چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

  1401-03-10
  آموزش زبان انگلیسی

همه روزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می گیرند. در این راستا کشورهای زیادی زبان انگلیسی را به عنوان یکی از دروس مهم در مدارس به دانش آموزان تدریس می کنند. در واقع کودکان از سن پایین شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند. بنابراین این سوال مهم پیش می آید چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟
در کشور ما نیز یادگیری زبان انگلیسی یکی از دغدغه های مهم پدران و مادران می باشد ، گواه آن این است که بسیاری از والدین از همان کودکی فرزندشان به دنبال ثبت نام او در کلاس های زبان انگلیسی می باشند و در این رابطه دغدغه دارند.
یکی از مهمترین دلایل یادگیری زبان انگلیسی این است که فرد می خواهد در آینده شغل مناسبی پیدا کند زیرا بسیاری از کسب و کارها نیازمند افرادی هستند که به زبان انگلیسی مسلط باشند. اگر فرد بتواند با  زبان انگلیسی رابطه خوبی برقرار کند به راحتی می تواند با جستجویی ساده به زبان انگلیسی، مطلب مورد نظر را پیدا کند و اصطلاحا معلومات خود را به روز کند. زیرا همانطور که قبلا نیز اشاره شده تمامی علوم در ابتدا به زبان انگلیسی منتشر می شود ولذا اگر فردی بخواهد زودتر از سایر افراد  خود را به روز کند باید به این زبان تسلط داشته باشد. همچنین دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای صاحب رتبه را دارند، برای حضور در آن دانشگاه ها باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند زیرا در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا تدریس علوم مختلف دانشگاهی به زبان انگلیسی است .

آموزش زبان انگلیسی ، چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

 

 

چرا زبان انگلیسی تا این حد مهم است؟

زبان های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد. اما چرا هیچکدام از آنها نتوانسته اند جای زبان انگلیسی را بگیرند؟ زبان انگلیسی دارای ویژگی هایی است که باعث شده تمام افراد در دنیا آن را بعنوان زبان بین المللی و مشترک بین همه کشورها قبول کنند. یکی از ویژگی های خود زبان انگلیسی جدا بودن حروف آن است. این ویژگی باعث شده که بتوان فعالیت هایی مانند برنامه نویسی را با این زبان انجام داد این در حالی است که برای مثال برنامه نویسی را نمی توان با زبان فارسی که حروف آن به یکدیگر می چسبند انجام داد. همچنین زبان انگلیسی،  زبان کشورهای قدرتمند در دنیا است (مانند امریکا و انگلستان). بنابراین طبق توافقی که در دنیا صورت گرفته زبان انگلیسی بعنوان زبان مشترک بین کشورها شناخته شده است.

 

همچنین بخوانید : آموزش زبان انگلیسی در خانه

 

 فهرست مطالب این مقاله:

- زبان بین المللی است

- یادگیری زبان انگلیسی به پیدا کردن شغل مناسب کمک شایانی می کند

- زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با افراد جدید آشنا شوید

- بسیاری از مقالات علمی دنیا به زبان انگلیسی نوشته شده است

- زبان انگلیسی زبان صنعت سرگرمی و رسانه است

- زبان انگلیسی مهمترین زبان در دنیای اینترنت است

- در هنگام سفر زبان انگلیسی به شما کمک می کند

- زبان انگلیسی زبان تجارت است

- زبان انگلیسی کمک می کند تا اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند

- زبان انگلیسی باعث تقویت حافظه می شود

 

پس از مقدمه ای کوتاه که در بالا توضیح داده شد دلایل مهم و اساسی یادگیری زبان انگلیسی را در زیر ارائه کرده ایم:

 

1- زبان بین المللی است:

در این کره خاکی از هر پنج نفر یک نفر به زبان انگلیسی صحبت می کند و یا حداقل آن را متوجه می شود. البته این زبان دومین زبان رایج دنیا می باشد.

 

2- یادگیری زبان انگلیسی به پیدا کردن شغل مناسب کمک شایانی می کند :

اگر شما به زبان انگلیسی تسلط داشته و یا درک نسبتا مناسبی از آن داشته باشید شانس بیشتری برای پذیرش در شغل مورد نظر نسبت به هم رده های خود که به زبان انگلیسی تسلط ندارند خواهید داشت. مخصوصا شغل هایی که مرتبط با کامپیوتر ، دیپلماسی، گردشگری و ... است. همچنین این مورد را باید در نظر گرفت اگر شما بخواهید به خارج از کشور مهاجرت نمایید، باید شغلی برای خود پیدا کنید که لازمه پیدا کردن آن به احتمال زیاد تسلط به زبان انگلیسی است . زیرا حتی  اگر به کشوری مهاجرت کنید که زبان رسمی آن انگلیسی نیست احتمالا کارکنان آن شرکت به دلیل بین المللی بودن آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

 

3- زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با افراد جدید آشنا شوید :

زبان انگلیسی زبان رسمی 53 کشور دنیا است بنابراین شما به هر کشوری که مهاجرت کنید، حتی به چین، می توانید با مردم آن کشور به زبان انگلیسی صحبت کنید.

