آموزش مکالمه زبان انگلیسی

  1401-04-25
  آموزش زبان انگلیسی

همانطور که احتمالا میدانید، مکالمه زبان انگلیسی، مهم ترین و سخت ترین بخش برای یادگیری زبان انگلیسی است. هنگامی که توانایی مکالمه به زبان انگلیسی را فرا میگیرید متوجه خواهید شد که درصد زیادی از مسیر یادگیری زبان انگلیسی را طی کرده اید. یادگیری مکالمه به زبان انگلیسی بسته به اینکه توانایی شما در یادگیری چقدر باشد می تواند کوتاه مدت و بلند مدت باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید مسیر یادگیری صحیح مکالمه زبان انگلیسی را به درستی طی نمایید لازم است تا از منابع درست آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنید.

در این راستا آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک بیشتر تمرکز خود را به آموزش مکالمه زبان انگلیسی اختصاص داده است. لذا کتاب های این آموزشگاه بیشتر در همین راستا طراحی و تدوین شده اند. همچنین به منظور آموزش بهتر مکالمه زبان انگلیسی، ویدئوها و فایل های صوتی بسیاری طراحی شده تا زبان‌آموز بتواند به تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود بپردازد.

برای مثال ویدئویی که در زیر آمده است نه تنها معانی کلمات و جملات را به زبان آموز یاد می دهد بلکه در حالت کلی مکالمه صحیح را آموزش می دهد:

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

توجه داشته باشید که مبحث یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، مبحثی مجزا از بحث کلی آموزش زبان انگلیسی نیست. این حرف بدین معناست که تمامی مهارت های لازم در امر یادگیری زبان انگلیسی بهتر است به صورت همزمان پیش رود. یعنی زبان آموز می بایست مکالمه به زبان انگلیسی (Speaking)، رایتینگ (Writing)، لیسنینگ (Listening) و ریدینگ (Reading) را به صورت همزمان یاد بگیرد. اما با توجه به اینکه ابتدای آموزش زبان انگلیسی با صحبت کردن همراه است، بنابراین به نظر منطقی می رسد که به نحوه آموزش مکالمه زبان انگلیسی توجه بیشتری شود.

ما در این مقاله، به شیوه های مختلف یادگیری مکالمه زبان انگلیسی که در بلند مدت می تواند به شما کمک کند، می پردازیم. اما لازم است بدانید که صرفاً با خواندن یک مقاله نمی توانید به مهارت مکالمه اشراف پیدا کنید. اگر تمایل دارید که یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را به درستی شروع کرده و در آن پیشرفت کنید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک تماس گرفته و بر اساس شرایط خود از امکاناتی که آموزشگاه می تواند در اختیار شما بگذارد اطلاع حاصل فرمایید.

با این حال در ادامه به نکاتی که می تواند در راستای یادگیری هرچه بهتر مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک کند می پردازیم.

 

آموزش مکالمه زبان انگلیسی ، آموزش زبان انگلیسی

 

 فهرست مطالب این مقاله:

- چرا مکالمه زبان انگلیسی از 4 رکن دیگر سخت تر است؟

- گرامر زبان انگلیسی را هم یاد بگیرید

- هر روز کلمات جدید یاد بگیرید

- شریک مناسب برای مکالمه زبان انگلیسی پیدا کنید

- از هر چیزی که می توانید برای انگیزه دادن به خود استفاده کنید

- از برنامه‌های آموزشی قابل نصب بر روی موبایل و یا لپ تاپ استفاده کنید

- به اخبار انگلیسی گوش دهید

- نوشتن (Writing) را تمرین کنید

- به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید

- اعتماد به نفس داشته باشید

- آیا روشی برای یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه وجود دارد؟

- آیا برای پیشرفت بهتر در مهارت مکالمه انگلیسی باید در کلاسهای حضوری ثبت نام کرد؟

- آیا یادگیری مکامله زبان انگلیسی سخت است؟

- مهارت مکالمه زبان انگلیسی از سایر مهارت ها کمتر تمرین می شود

- با گوگل اسیستنت (Google Assistant) تمرین کنید

- در انتهای شب اتفاقات روز خود را بیان کنید

- چگونه می توانم بدون مکث انگلیسی صحبت کنم؟

- زبان انگلیسی را از دید یک فرد حرفه ای نگاه کنید نه یک دانشجو و یا یک دانش آموز

- به کلیپ ها و فیلم های آموزشی کوتاه نگاه کنید

 

..:: چرا مکالمه زبان انگلیسی از 4 رکن دیگر سخت تر است؟

صحبت کردن به زبان انگلیسی سخت‌ترین رکن از چهار رکن اصلی آموزش زبان انگلیسی است. 2 دلیل اصلی برای این موضوع عبارتند از:

1- مهارت صحبت کردن در زبان انگلیسی شامل استفاده از واژگان، گرامر، تلفظ، و نحوه ارائه ایده‌ها و تفکرات است که تمام این عوامل با هم ترکیب می‌شوند تا یک مکالمه موثر ایجاد شود.

2- عملکرد در مکالمه به طور مستقیم وابسته به توانایی فرد در تولید کلمات و جملات در زمان واقعی است. در مقابل، خواندن، نوشتن و شنیدن، هر کدام دارای چالش‌های خود هستند، اما برای عملکرد موفق در آن‌ها، فرد می‌تواند از روش‌ها و تمرین‌هایی استفاده کند که اجازه می‌دهد او بتواند به صورت آرام و با دقت به متن‌ها گوش کند، آن‌ها را بخواند و به بهترین نحو ممکن بنویسد.

