بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

  1401-11-17
  آموزش زبان انگلیسی

هشدار: متاسفانه آموزشگاه ها و سایت های مختلف به منظور افزایش کسب درآمد بیشتر با یکدیگر تبانی کرده و یکدیگر را به عنوان بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی معرفی می کنند و شما به عنوان زبان آموز و شخصی که به دنبال بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی است با این وبسایت ها مواجه شده و به غلط فکر می کند که بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی متناسب با خود را پیدا کرده است. شاید فکر کنید که ما ( آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک) نیز در این مقاله قصد همچین کاری را داریم. اما خیر. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما پارامتر هایی که یک آموزشگاه خوب باید داشته باشد عنوان کنیم تا خودتان بتوانید تصمیم بگیرید که چه آموزشگاهی می تواند بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی باشد. طبیعتاً آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک، خود چندین پارامتر مثبت دارد که ما در انتهای این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد اما اصل حرف ما در این مقاله اشاره کردن به ویژگی ها و پارامتر هایی است که بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی باید داشته باشد.

آموزش زبان انگلیسی


آموزش زبان انگلیسی یکی از مهمترین آموزش هایی است که هر فردی در کشور ایران می تواند با آن دست و پنجه نرم کند. زبان انگلیسی در 31 کشور جهان به عنوان زبان رسمی شناخته شده است.  همچنین در حدود ۲۰ کشور به عنوان زبان دوم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با همین اعداد و ارقامی که گفته شد به روشنی مشخص است. اما آیا یادگیری زبان انگلیسی به همین راحتی است؟  قطعاً خیر.  یادگیری زبان انگلیسی اگر همراه با منابع و کلاس های آموزشی مناسب باشد می تواند جذاب و اثربخش به نظر برسد. در واقع اگر شما بتوانید یک آموزشگاه آموزش زبان انگلیسی مناسب پیدا کنید می توانید در مدت زمان کوتاهی زبان انگلیسی را یاد بگیرید. بنابراین همواره یکی از دغدغه های بزرگ زبان‌آموزان این بوده که بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کدام است. اگر جستجویی ساده در اینترنت انجام دهید متوجه می شود که آموزشگاه های بسیار زیادی در سطح تهران و ایران در حال فعالیت و آموزش زبان انگلیسی هستند. اما به کدام یک می توان اعتماد کرد؟  کدام یک می تواند متناسب با شرایط شما باشد؟  ما در این مقاله قصد داریم تا شیوه آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک را به شما توضیح دهیم تا متوجه شوید که اگر برای یادگیری زبان انگلیسی، خود را به دست متخصصان ما بسپارید، بعد از گذشت چه مدت به چه سطحی از دانش زبان انگلیسی دست خواهید یافت.

 

سخت گیری در انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

سخت گیری در انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی

چرا باید در انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی خود سخت گیر باشید؟  یادگیری زبان انگلیسی به همین راحتی ها نیست. شما برای تسلط به زبان انگلیسی در هر سطحی می بایست زمان زیادی را صرف یادگیری کنید. همچنین باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. بنابراین انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی مناسب می تواند در همان ابتدای راه مسیر درست را از مسیر اشتباه تمیز دهد.  ما اصرار داریم که قبل از آغاز یادگیری زبان انگلیسی به پارامترهایی که یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب باید داشته باشد دقت کنید تا بتوانید بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی که متناسب با شرایط شما باشد را پیدا کنید. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی را به تفکیک توضیح دهیم تا بتوانید با استفاده از آن مسیر یادگیری زبان انگلیسی را به بهترین نحو ممکن طی کنید.  زیرا شما زمان زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید و نمی توانید اشتباهات زیادی را در این مسیر تجربه کنید. یادگیری زبان انگلیسی بسته به شرایط شما چند سال طول می کشد. همانطور که می دانید برای به دست آوردن شغل مناسب و یا تحصیل، می بایست به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.  بنابراین پیشنهاد آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک این است که قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی پارامترهایی که آموزشگاه زبان انگلیسی شما باید داشته باشد را مورد بررسی قرار دهید.

 

ویژگی های بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

ویژگی های بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان انگلیسی خوب چه آموزشگاهی است؟  من برای پیدا کردن بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی (در تهران و شهرستان) چه معیار هایی را باید در نظر بگیرم؟  اگر آموزشگاه، دارای اسم و رسمی باشد آیا می توان به آن اعتماد کرد؟ اگر تبلیغات زیادی را در رابطه با یک آموزشگاه در سطح شهر و یا فضای مجازی ببینم آیا می توانم به آن تبلیغ اعتماد کنم؟  خودم با چه روشی می توانم آموزشگاه خوب را از سایر آموزشگاه ها تمیز دهم؟

