آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

  1401-04-09
  آموزش زبان انگلیسی

روش های بسیار زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. اما احتمالا دیده اید که بسیاری از افراد در نیمه های راه یادگیری زبان انگلیسی دست از آن کشیده و آن را رها می کنند. در واقع بیشتر مردم به دنبال یادگیری زبان از راه های ساده تر و سریع تر می باشند.

لذا اگر شما نیز چنین تفکری دارید بهتر است نگاهی به روش های مختلف آموزش زبان انگلیسی با موسیقی بیندازید.

انسان ها همواره از گوش دادن به موسیقی لذت می برند و می توان گفت لذت بردن از موسیقی در وجود انسان نهادینه شده است. بارها برای شما پیش آمده که از یک آهنگ خوشتان آمده و آن را به کرات گوش داده و بی اختیار و بدون آنکه برای حفظ کردن آن تلاشی کرده باشید تمام کلمات آن در ذهن شما نقش بسته است. حتی این موضوع جالب است که آن آهنگ برای شما تکراری نمیشود. دلیل چنین موضوعی این است که موسیقی غذای روح انسان است وچون ذهن انسان تمایل دارد تا چیزهایی را که دوست دارد در خود ذخیره کند در نهایت منجر به این می شود که همه انسان ها آهنگ هایی را به طور کامل و دقیق حفظ هستند.

از این ویژگی ذهن انسان می توان استفاده کرد و آموزش زبان انگلیسی را با استفاده از موسیقی پیش برد. چنین روشی نه تنها سریع محسوب می شود بلکه انرژی بسیار کمی را از زبان آموز صرف می کند. در واقع زبان آموزان می توانند در هر حالتی که هستند به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

جالب است که بدانید بسیاری از این آهنگ ها به طور همزمان از هر دو زبان فارسی و انگلیسی تشکیل شده اند. برای مثال خواننده در قالب یک آهنگ بسیار زیبا و دلنشین عبارتی را به صورت انگلیسی گفته و سپس معنی فارسی آن را بیان می کند. چنین آهنگ هایی را در هیچ کجای دنیا نظیرش را پیدا نخواهید کرد. در زیر می توانید به نمونه ای از این آهنگ گوش فرا دهید.

همچنین بخوانید : لهجه امریکن و بریتیش در زبان انگلیسی

 

آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

 

نمونه ای از موسیقی های مختص این آموزشگاه

موسیقی آموزشی زبان انگلیسی

نمونه موسیقی شماره 1
نمونه موسیقی شماره 2
نمونه موسیقی شماره 3
نمونه موسیقی شماره 4
نمونه موسیقی شماره 5
نمونه موسیقی شماره 6
نمونه موسیقی شماره 7
نمونه موسیقی شماره 8
نمونه موسیقی شماره 9
نمونه موسیقی شماره 10

در ادامه به چند نکته از آموزش زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی می پردازیم.

 

آموزش زبان انگلیسی با موسیقی به عنوان روشی پر بازده برای یادگیری

برای یادگیری زبان انگلیسی می بایست مسیری را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و هیچ انسانی دوست ندارد با اکراه مطلبی را یاد بگیرد. از این رو استفاده از موسیقی برای آموزش زبان انگلیسی می تواند به عنوان راهی پر بازده و مفید معرفی گردد.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا موسیقی در برخی از موارد می تواند مفیدتر از برخی از کتابها عمل کند؟ پاسخ در این است که ذهن انسان در هنگام گوش دادن به موسیقی می تواند فعالتر عمل کند و این موضوع به صورت علمی ثابت شده است. در این حالت ذهن کمترین تلاش را برای بخاطر سپردن انجام می دهد. این در حالی است که در هنگام یادگیری زبان انگلیسی
 با کتاب و یا سرکلاس احتمال آن وجود دارد که حواس زبان آموز پرت شود. هنگامی که با کتاب آموزشی را می بینید در واقع ذهن ما تمایل چندانی به یادگیری کلماتی که آن را نشنیده است ندارد.
 

البته این بدین معنی نیست که ما نباید از کتاب ها و کلاس ها استفاده کنیم چرا که آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک مدعی است که شیوه ای را ابداع کرده که به وسیله آن کتاب های این مرکز و کلاس های آن چنان جذابیتی برای زبان آموز ایجاد می کند که به طور واقع باعث آموزش کامل و بدون نقص زبان انگلیسی می شود. اما صحبت ما در این مقاله این است که اگر به هر دلیلی امکان شرکت در کلاس های آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک را ندارید و یا حتی اگر نمی توانید از پکیج های آموزشی مجازی این مرکز استفاده کنید می توانید با تکنیک هایی که در این مقاله با استفاده از گوش دادن به موسیقی به شما گوشزد می کنیم گام موثری در یادگیری زبان انگلیسی بردارید.