بنابراین، می‌توان گفت که مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیزترین و سخت‌ترین رکن از چهار رکن اصلی آموزش زبان انگلیسی است. در واقع، برای بسیاری از افراد، مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی به دلیل چندین علت به چالش کشیده است. برخی از این علل عبارت‌اند از:

1- نبود اعتماد به نفس: افرادی که در محیط‌هایی که زبان انگلیسی تکلم نمی‌شود بزرگ شده‌اند و یا تجربه کافی در مکالمه با بومی زبان‌ها ندارند، ممکن است اعتماد به نفس کافی برای شروع یک مکالمه موثر را نداشته باشند.

2- کمبود دایره واژگان: مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی نیازمند داشتن دایره واژگان کافی است تا بتوان به طور دقیق و موثر در موضوعات مختلف صحبت کرد. برای بسیاری از افراد، افزایش دایره واژگان یک چالش است.

3- مشکل در تلفظ: تلفظ صحیح واژگان در زبان انگلیسی نیز یک چالش برای بسیاری از افراد است. این ممکن است به دلیل تفاوت‌های بین زبان انگلیسی و زبان مادری، یا نبود تمرین کافی در تلفظ واژگان باشد.

4- نبود تجربه کافی در مکالمه: برای تسلط بر مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی، لازم است تا فرد تجربه کافی در مکالمه با افراد دیگر داشته باشد. این تجربه می‌تواند به شکل کلاس‌های زبان، گروه‌های مکالمه، مکالمات آنلاین و... باشد.

 

..:: گرامر زبان انگلیسی را هم یاد بگیرید

شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که اگر هدف من یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است چرا باید به گرامر زبان انگلیسی تسلط پیدا کنم! پاسخ این است که بدون دانستن گرامر نمی‌توانید جمله بندی مناسب انجام بدهید. البته توجه داشته باشید که یادگیری دستورالعمل های مختلف در زبان انگلیسی هم می تواند پیچیده و هم می‌تواند ساده به نظر برسد. شما برای داشتن مکالمه های موفق باید قواعد اولیه گرامر شامل زمان حال ساده، گذشته ساده، آینده ساده و ... را یاد بگیرید. اما نیازی نیست که در آن ها به تسلط کامل برسید. منظور ما این است که میتوانید به مرور زمان در کنار یادگیری مکالمه به یادگیری قواعد نیز بپردازید و این دو مورد تواما با یکدیگر همراه خواهند بود.

به یاد داشته باشید که یادگیری گرامر امری کاملاً ضروری است. در این راستا منابع آموزشی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید به آنها رجوع کنید. همچنین آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک اقدامات بسیار موثری در راستای آموزش گرامر زبان انگلیسی ترتیب داده است. کتاب ها و روش های مورد استفاده در این آموزشگاه به شکلی زبان آموز را با گرامر درگیر می کند که در کنار یادگیری آن، سایر مهارت های زبان آموز مانند مکالمه نیز تقویت شود. بنابراین هنگامی که شما در کلاسهای زبان انگلیسی این آموزشگاه شرکت می کنید همه مهارت های مورد نیاز شما هم زمان با یکدیگر رشد خواهند کرد و این چیزی است که برای یادگیری موثر زبان انگلیسی به آن نیاز دارید.

 

..:: هر روز کلمات جدید یاد بگیرید

اگر می خواهید به راحتی صحبت کنید و منظور تان را به طرف مقابل تان به راحتی منتقل کنید باید از دایره لغات خوبی برخوردار باشید. در واقع مکالمه به زبان انگلیسی بدون دانستن کلمات مختلف و متفاوت امکان پذیر نمی باشد. یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت در مکالمه زبان انگلیسی، یادگیری روزانه کلمات جدید می باشد.

ممکن است برایتان کمی دشوار باشد که از کجا باید شروع کنید. احتمالا شنیده اید که کتاب‌هایی با محوریت آموزش لغات طراحی شده اند. اما گاهی استفاده کردن از این کتابها خسته کننده شده و انگیزه شما را برای ادامه مسیر از بین می برد. بنابراین اگر شیوه ای وجود داشت که بتواند کلمات مهم و کاربردی را با شیوه های بسیار جذاب در اختیار ما قرار دهد، می تواند انگیزه ما را برای یادگیری آن دوچندان کند.

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک در این راستا اقدامات بسیار مناسبی را ترتیب داده است. همانطور که پیشتر در این وب سایت در رابطه با یادگیری موقعیتی زبان انگلیسی یا همان Situation Learning Language صحبت شد، این آموزشگاه مطالب آموزشی را به شکلی کاملاً هوشمندانه انتخاب میکند. در واقع مطالبی به زبان آموزان آموزش داده میشود که برای آن ها کاربردی است و می توانند آن ها را در زندگی خود به کار برده و عملاً به تمرین آن بپردازند. در همین راستا کلمات استفاده شده در این دروس به گونه ای انتخاب شده که مسیر آموزش را برای زبان آموزان دلنشین و جذاب میکند. بنابراین اگر از کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی این آموزشگاه استفاده کنید و یا اگر پکیج های آموزشی از راه دور این آموزشگاه را تهیه نمایید متوجه خواهید شد که بزرگ کردن دایره لغات زبان انگلیسی شما امری کاملاً ساده و ممکن خواهد شد.