 

4- بسیاری از مقالات علمی دنیا به زبان انگلیسی نوشته شده است :

دانشجویان میدانند که برای پیشرفت در کار می بایست به زبان انگلیسی مسلط باشند زیرا اکثر مقاله های علمی به زبان انگلیسی منتشر میشود حتی اگر یک دانشجو در دانشگاهی در کشور چین مقاله ای را بنویسید برای اینکه بتواند آن مقاله را به مجامع بین المللی ارائه دهد می بایست آن را به زبان انگلیسی ترجمه کند بنابراین اگر به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید نمی توانید آینده خوبی را در حوزه علم آموزی برای خود متصور شوید.

 

5- زبان انگلیسی زبان صنعت سرگرمی و رسانه است :

بیشتر فیلم های دنیا در هالیود ساخته می شوند و این بدین معنی است که زبان استفاده شده در آن فیلم و سریال ها انگلیسی است. بنابراین اگر شما جز طرفداران فیلم ها و سریال های روز دنیا هستید و علاقه زیادی به زیر نویس فارسی ندارید، با تسلط به زبان انگلیسی می توانید لذت بیشتری از آن فیلم ها و سریال ها ببرید. همچنین بسیاری از کتاب هایی که در دنیا منتشر می شود در ابتدا به زبان انگلیسی در اختیار افراد قرار می گیرد و بنابراین اگر می خواهید جز اولین افرادی باشید که به آن کتاب دسترسی پیدا می کند بهتر است به زبان انگلیسی مسلط باشید.

 

6- زبان انگلیسی مهمترین زبان در دنیای اینترنت است :

شاید جالب باشد که بدانید بیش از 50% محتوای موجود در اینترنت به زبان انگلیسی است. امروزه یکی از ابزارهای مهم برای رفع بسیاری از نیازهای انسان سرچ کردن در اینترنت و مخصوصا در گوگل می باشد لذا اگر می خواهید جواب سوال خود را براحتی پیدا کنید بهتر است آن را به زبان انگلیسی سرچ کنید.
همچنین بیشتر شرکت های معتبر دنیا در کشورهایی مستقر هستند که زبان رسمی آنها انگلیسی است .
 

7- در هنگام سفر زبان انگلیسی به شما کمک می کند :

اگر شما قصد سفر دارید و میخواهید به کشوری بروید که هیچ شناختی نسب به زبان آن ندارید، تنها با دانستن مختصری زبان انگلیسی می توانید تمام موانع را از پیش روی خود بردارید. فرض کنید شما قصد سفر به ایتالیا را دارید. قطعا افرادی که در حوزه توریسم در آن کشور کار می کنند علاوه بر زبان ایتالیایی با زبان انگلیسی نیز آشنا هستند. بنابراین اگر شما نیز به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید می توانید تمام نیازهای خود در سفر را برطرف نمایید .

 

8- زبان انگلیسی زبان تجارت است :

بسیاری از بیزینس های دنیا بر پایه زبان انگلیسی بنا نهاده شده اند . فرض کنید شما قصد خرید از یک شرکت چینی را دارید برای اینکه بتوانید از آن کشور جنسی را وارد کشور خود کنید می بایست با زبان انگلیسی با آن افراد ارتباط برقرار کنید بنابراین بدون تسلط به زبان انگلیسی داشتن بیزینس های بین المللی عملا امکان ناپذیر است.

 

9-  زبان انگلیسی کمک می کند تا اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند :

بعید است کسی را پیدا کنید که آرزو نداشته باشد به زبان انگلیسی صحبت کند.همه افراد دوست دارند تا برای ارتباط بیشتر و بهتر با سایرین به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. روزانه می توان با صرف چند دقیقه مسیر یادگیری زبان انگلیسی را هموار کرد. در نتیجه افرادی که تسلط بیشتری به زبان انگلیسی دارند در جمع های دوستانه، همکاری و... از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار خواهند بود.

 

10- زبان انگلیسی باعث تقویت حافظه می شود :

یادگیری زبان انگلیسی ذهن انسان را پویا نگه می دارد. در واقع انسان را باهوش تر و مغز او را قوی تر می سازد. دانشمندان ثابت کرده اند که افراد دو زبانه قادر به درک بهتر و سریع تر مفاهیم مختلف هستند یکی از چالش هایی که امروزه  در بین افراد مسن وجود دارد این است که در سن بالا دچار آلزایمر و فراموشی میشوند . لذا افرادی که قادر به صحبت کردن به دو زبان (مخصوصا انگلیسی) هستند خطر به ابتلا به آلزایمر را در خود کاهش می دهند.

 

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-03-10
  آموزش زبان انگلیسی