در آموزش زبان انگلیسی با موسیقی با توجه به اینکه کلمات و عبارات بارها و بارها و به شیوه بسیار جذاب و دلنشین متناسب با سلیقه ما تکرار می شوند بنابراین یادگیری آنها برای ما بسیار آسان خواهد بود و باعث می شود تا کلمات و جملات به راحتی در ذهن ما ذخیره شود و با توجه به اینکه ما آهنگ های دلخواه را چندین بار و در روزهای مختلف گوش می دهیم، کلمات و عبارات موجود در آن در حافظه بلند مدت ما ذخیره می شود و این چیزی نیست که به راحتی از ذهن انسان پاک شود. می توان گفت چنین فرایندی به صورت خودکار و بدون زحمت انجام می شود. این روش دارای قدرت تثبیت بسیار بالایی در ذهن می باشد همچنین با توجه به اینکه موسیقی باعث برانگیخته شدن عواطف و احساسات می شود لذا ذهن انسان توانایی این را پیدا خواهد کرد تا بتواند لغات بیشتری را به حافظه انتقال دهد. شایان ذکر است که از طریق موسیقی تنها دایره لغات ما بهبود پیدا نمی کند بلکه گرامر نیز در دل آن جای دارد. زیرا بسیاری از آهنگ هایی که به زبان انگلیسی تولید شده اند بر مبنای فرهنگ کشورهای غربی است و در آن فرهنگ استفاده از کلمات و عباراتی که در روزمره استفاده می شود در موسیقی رایج است. یعنی ترانه سرایان غربی از جملاتی روزمره بسیاری در شعرهای خود استفاده می کنند و این برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید است.

 

آموزش زبان انگلیسی با موسیقی برای کودکان

با توجه به اینکه کودکان ذهن بسیار آماده ای دارند اگر سعی کنیم تا آهنگ های انگلیسی را بعنوان بخشی از علاقه مندی کودک برای آن پخش کنیم قطعا ذهن کودک به راحتی می تواند کلمات و عبارات موجود در آن آهنگ را در خود ذخیره کند. ممکن است بسیاری از کدکان به دلیل شرایط سنی خود علاقه چندانی به کتاب و کلاس نداشته باشند. بنابراین نمی توان از آنها انتظار داشت تا همانند بزرگسالان به کلاس های آموزش زبان انگلیسی بروند و برای ساعت های متمادی بر سر کلاس بنشینند. در چنین شرایطی می توان از روش های غیر مستقیم مانند گوش دادن به موسیقی انگلیسی روی آورد. یکی از روش هایی که بسیار در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان موثر است استفاده از کارتون هایی که به صورت سریالی برای کودکان طراحی شده است. در چنین کارتون هایی اکثر از موسیقی هایی استفاده شده که نه تنها ریتم و فلوی آن برای کودک جذاب است بلکه در آن از آهنگ هایی استفاده شده که کودک تمایل دارد آن را با خود تکرار کند. بنابراین قدرت شنیدن و ذهن سپردن را دست کم نگیرید چه بسا کودکانی که هنوز به زبان مادری خود تسلط پیدا نکرده اند اما همزمان با یادگیری زبان مادری می توانند بسیاری از کلمات انگلیسی را ادا کنند این کودکان سواد ندارند اما به دلیل شنیدن مکرر آهنگ های انگلیسی و یا عباراتی که در چنین کارتون هایی بیان می شود کلمات و جملات را به ذهن سپرده و آن را یاد می گیرند. همچنین اگر والدین بتوانند کودک را در خوانندن آهنگ انگلیسی همراهی کنند، کودک ترغیب می شود و این کار منجر به یادگیری بیشتر و بهتر می گردد. هرچه سن کودک کمتر باشد همراهی کردن والدین موثرتر است . همچنین موسیقی باعث می شود تا کودک شاد شود و همانطور که قبلا نیز اشاره شد اگر عواطف و احساسات فردی برانگیخته شود قدرت یادگیری آن  بالاتر می رود. یکی از بهترین محیط هایی که کودکان می توانند در آن به آهنگ های انگلیسی گوش دهند مهد کودک می باشد.
آهنگ های بسیاری در فضای اینترنت برای کودکان وجود دارد که به راحتی می توانید با جستجو در اینترنت آنها را پیدا کنید اما ما در این مقاله به شما نمونه هایی از آهنگ هایی که آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک طراحی و تولید کرده است را نشان می دهیم . در این آموزشگاه زمان زیادی صرف تولید انیمیشن ها و آهنگ هایی شده که می تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک بسیاری کند. البته چنین آهنگ هایی صرفا برای کودکان نیست و در هر پایه ای از زبان انگلیسی چندین و چند انیمیشن و آهنگ تولید شده است.

اگر کودکان دوست داشته باشند می توانند به همراه آهنگ ها ورزش کرده و یا حرکات موزون انجام دهند.