همچنین بخوانید: یادگیری موقعیتی زبان انگلیسی (Situatioin Learning Language)

البته علاوه بر امکاناتی که این آموزشگاه در اختیار شما می گذارد روش های دیگری نیز برای یادگیری بیشتر لغات وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

برای مثال می‌توانید هنگامی که به تماشای یک فیلم انگلیسی می پردازید که دارای زیرنویس است، کلمات جدید را استخراج کرده و آنها را در دفتر یادداشت خود بنویسید. البته ممکن است این کار کمی سخت باشد اما باید در نظر بگیرید که یادگیری زبان انگلیسی بدون امکانات (کلاس های آموزشی مناسب و کتابهای مربوطه)، مسیر آموزش را طولانی‌تر و خسته کننده تر می کند. اما با این حال یکی از روشهای زیر می تواند به بزرگ شدن دایره لغات شما کمک شایانی کند.

 

..:: شریک مناسب برای مکالمه زبان انگلیسی پیدا کنید

اگر به دنبال یادگیری بهتر مکالمه به زبان انگلیسی هستید یکی از موثرترین روشها در این راستا صحبت کردن با افراد دیگر است. زیرا هنگامی که صحبت می کنید متوجه مشکلات خود می شوید و میتوانید اقدام به رفع آن نمایید. همچنین این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و اقدامی بسیار مهم و تاثیر گذار در راستای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شود.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی اکثر زبان آموزان از یادگیری زبان انگلیسی این است که بتوانند به راحتی با دیگران صحبت کرده و ارتباط بگیرند و این ارتباط گرفتن با دیگران است که می تواند به پیشرفت آینده شغلی آنها کمک کند. بنابراین اگر شریک مکالمه انگلیسی نداشته باشید ممکن است نتوانید به آن شکلی که می خواهید در مکالمه زبان انگلیسی پیشرفت کنید.

در این بخش راهکارهایی را در این راستا به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

 

راهکار اول:

در فضای مجازی به دنبال افرادی که مانند شما در حال آموزش زبان انگلیسی هستند بگردید و با آنها به صحبت کردن بپردازید. همچنین میتوانید در میان دوستان خود به دنبال فردی باشید که توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را داشته باشد و بتواند خود را با شما هماهنگ کند. البته ممکن است این کار کمی سخت باشد و شما نتوانید فردی را پیدا کنید که نه تنها با زبان انگلیسی آشنایی داشته بلکه زمان کافی را برای تمرین با شما داشته باشد.

 

راهکار دوم:

همانطور که خودتان نیز میدانید اگر در کلاسهای حضوری آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید می توانید در کنار افرادی که از نظر سطح زبان انگلیسی دقیقا همانند شما هستند به یادگیری بپردازید. بنابراین برای داشتن مکالمه های طولانی با افراد مختلف میتوانید به همکلاسی های خود رجوع کنید. در کلاس‌های آموزشی مطالب به طور کامل به زبان آموزان انتقال داده می شود و اساتید، از آنها تمرین و تکرار در منزل را طلب می کنند. در کنار همه اینها زبان آموزان می توانند با همکلاسی های خود به تمرین و تکرار مکالمه زبان انگلیسی پرداخته، ایرادات خود را شناسایی کرده و از اساتید برای رفع آن ایرادات کمک بگیرند.

 

..:: از هر چیزی که می توانید برای انگیزه دادن به خود استفاده کنید

همانطور که می دانید یادگیری زبان انگلیسی و تسلط پیدا کردن به آن در مدت زمان کوتاه اتفاق نمی افتد. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی مسیری بسیار طولانی است و اگر شما نتوانید در این مسیر انگیزه خود را حفظ کنید به احتمال زیاد در اواسط مسیر دست از یادگیری برداشته و دلسرد می شوید. متاسفانه این اتفاقی است که بسیار رایج است و بسیاری از زبان آموزان در ابتدا با انگیزه های بسیار مناسب اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می نمایند اما بعد از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی انگیزه خود را از دست می‌دهند و آن را رها می کنند. بنابراین باید شیوه های بسیار جذاب در مقابل شما قرار بگیرد تا بتوانید به صورت مضاعف به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

در این راستا دو راهکار را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

راهکار اول:

به موضوعاتی بپردازید که بیشتر به آنها علاقه دارید. برای مثال اگر به ورزش کردن و یا حیوانات خانگی علاقه زیادی دارید بیشتر مکالمات خود را به سمت این موضوعات ببرید. همچنین اگر به فیلم دیدن علاقه دارید سعی کنید آن را به ابزاری برای یادگیری بیشتر زبان انگلیسی و مکالمه تبدیل کنید. در واقع راهکاری را پیدا کنید که با علایق شما در یک راستا باشد تا بتوانید در کنار یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از آن نیز لذت کافی را برده و انگیزه تان کم نشود.

 

راهکار دوم:

یکی از شاهکار هایی که در راستای آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک صورت گرفته است، خلق شیوه های بسیار جذاب و جدیدی است که زبان آموز را مشتاقانه به یادگیری زبان انگلیسی سوق می دهد.

گواه این حرف زبان آموزانی هستند که انگیزه بسیار زیادی برای شرکت کردن در کلاس ها داشته و بسیار از حضور در کلاس لذت می برند. همچنین زبان آموزانی که پکیج های آموزشی آموزشگاه را تهیه کردند از دیدن فیلم های آموزشی و از حل کردن مسائل مختلف موجود در کتاب ها و جزوات بسیار لذت برده و گذر زمان را متوجه نمیشوند.

