که به چه چیزی گوش دهیم. همانطور که به شما توضیح دادیم، می توانید فیلم های انگلیسی ببینید و به آهنگ های انگلیسی گوش دهید و یا حتی اخبار انگلیسی نگاه کنید. اما مهمترین پیشنهاد ما به شما گوش کردن به فیلم های آموزشی آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک است. این فیلم ها هم به شما کمک می‌کند تا بسیار عالی در امر یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید و هم به شما کمک می‌کند تا با زبان انگلیسی غریبه نباشید!

فیلم های زبان انگلیسی آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به گونه ای طراحی شده اند که به صورت گام به گام باعث پیشرفت زبان آموز می شود. یعنی ابتدا برای شما لهجه ساده تر و فیلم های آرام‌تری در نظر گرفته شده است و وقتی که شما پله به پله پیشرفت کنید این فیلم ها پیشرفت کرده و با شما همگام می شود و لهجه شما را گام به گام پیشرفت می دهد.

 

روش 2:

روش دیگری که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مهارت ریدینگ (Reading) پیشرفت کنید این است که بخوانید. باور کنید که خواندن معجزه می کند. اگر شما متون انگلیسی را بخوانید متوجه می شوید که هر کدام از کلمات را کجا باید استفاده کنید و اگر در ابتدای راه هستید، اگر مطالعه انجام دهید متوجه می شوید که ممکن است یک کلمه چند معنی داشته باشد. همچنین ممکن است برخی قواعد و اصول مختلفی داشته باشند و شما فقط با مطالعه کردن می توانید به این موضوع پی ببرید. ایمان داشته باشید که این اصل، یعنی «خواندن بعد از گوش کردن» مهمترین اصل در تقویت زبان انگلیسی به خصوص در تقویت ریدینگ (Reading) است. وقتی که شما زبان انگلیسی را یاد بگیرید اگر هنوز در ابتدای راه باشید، شما به خواندن احتیاج پیدا خواهید کرد. زیرا احتمالا شما کلمات را بلد هستید اما در حرف زدن به مشکل می خورید. اگر شما در سطح مبتدی قرار دارید و تازه می خواهید با زبان انگلیسی آشنا شوید، ما به شما می گوییم که چطور شروع کرده و چطور پیشروی کنید. در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک روشی کاملا متفاوت برای آموزش زبان انگلیسی، آن هم به صورت پایه ای وجود دارد. وقتی که شما وارد آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک شوید و شروع به یادگیری کنید، متوجه خواهید شد که چه تفاوت عظیمی مابین نحوه تدریس و آموزش این آموزشگاه با مابقی آموزشگاه ها وجود دارد.

همچنین بخوانید: شیوه آموزش در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک

در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک شما می توانید با استفاده از شعر، موسیقی و انیمیشن، ابتدا کلمات را یاد بگیرید. یعنی به صورت لغت محور شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید و گام به گام پیشروی کنید. سپس بعد از لغت، جملات و در نهایت صحبت کردن و مکالمه در پیش رویاتن خواهد بود. یعنی به صورت گام به گام و پله پله مهارت های شما تکمیل شده و البته به صورت کاملا اصولی. مهمترین اصلی که در یادگیری زبان انگلیسی برای آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک مورد اهمیت واقع شده است این است که شما شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید و در یادگیری زبان انگلیسی تداوم داشته باشید و خسته نشوید و از علاقه شما کم نشود که البته این آموزشگاه در این راستا نیز تدابیر بسیار هوشمندانه ای اتخاذ کرده است.

 

روش 3:

روش دیگر این است که شما گرامر را در نظر بگیرید. زیرا گرامر به اندازه یاد گرفتن لغت مهم است. برای همین است که به شما پیشنهاد دادیم در ابتدا به صورت روزنامه وار متن ریدینگ (Reading) خود را بخوانید. بعد از آن شروع به خواندن دقیق‌تر و نگاه کردن به جزئیات به صورت خیلی ریز بینانه کنید. این کار باعث می شود شما هم در امر ریدینگ (Reading) پیشرفت کنید و هم در امر گرامر. یاد گرفتن گرامر فقط و فقط با مطالعه کردن به دست می آید. زیرا شاید شما از طریق فرمول بتوانید تعدادی از ساختارها را حفظ کنید، اما تا زمانیکه مطالعه نکنید و نبیند که آن ساختارها در کجا استفاده شده اند و در کجا نمی توانیم از آن استفاده کنیم کاملاً متوجه امر گرامر نمی شوید.

 

روش 4:

چهارمین نکته ای که می تواند به شما کمک کند امر اسپیکینگ (Speaking) است. دقت کنید که شما باید صحبت کنید. تا زمانیکه صحبت نکنید و نتوانید از مواردی که مطالعه کرده اید و از مطالبی که به دست آورده اید در صحبت هایتان استفاده کنید، نمی توان گفت شما پیشرفت کرده اید. پس فراموش نکنید که چهارمین امر اسپیکینگ (Speaking) است که باید خیلی به آن دقت کنید و برایش اهمیت قائل شوید. در واقع تا زمانیکه شما نتوانید به خوبی صحبت کنید یعنی تمام این مراحلی که از ابتدا طی کرده اید بیهوده بوده است. تمام کارهایی که ما انجام دادیم برای این بوده است که بتوانیم به خوبی به انگلیسی صحبت کنیم و زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود و یا حرفه و شغل خود به کار گرفته و بتوانیم پیشرفت کنیم. سعی کنید با همان کلمات کمی که به دست می آورید و جملات ابتدایی که به شما آموزش داده می شود به انگلیسی صحبت کنید. فکر نکنید که حتما باید خیلی مهارت داشته باشید. شما می توانید با ابتدایی ترین مهارت هایی که به دست می آورید شروع کنید به صحبت کردن و انجام عمل اسپیکینگ (Speaking).