 

آهنگ های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی

در فضای اینترنت همانطور که قبلا نیز اشاره شد آهنگ های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید آنها را پیدا کرده و به آنها گوش دهید اما آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک در اقدامی کاملا بی سابقه اقدام به طراحی و تولید انیمیشن ها و آهنگ های بسیار زیادی نموده است. در تولید این آهنگ ها پارامترهای مختلفی در نظر گرفته شده است. البته منظور ما در این مقاله این نیست که فقط باید به آهنگ های طراحی شده آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک گوش کنید. شما می توانید هر آهنگی را که به زبان انگلیسی خوانده شده و به دلتان می نشیند را گوش دهید اما ما زمان و انرژی زیادی را صرف تولید آهنگ هایی کرده ایم که نه تنها دلنشین و زیبا و جذاب هستند بلکه در راستای یادگیری زبان انگلیسی کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد، چرا که در طراحی این آهنگ ها نه تنها به انتقال دانش بسیار مفید و زیادی توسط آهنگ دقت شده بلکه سعی بر آن شده تا آهنگ ها دارای ریتم و فلوی متناسب با ذائقه ایرانی ها باشد.

 

خطر آموزش زبان انگلیسی با موسیقی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آموزش زبان انگلیسی با موسیقی می تواند خطرناک باشد!

دلیل آن این است که اگر شما نتوانید آهنگی را پیدا کنید که متناسب با سطح زبانی شما باشد نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه می تواند شما را دلسرد کند همان طور که می دانید آهنگ های بسیار زیادی از خوانندگان مختلف وجود دارد که ادا کردن کلمات و جملا ت در آن دارای سرعت بسیار زیادی است. با اینکه ریتم و فلوی این آهنگ ها ممکن است برایتان جذاب باشد اما حتی اگر آنها را بارها و بارها گوش دهید نمی توانید کلمات را به درستی در آن تشخیص دهید و اگر هدف شما  ازگوش دادن به چنین آهنگ هایی یادگیری زبان انگلیسی باشد چه بسا دلسرد شده و دیگر قید یادگیری زبان انگلیسی را زده و یا حتی فکر کنید که شما توانایی یادگیری زبان انگلیسی را ندارید لذا ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک متناسب با سطح علمی شما آهنگ هایی را بسیار استادانه طراحی کرده که شما می توانید نه تنها از آن لذت ببرید بلکه به ارتقای سطح زبان انگلیسی خود کمک کنید .

 

به همراه گوش دادن بخوانید

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی این است که آن را صحبت کنید.در همین راستا بهترین راه یادگیری یک آهنگ این است که آن را بخوانید. سعی کنید آهنگ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و آنها را بارها و بارها گوش دهید. باید قبول کنید که نمی توانید در مقابل آهنگی که آن را دوست دارید مقاومت کنید و آن را نخوانید. قطعا هنگامی که می خواهید برای اولین دفعات آهنگ مورد نظر را بخوانید با مشکلاتی روبرو خواهید شد. برای مثال ممکن است برخی کلمات را به درستی متوجه نخواهید شد و یا برخی از کلمات را نتوانید به درستی تلفظ کنید. ایرادی ندارد، زیرا اگر آهنگی را با صدای بلند بخوانید نه تنها گوش خود را به زبان انگلیسی عادت می دهید بلکه باعث تمرین و تکرار بیشتر خواهد شد . سعی کنید در اوقات فراغت خود و یا زمانی که بیکار هستید آهنگ های انگلیسی بخوانید. با این روش شما در حال تمرین و تکرار عبارات انگلیسی هستید.

 

یادگیری واژگان عامیانه با گوش دادن به موسیقی انگلیسی

یکی از مزایای گوش دادن به آهنگ های انگلیسی این است که شما می توانید واژگان عامیانه را تا حدی یاد بگیرید. در نهایت باید به این نکته توجه کنیم که شما قرار است زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید از آن استفاده کنید و یکی از کاربردی ترین موارد استفاده از زبان انگلیسی صحبت کردن با دیگران است. در این راستا شما نمی توانید به صورت کتابی با دیگران صحبت کنید، چنین چیزی رایج نمی باشد بنابراین می بایست در کنار یادگیری اصولی و آکادمیک زبان انگلیسی بتوانید به صورت عامیانه هم صحبت کنید. همچنین روان صبحت کردن نیز یکی از مهارت هایی است که باید به دنبال آن باشید. شما با گوش دادن به آهنگ های انگلیسی می توانید این دو مهارت را به سایر مهارت های خود در زبان انگلیسی اضافه کنید.

نکته دیگر که در این بخش حائز اهمیت این است که موسیقی هر کشوری از دل فرهنگ آن سرزمین تغذیه می شود بنابراین اگر بتوانید متنی را که خواننده در آن موسیقی می خواند را متوجه شوید با کلمات بسیار جالبی مواجه خواهید شد که بسیار مفید و کاربردی خواهند بود.

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین ژانرهایی که در این حوزه وجود دارد، ژانر پاپ می باشد. در چنین موسیقی هایی خواننده معمولا به صورت روان ترانه خود را می خواند و همچنین دایره لغاتی که در آن ترانه وجود دارد غنی می باشد. در نتیجه چنین آهنگ هایی برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب می باشد.

 

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-04-09
  آموزش زبان انگلیسی