در واقع در این آموزشگاه شیوه های جدیدی برای آموزش زبان انگلیسی خلق شده است تا بتواند انگیزه زبان آموز را افزایش دهد.

برای آگاهی بیشتر از شیوه های استفاده شده در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

..:: از برنامه‌های آموزشی قابل نصب بر روی موبایل و یا لپ تاپ استفاده کنید

از گذشته دور نرم افزار های مختلف برای آموزش زبان انگلیسی و مکالمه طراحی و تعبیه شده است. بسیاری از این نرم‌افزارها مفید بوده و می‌تواند به ارتقای سطح زبان انگلیسی و مکالمه شما کمک کنند. البته یکی از مشکلاتی که این نرم‌افزارها ایجاد می‌کنند این است که یکپارچگی خاصی نداشته و ممکن است شما بعد از مدتی کوتاه از یادگیری زبان انگلیسی و همچنین ارتقای سطح مکالمه دلسرد شده و آن رها کنید.

لذا در این راستا آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک شیوه‌ها و کتابهای خود را به گونه ای طراحی کرده که یکپارچگی در آن دیده شود. در این آموزشگاه ویدیو های آموزشی بسیار زیادی با دقت بسیار بالا و جذابیت مثال زدنی طراحی شده است که می تواند به ارتقاء سطح مکالمه زبان انگلیسی زبان آموز کمک شایانی کند.

یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به 3 روش صورت می گیرد:

 

روش اول:

زبان آموزان با شرکت در کلاس ها می توانند از کلیه امکاناتی که این آموزشگاه در اختیارشان می گذارد استفاده کنند. کلاسهای زبان انگلیسی در این آموزشگاه تماماً هوشمند بوده و امکانات بسیار مناسبی را در اختیار همه زبان آموزان قرار می دهد. همچنین با توجه به سن و سال زبان‌آموزان، امکاناتی که متناسب با آن ها می باشد نیز در اختیارشان قرار داده می شود. برای مثال اگر کودکان در حال یادگیری حیوانات به زبان انگلیسی هستند، می توانند لباس هایی که به شکل حیوانات مختلف تهیه شده است را به تن کنند و با استاد خود به تمرین بپردازند. امکانات این چنینی در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به وفور وجود داشته و این آموزشگاه از هیچ اقدامی که در راستای آموزش زبان انگلیسی به زبان آموز کمک می کند، دریغ نمی کند.

همچنین با توجه به اینکه آموزشگاه، ویدیو های آموزشی بسیار جذابی را تهیه کرده، در خلال آموزش، از این ویدیو ها استفاده شده و بنابراین کلاس ها برای زبان آموزان جذاب تر می شود.

 

روش دوم:

برای زبان آموزانی که امکان حضور در کلاس ها را ندارند این امکان وجود دارد که بتوانند آموزش را به صورت مجازی و از راه دور داشته باشند. آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به منظور کمک به چنین زبان آموزانی اقدام به تهیه پکیج های آموزشی بسیار کامل، مناسب و جذابی کرده است. این پکیج ها براساس سطح زبان آموز بوده و شامل کتاب ها، جزوات و فیلم های آموزشی است. یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه با استفاده از این پکیج ها نه تنها ساده و جذاب بوده بلکه از چنان ساختار منظمی برخوردار است که می‌تواند زبان‌آموز را تا انتهای مسیر همراهی کند.

این همان چیزی است که زبان آموزانی که امکان حضور در کلاس ها را ندارند به آن نیاز دارند.

 

روش سوم:

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک امکان آموزش خصوصی در منزل را نیز دارد. به این صورت که استاد مربوطه تمام مواردی که در کلاس های آموزشی تدریس می شود را به صورت خصوصی به زبان آموز آموزش می دهد.

در نهایت آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک با بهره گیری از شیوه های مختلف آموزش سعی در کمک رسانی به زبان آموزان را دارد.

به یاد داشته باشید که موضوع این مقاله مکالمه به زبان انگلیسی است و اگر شما به دنبال چنین مهارتی هستید می توانید از هر یک از سه روش اشاره شده در بالا بهره گیرید.

 

..:: به اخبار انگلیسی گوش دهید

یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به اخبار به همان زبان است. بنابراین در راستای بهبود مهارت مکالمه در زبان انگلیسی اگر بتوانید دقایقی از روز را به گوش دادن به اخبار انگلیسی اختصاص دهید میتوانید پیشرفت خود را در مدت زمان کوتاهی شاهد باشید. معمولاً گویندگان اخبار به صورت رسمی و آهسته صحبت می کنند و این خود نکته بسیار مثبتی است. زیرا شما به عنوان زبان آموز در ابتدا به یادگیری زبان انگلیسی به صورت رسمی می پردازید و بنابراین اخبار می تواند تمرین خوبی برای شما باشد. همچنین با توجه به اینکه تعداد کلمات زیادی توسط گوینده بیان می شود مهارت گوش دادن یا همان Listening هم تقویت می شود. البته اگر قصد مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان را دارید، گوش دادن به اخبار علاوه بر تقویت مهارت‌های انگلیسی شما می تواند به افزایش اطلاعات شما از آن کشور نیز کمک کند.