 

شماره 5:

پنجمین موردی که می توان به آن اشاره کرد و می توانید از آن استفاده کنید مهارت رایتینگ (Writing) یا همان نوشتن است. چرا میگوییم بنویسید؟ دقیقا زمانیکه به شما اشاره کردیم بخوانید به این دلیل بود که با خواندن شما بهتر می توانید درک درستی از زبان انگلیسی پیدا کنید. هنگامیکه شما تصمیم به خواندن و نوشتن می گیرید باعث می شود ناخودآگاه به ساختار جمله و یا به ساختار کلمات بیشتر دقت کنید. زمانیکه می خواهید از مهارت رایتینگ استفاده کنید باعث می شود که قالب جملاتی که می خوانید را به ذهنتان بسپارید و سعی کنید از آن استفاده کنید. نوشتن و یا رایتینگ (Writing) می تواند در مورد هر چیزی باشد، می تواند هم داستان باشد هم به صورت غیر داستان باشد. این کاملا به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد. اگر فکر می کنید که به نوشتن درباره روزمره خودتان علاقه دارید و یا نوشتن در مورد زندگی کسی یا نوشتن سناریو های داستانی به شما بیشتر کمک می‌کند و آنها را بیشتر دوست دارید، حتما به شما رایتینگ به صورت داستانی را پیشنهاد می‌کنیم. رایتینگ به صورت غیر داستانی هم می تواند برای مقاله های دانشگاهی، برای مقاله های کاری و یا برای نوشتن نکات آموزشی استفاده شود. مهم نیست که رایتینگ شما در چه قالبی باشد. داستانی یا غیر داستانی. مهم این است که شما علاقه خودتان را پیدا کنید و طبق آن شروع به نوشتن کنید. اما قبل از نوشتن باید بخوانید، باید بخوانید تا بتوانید قالب جملات را پیدا کنید. با کلمات و دیکته آنها آشنا شوید و بتوانید یک نویسنده عالی شوید.

 

شماره 6:

راز ششمی که می‌توانیم به شما بگوییم این است که می توانید واژگان را به صورت دو بخشی مطالعه کنید و سعی کنید معنی هر بخش را پیدا کنید.برای مثال چندین هزار کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد که چندین معنی دارند و البته از دو واژه جداگانه که هر کدام معنای خاص خود را دارند تشکیل شده اند و اگر ما خود آن کلمه و واژه به واژه آن کلمه را یاد بگیریم تقریبا می توان گفت که ما توانسته ایم تعداد زیادی از جملات مختلف را به دایره لغات خود اضافه کنیم .

این امر هم به امر رایتینگ ما و هم به امر ریدینگ (Reading) ما کمک می کند. در کل با استفاده از این روش می توانیم به خوبی و به راحتی زبان انگلیسی را آموزش ببینیم.

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به این موضوع بسیار دقت کرده است و دروسی را تهیه کرده که تمام لغاتی که دو بخشی هستند (هم معنی خود لغات و هم معنی هر کدام از بخش ها) در آن آمده است.

آخرین راز در موفقیت در امر رایتینگ و یاد گرفتن زبان انگلیسی فقط و فقط صبر کردن و داشتن استمرار است.

به خودتان برای یادگیری هر چیزی از جمله زبان انگلیسی و رایتینگ و ریدینگ (Reading) و تمام مراحل آن اعتماد داشته باشید.

تمام تلاش خود را به کار گیرید و مطمئن باشید که یاد گرفتن زبان انگلیسی اصلا برای شما سخت و دلهره آور نیست. مخصوصاً اگر در آموزشگاه آموزش ببینید که برای شما و راحتی شما تلاش می کند.

 

..:: تماشا کردن فیلم و انیمیشن در تقویت ریدینگ (Reading)

تماشا کردن ویدیو و انیمیشن چه طور می تواند به یادگیری ما در زبان انگلیسی و ریدینگ (Reading) کمک کند؟ ما در این مقاله اشاره کردیم که فرآیند گوش کردن، مطالعه کردن، نوشتن و نگاه کردن می تواند به شما برای پیشرفت زبان انگلیسی کمک کند. تصور کنید که شما در حال تماشای ویدیو و یا انیمیشن انگلیسی هستید. شما همزمان در حال گوش کردن، مطالعه کردن هستید. چرا که ساختار جمله بندی را نیز آموزش می بینید. اما باز هم طبق گفته های قبل به شما تاکید می‌کنیم که از فیلم هایی استفاده کنید که طبق چهارچوب آموزشی باشند و به شما شوق و علاقه و دانش کافی اضافه کنند. در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک تلاش شده تا برای شما ویدیو ها و انیمیشن هایی تهیه و تدوین شود که شما بتوانید به راحتی از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته با استفاده از انیمیشن و فیلم های انگلیسی سطح زبان خود را ارتقا دهید.

همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با فیلم

همچنین بخوانید: آموش زبان انگلیسی با انیمیشن


جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-05-15
  آموزش زبان انگلیسی