شایان ذکر است که در زبان انگلیسی لهجه های مختلفی وجود دارد که دو تا از مهمترین آنها بریتیش و امریکن میباشند. بنابراین باید قبل از هر چیزی تکلیف خود را روشن کنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی یک لهجه بگذارید. یعنی اگر تمایل دارید لهجه بریتیش را یاد بگیرید بهتر است به اخباری گوش دهید که مربوط به کشور انگلستان باشد و اگر تمایل دارید لهجه امریکن را یاد بگیرید بهتر است به اخبار گوش دهید که مربوط به کشور ایالات متحده باشد.

البته توجه داشته باشید که شما نمی توانید لهجه خود را دقیقاً همانند یک فرد بومی در کشور انگلستان و ایالات متحده  سازید. زیرا معمولاً لهجه یک فرد تا دوران نوجوانی تکمیل شده و می توان گفت که قابل تغییر نیست. اما با این حال زبان‌آموزان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانند لهجه خود را به لهجه زبان کشور مقصد نزدیک کنند.

همچنین بخوانید: لهجه امریکن و بریتیش در زبان انگلیسی

 

..:: نوشتن (Writing) را تمرین کنید

شاید برایتان عجیب باشد که مهارت مکالمه به زبان انگلیسی چه ارتباطی با مهارت نوشتن (Writing) دارد. اما واقعیت این است که تمامی مهارت های زبان انگلیسی با یکدیگر در ارتباط هستند. بنابراین اگر شما تمایل دارید تا مهارت مکالمه خود را بهبود بخشید می توانید همزمان به بهبود مهارت نوشتن یا رایتینگ نیز بپردازید. زیرا هنگامی که شما مشغول نوشتن هستید کلمات به درستی در ذهن شما ثبت می شوند این کار باعث می‌شود تا بتوانید در هنگام مکالمه آن کلمات را به راحتی به زبان آورید.

همچنین بخوانید: یادگیری مهارت رایتینگ (Writing) در زبان انگلیسی

 

..:: به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید

یکی از بهترین روش های تقویت همه مهارت های زبان انگلیسی قرار گرفتن در محیط می باشد. منظور از قرارگیری در محیط این است که زندگی خود را در جایی بگذرانید که همه افراد به زبان انگلیسی صحبت میکنند. بنابراین اگر شرایط سفر به کشورهای انگلیسی زبان را دارید می توانید به راحتی و با سرعت بسیار زیادی مهارت های مختلف از زبان انگلیسی را فرا گیرید. مخصوصاً مهارت مکالمه. زیرا هنگامی که شما وارد کشور انگلیسی زبان می شوید برای اینکه بتوانید به زندگی خود ادامه داده و همه نیازهای خود را برطرف کنید مجبور هستید تا با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و این ارتباط برقرار کردن با صحبت کردن و مکالمه میسر می شود. بنابراین ناخودآگاه بعد از گذشت مدتی کوتاه متوجه می‌شوید که چقدر در صحبت کردن پیشرفت کرده اید. البته ممکن است بگویید که چنین چیزی ممکن است بسیار سخت باشد که به کشوری دیگر سفر کنید. ما در این مقاله همه مواردی که ممکن است به همه زبان آموزان کمک کند را بیان میکنیم و شما بر اساس شرایط خود می توانید تعدادی از آنها را برگزینید.

 

..:: اعتماد به نفس داشته باشید

اگر بتوانید به خود یادآوری کنید که شما در حال یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه هستید آنگاه از اشتباهات خود ناراحت نمی شوید. اینکه شما در حین یادگیری زبان انگلیسی و مهارت مکالمه دچار اشتباهات زیادی شوید بسیار رایج است و نباید خود را سرزنش کنید. بنابراین صحبت نکردن چاره راه نیست. مطمئن باشید حتی اگر به صورت دست و پا شکسته نیز انگلیسی صحبت کنید بازهم از بسیاری از افراد سر تر هستید. بنابراین خجالت نکشید و حتی اگر شده به همراه اشتباهات زیاد به صحبت کردن بپردازید. مطمئن باشید که پس از مدتی کوتاه اشتباهات خود را متوجه شده و آنها را برطرف خواهید کرد و پس از مدتی تبدیل خواهید شد به فردی که می تواند به راحتی انگلیسی صحبت کند.

این را بدانید که اولین شخصی که به شما احترام می گذارد خودتان هستید.

 

..:: آیا روشی برای یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه وجود دارد؟

قطعاً همچین چیزی امکان ناپذیر است. یادگیری زبان انگلیسی چیزی نیست که بتوانید آن را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی فرا گیرید. لازمه تسلط پیدا کردن به مهارت‌های مختلف در زبان انگلیسی، تمرین، تلاش و مداومت است. یادگیری مکالمه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. بنابراین اگر شما بخواهید که در مهارت مکالمه زبان انگلیسی پیشرفت چشم گیری داشته باشید تا بتوانید با دیگران به راحتی صحبت کنید می بایست انرژی زیادی را صرف نمایید. البته جای نگرانی وجود ندارد. زیرا آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به منظور خسته‌کننده نشدن آموزش، راهکارهای بسیار جدیدی را طراحی و تعبیه کرده است. اگر شما برای آموزش زبان انگلیسی به این مجموعه رجوع کنید خواهید دید که متدهای ابداعی استفاده شده در این آموزشگاه مسیر پر پیچ و خم و کسل‌کننده آموزش زبان انگلیسی را به شدت جذاب و دلنشین و آموزنده می کند و این چیزی است که ما به آن افتخار می کنیم.

در این آموزشگاه کلیه ابزارهای لازم برای یادگیری مکالمه در اختیار زبان آموزان قرار داده می شود.

همچنین با توجه به اینکه کلیه زبان آموزان در سطوح مختلف آموزشی از مهارت صحبت کردن برخوردار هستند شما نیز می توانید با قرار گرفتن در کنار زبان آموزان و با استفاده از متدهایی که اساتید با شما کار خواهند کرد، به این مهارت دست پیدا کنید و جالب است که بدانید  پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که چقدر در این مسیر پیشرفت کرده اید.

به یاد داشته باشید که بهترین مسیر یادگیری زبان انگلیسی مسیری است که همه مهارت ها در کنار یکدیگر رشد کنند. بنابراین شاید امکان‌پذیر باشد که شما فقط به مهارت مکالمه توجه کنید اما باید بدانید که اگر می خواهید به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید و هیچ وقت آن را از یاد نبرید باید آن را به صورت پایه ای و درست یاد بگیرید.

 

..:: آیا برای پیشرفت بهتر در مهارت مکالمه انگلیسی باید در کلاسهای حضوری ثبت نام کرد؟

همان طور که از اسم آن مشخص است برای مکالمه انگلیسی باید با افراد مختلف صحبت کنید. پس می‌توان گفت که این حرف بدین معناست که برای بهبود این مهارت بهتر است که به کلاس زبان انگلیسی بروید. بنابراین اگر امکان این را داشته باشید که به کلاس زبان مراجعه کنید می توانید سریع تر و بهتر به مکالمه زبان انگلیسی بپردازید. اگر هم به هر دلیلی امکان حضور در کلاس ها را نداشتید می توانید با تهیه پکیج های مختلف آموزشی این آموزشگاه مهارت های خود را در زبان انگلیسی و گفتگو افزایش دهید. بنابراین همه چیز به شرایط شما بستگی دارد.

اگر زمان زیادی ندارید و باید هرچه سریعتر در مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی توانمند شوید بهتر است که کلاس های زبان انگلیسی را با جدیت بیشتری پیگیری کنید.

تمامی کتاب هایی که در این آموزشگاه تدریس می‌شوند توسط اساتید همین مجموعه طراحی شده و تمام نکات لازم برای آموزش و مخصوصا مکالمه در این کتاب ها با ظرافت خاصی گنجانده شده است.

 

..:: آیا یادگیری مکامله زبان انگلیسی سخت است؟

اگر در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی دچار تردید و شک و شبهه هستید و ذهنتان قفل می شود احتمالا شما نه تنها اعتماد به نفس لازم را نداشته بلکه به جنبه‌های مختلف زبان انگلیسی نیز تسلط ندارید. در واقع اگر می خواهید جمله ای ساده را به طرف مقابل تان بگویید در ابتدا باید به ساختار آن جمله، گرامر به کار رفته در آن و معانی همه کلمات آن تسلط داشته باشید و آن قدر آن را تمرین کرده باشید که در ذهن شما به طور کامل نقش بسته باشد. بنابراین پس از چنین اتفاقی است که شما می توانید به راحتی صحبت کنید. بنابراین پیش زمینه مکالمه صحیح زبان انگلیسی این است که مهارت های دیگر را نیز فرا گرفته باشید. پس احتمالا به همین دلیل است که فکر می کنید مکالمه زبان انگلیسی سخت است.

در واقع پاسخ درست این است که اگر هر چیزی را بلد نباشید استفاده از آن سخت به نظر می رسد. بنابراین اگر می‌خواهید مانند بسیاری از افراد به درستی به زبان انگلیسی صحبت کنید می بایست به صورت پایه ای سایر مهارت های لازم را یاد بگیرید و در کنار آن به یادگیری مهارت مکالمه زبان انگلیسی نیز بپردازید.

یادگیری چنین مواردی به صورت رایگان و در اینترنت نیز تا حدی امکان پذیر است. اما توجه داشته باشید که اگر یادگیری خود را به همراه آموزشگاهی معتبر پیش ببرید، جهت دهی مناسبی به شما داده خواهد شد.

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک جهت دهی مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به شما خواهد داد.

کافیست فقط یکبار به کلاس های ما مراجعه کرده و یا پکیج های آموزشی ما را تهیه نمایید.

 

..:: مهارت مکالمه زبان انگلیسی از سایر مهارت ها کمتر تمرین می شود

شاید یکی از مهمترین دلایلی که زبان آموزان کمتر از سایر مهارت ها به مهارت مکالمه زبان انگلیسی می‌پردازند کمبود اعتماد به نفس باشد. زیرا از این هراس دارند که کلمه یا جمله ای را به زبان بیاورند که درست نباشد و این باعث شود که دیگران آنها را مسخره کنند و در نهایت همه این ها منجر به این می‌شود که زبان آموزان کمتر از سایر مهارت ها تمایل به صحبت کردن داشته باشند.

بنابراین اگر شما نیز دچار چنین مشکلی هستید اصلاً به خود سخت نگیرید. چنین مشکلی بسیار طبیعی است و تقریباً می‌توان گفت اکثر افراد با آن مواجه هستند. بنابراین وقتی چنین مشکلی وجود دارد طبیعتاً راهکار حل آن نیز وجود دارد. تنها کافیست که به افراد و یا مجموعه‌هایی مراجعه کنید که راهکار حل آن را می دانند و در اختیار شما قرار می دهند.

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک این مشکل را به درستی درک کرده و برای حل آن راهکار های بسیار جذاب و موثری را طراحی کرده است.

برای مثال مشارکت عمومی در کلاس‌های آموزشی این آموزشگاه بسیار بالا می باشد و زبان آموز ناخودآگاه در موقعیتی قرار می‌گیرد که تمایل به مشارکت و صحبت کردن دارد. البته فراموش نکنید که هنگامی که مهارتهای عمومی زبان انگلیسی شما بهبود پیدا کنند ناخودآگاه اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا میکند. با توجه به اینکه در این آموزشگاه مهارت های مختلف زبان انگلیسی شما به درستی ارتقا داده خواهد شد، به مرور زمان اعتماد به نفس لازم را نیز پیدا خواهید کرد و می‌توانید به درستی به مکالمه زبان انگلیسی را بپردازید.

همچنین نحوه عملکرد اساتید این آموزشگاه به گونه‌ای است که اعتماد به نفس را در زبان آموزان به وجود می آورند. متاسفانه در بسیاری از آموزشگاه ها چنین اتفاقی نمی‌افتد و گاهی دیده میشود که اساتید به صورت خواسته و یا ناخواسته اعتماد به نفس زبان آموز را از بین برده و این خود باعث می‌شود تا زبان آموز به راحتی آموزش را در اواسط مسیر رها کند.

چنین اتفاقی در این آموزشگاه رخ نخواهد داد و اتفاقاً بالعکس، یکی از مهمترین اهداف آموزشگاه ایجاد اعتماد به‌ نفس درست در زبان آموز می باشد. اعتماد به نفسی که به حق است و به معنی تسلط کافی به زبان انگلیسی است.

بنابراین آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک این تضمین را به شما می‌دهد که با شرکت در کلاسهای این آموزشگاه از مسیر یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید و بتوانید به درستی زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

..:: با گوگل اسیستنت (Google Assistant) تمرین کنید

یکی از ابزارهای جالب و کاربردی وب سایت گوگل، گوگل اسیستنت میباشد که بر روی همه موبایل ها به صورت خودکار  نصب شده است.

این ابزار در واقع رباتی است که با شما صحبت می کند و لازم نیست نیازهای خود را تایپ کنید.

البته هدف ما در این مقاله این است که با گوگل اسیستنت به مکالمه عادی بپردازید. یعنی از او سوالاتی بپرسید و او نیز پاسخ ها را به شما بدهد. در واقع با این تکنیک می توانید در هر جایی که هستید با فردی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد صحبت کنید و مطمئن باشید که نه تنها شما را مسخره نخواهد کرد بلکه به ارتقاء سطح زبان شما نیز کمک می کند. حتی اگر کلمه ای را به درستی تلفظ نکنید از شما می خواهد که دوباره آن را تکرار کنید و یا اگر کلمه ای را به اشتباه به زبان آورید آن را اصلاح کرده و به شما میگوید. با چنین تکنیکی می توانید حتی در مکان ها و زمان هایی که دسترسی خاصی به افراد ندارید، به تمرین زبان انگلیسی بپردازید.

  

..:: در انتهای شب اتفاقات روز خود را بیان کنید

مطمئنا در روز اتفاقات مختلف برای شما می‌افتد. از رفتن به کلاس ها و دانشگاه گرفته تا کارهایی که ممکن است در دفتر خود انجام دهید و یا حتی کارهای روزمره خانه. فارغ از اینکه شغل شما چه چیزی است و با چه مواردی در طول روز مواجه هستید می توانید در انتهای شب به مدت ۱۰ دقیقه صدای خود را ضبط کنید و به مکالمه با خودتان بپردازید.

درواقع می‌توانید همانند یک مستند تمامی رویدادهای روز خود را ثبت کنید. به این صورت که با استفاده از موبایل خود اپلیکیشن ضبط صدا را فعال کرده و تمام اتفاقاتی که از صبح تا به این لحظه رخ داده است را بگویید. سپس در روز بعدی و قبل از ضبط کردن اتفاقات روز بعد، صدای ضبط شده را گوش داده و ایرادات آن را بگیرید. با چنین تمرینی متوجه خواهید شد که بعد از مدت کوتاهی نه‌ تنها تلفظ کلمات نیز بهبود پیدا خواهد کرد بلکه شما در مکالمه روان تر عمل خواهید کرد. فراموش نکنید که یکی از مهم ترین روش ها در یادگیری هر چیزی تمرین و تکرار است و با این کار شما عملاً هر روز به تمرین و تکرار زبان انگلیسی بر اساس کارهای روزمره خود می پردازید.

حتی می‌توانید مکالمات ضبط شده خود را با اساتید خود به اشتراک گذاشته و از آنها بخواهید تا ایرادات شما را بگیرند.

 

..:: چگونه می توانم بدون مکث انگلیسی صحبت کنم؟

اگر شما می توانید زبان فارسی را با سرعت بسیار بالا و بدون مکث صحبت کنید این امکان نیز وجود دارد که بتواند زبان انگلیسی را نیز بدون مکث و با سرعت بالایی صحبت کنید.

در واقع در ابتدا باید دلیل اینکه چرا می توان فارسی را با چنین قدرتی صحبت کنیم را پیدا کنیم.

دلیل آن این است که ما به زبان فارسی تسلط داریم و بدون فکر کردن، بسیاری از کلمات و جملات را به زبان می آوریم و در واقع تعدادی از جملات در ذهن ما به طور کامل ثبت شده اند و ما فقط آنها را انتخاب می کنیم و به صورت خودکار به زبان می آوریم.

اگر چنین اتفاقی در زبان انگلیسی برای ما بیفتد قطعا می توانیم با سرعت بسیار بالایی صحبت کنیم.

چنین مسیری امکان پذیر است اما مطمئن باشید برای رسیدن به آن باید زحمت زیادی بکشید. نمی خواهیم شما را دلسرد کنیم فقط باید بدانید که رسیدن به چنین هدفی مستلزم تلاش مستمر می باشد.

فرض کنید میخواهید با یکی از دوستان خود به احوالپرسی بپردازید. در چنین حالتی شما جملاتی را به زبان می آورید که بارها و بارها در هنگام احوال پرسی با سایر افراد آن ها را تکرار کرده اید. بنابراین در چنین شرایطی شما فقط جملاتی که به آن تسلط دارید را به زبان می آورید.

حالا اگر این اتفاق در زبان انگلیسی برای شما بیفتد چه پیش خواهد آمد؟

اتفاقی که می افتد این است که شما می توانید به راحتی و با سرعت بسیار بالایی صحبت کنید و این دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

در واقع باید به آن عادت کنید.

بگذارید مثالی دیگر که البته کمی کلیشه ای شده است را در این قسمت تکرار کنیم. اگر شما مهارت رانندگی را دارید به یاد آورید که در روزهای اولی که رانندگی را آغاز کرده بودید با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودید. برای مثال اگر آهنگی در حال پخش بود تمرکز شما از بین می رفت و میخواستید که آن را قطع کنید. همچنین تمام تمرکز شما به نوع عوض کردن دنده، درست گرفتن کلاج، گرفتن دو دستی فرمان، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و یا حتی تمام خودروهایی که در خیابان وجود داشتند منعطف میشد. اما پس از مدت کوتاهی و گذشت چند ماه متوجه می‌شدید که دیگر به آن موارد دقت نمی کنید و نه تنها در هنگام رانندگی مشغول گوش دادن به آهنگ هستید بلکه ممکن است با موبایل خود صحبت کرده و در عین حال تمام قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و به سلامت به مقصد رسیده اید و تمامی این ها در حالی رخ داده است که شما اصلا متوجه طی شدن مسیر نشده‌اید. این همان عادت است. در واقع مهارت شما تبدیل به عادت شده است.

بنابراین اگر چنین اتفاقی در مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای شما بیفتد، شما نیز به شخصی تبدیل خواهید شد که می توانید به راحتی و با سرعت بسیار بالا به مکالمه زبان انگلیسی بپردازد.

 

..:: زبان انگلیسی را از دید یک فرد حرفه ای نگاه کنید نه یک دانشجو و یا یک دانش آموز

متاسفانه در مدارس و دانشگاه‌ها زبان انگلیسی را آنطور که باید و شاید به دانش‌آموزان و دانشجویان یاد نمی دهند. در واقع مطالبی که در این سطوح به زبان آموزان تدریس می شود، مطالبی است که بسیار پایه ای و ساده بوده و با توجه به اینکه سیستم آموزشی کشور ما دارای مشکلاتی است، به احتمال خیلی زیاد بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان آنطور که باید و شاید مطالب را به درستی یاد نمی گیرند.

در این راستا پیشنهاد ما این است که طرز تفکر خود را تغییر دهید. در واقع ما از شما می خواهیم که به یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه یک فرد متخصص نگاه کنید، نه یک دانش آموز و دانشجو.

زیرا شما چه بدانید و چه ندانید در آینده نه چندان دور برای پیشرفت در شغل خود نیازمند به تسلط پیدا کردن به زبان انگلیسی می باشید. در همین راستا نیز مکالمه زبان انگلیسی یکی از ابتدایی ترین مهارت‌هایی است که در این راستا شما به آن نیاز دارید و البته در مدارس و دانشگاه ها آنچنان که باید و شاید به آن پرداخته نمی‌شود، زیرا بیشتر تمرکز بر روی امتحان گرفتن است.

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به شما کمک می کند تا بتوانید دیدگاه خود را نسبت به مسیر یادگیری زبان انگلیسی حرفه ای تر کنید و در نهایت با استفاده از شیوه های آموزشی آموزشگاه متوجه خواهید شد که سطح مهارت های مختلف زبان انگلیسی در شما بهبود پیدا خواهد کرد.

 

..:: به کلیپ ها و فیلم های آموزشی کوتاه نگاه کنید

یکی از نقاط قوت آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک این است که کلیپ ها و ویدیو های آموزشی بسیار مفید و کاربردی را طراحی و تولید کرده است که نظیر آن را هیچ جا نمی توانید پیدا کن کنید. ویدیو ها معمولاً کوتاه می باشند و برخلاف کوتاه بودن آن مطالب بسیار زیاد و مفیدی را در اختیار زبان آموزان قرار می دهند. اگر به دنبال بهبود مهارتهای مختلف خود در زبان انگلیسی، مخصوصا مهارت مکالمه هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا مسیر آموزش خود را از آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک بگذرانید و ازامکانات مختلفی که این آموزشگاه در اختیار شما می گذارد استفاده کنید، مانند ویدیو های آموزشی.

(این تنها 38 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

 

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

 

 

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-04-25
  آموزش زبان انگلیسی