1- آموزش تضمینی زبان انگلیسی

کدام آموزشگاه می تواند زبان انگلیسی را به صورت تضمینی یاد دهد؟ اصلاً تضمین آموزش زبان انگلیسی به چه معناست؟ اگر وب سایت های آموزشگاه های مختلف را مشاهده کرده باشید،  آنهایی که ادعا کردند آموزش زبان انگلیسی را به صورت تضمینی ارائه می دهند، اشاره کردند که این تضمین به صورت ۵۰ درصدی می باشد.  یعنی آنها ۵۰ درصد تضمین می‌کنند که خوب یاد می دهند و شما هم باید ۵۰ درصد خود را وسط بگذارید که خوب درس بخوانید !!!  این چه تضمینی است؟ مگر آموزشگاهی هم وجود دارد که به شما بگوید من اصلا خوب درس نمی دهم اما اگر شما قول بدهید که خوب درس بخوانید می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟؟ خیر.  این صرفا نوعی از تبلیغات است. شما باید به دنبال آموزشگاهی باشید که بتواند به صورت منطقی به شما بگوید که چرا آموزش زبان انگلیسی را تضمین می کند و اگر آن اتفاق نیفتاد چه خسارتی را به شما پرداخت خواهد کرد.

 

2- مدیریت مناسب در آموزشگاه زبان انگلیسی

یکی از مهمترین پارامتر هایی که می توان با استفاده از آن، آموزشگاه زبان انگلیسی متناسب با خود را پیدا کنید مدیریتی است که در آن آموزشگاه وجود دارد. در واقع مدیر و یا مدیریت آموزشگاه است که مشخص می کند روند یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان به چه شکلی باید پیشروی داشته باشد. اینکه هدف اول آموزشگاه کسب درآمد باشد و یا یادگیری زبان انگلیسی باشد تفاوت هایی ایجاد می کند. اینکه مدیریت مجموعه حاضر باشد تا همواره درصدی از درآمد آموزشگاه را به تحقیق و توسعه آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهد تفاوت هایی ایجاد می کند. بنابراین شما باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که سیر تغییر و تحولات در شیوه آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه مد نظرتان به چه صورت است.

 

3- تعداد زبان آموز های  آموزشگاه زبان انگلیسی

قطعا اگر آموزشگاه زبانی مورد قبول زبان آموزانش باشد و مسیر آموزش را به درستی طی کند، باید با یک شیب صعودی تعداد زبان آموزانش هر روز بیشتر شود. بنابراین یکی از پارامتر هایی که می تواند مشخص کننده کیفیت آموزشگاه باشد تعداد زبان آموزانش است. البته دیده می‌شود که آموزشگاهی اطلاعات نادرستی را در فضای مجازی پخش می کند. بنابراین شما باید توانایی این را داشته باشید که بتوانید تشخیص دهید که آیا آمار داده شده توسط آن آموزشگاه درست است یا خیر. یکی از راهکارهایی که می توان با استفاده از آن این موضوع را صحت سنجی کرد تعداد شعبات و کلاسهای آموزشی آن آموزشگاه در سطح شهر و یا کشور می باشد.

 

4- سطح سواد زبان آموزان آموزشگاه

این پارامتر شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بدون شک یکی از بهترین پارامترهایی است که شما می‌توانید آن را مد نظر داشته باشید. زیرا اگر به این آموزشگاه مراجعه کنید و زبان آموز آنجا شوید، در نهایت شما نیز به یکی از زبان آموزان فعلی تبدیل خواهید شد. بنابراین شما می توانید آینده خود را در زبان آموزان فعلی آن آموزشگاه جستجو کنید.

 

5- تعداد شعبات و کلاس های آموزشی

هر چه تعداد شعبات و کلاسهای آموزشی یک آموزشگاه زبان انگلیسی بیشتر باشد به احتمال زیاد بیشتر مورد مقبولیت زبان آموزانش قرار گرفته و این می تواند خود یک امتیاز مثبت برای انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی باشد. البته این موضوع قطعیت ندارد. ممکن است آموزشگاه هایی که به تازگی کار خود را شروع کرده باشند با تعداد شعبات و کلاس آموزشی کم شروع به کار کنند. اما نهایتاً در نظر گرفتن این پارامتر می تواند به شما در انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کمک کند.

 

6- امکانات آموزشی در کلاس ها

یکی از مهمترین پارامترهای که می تواند به انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کمک کند امکاناتی است که در هر یک از کلاس های آموزشی آموزشگاه وجود دارد. شاید در نگاه اول کمی ساده به نظر برسد اما در این مطلب قصد داریم تا آن را برای شما تشریح کنیم تا بتوانید از زوایای مختلف آن را ببینید. در واقع هر چقدر امکانات آموزشی یک آموزشگاه بیشتر باشد می توان نتیجه گرفت که شیوه آموزش در آن آموزشگاه متفاوت و بهتر است. گاها دیده می‌شود که در  کلاس ها تنها تخته و ماژیک برای نوشتن استاد و چند میز و صندلی وجود دارد. این امکانات تنها نشان دهنده این است که مطالبی از روی کتاب تدریس می‌شود و تنوعی در شیوه آموزش وجود ندارد. حال فرض کنید که در کلاسی علاوه بر اینها وسایل کمک آموزشی مانند پازل ها، کراس ورد ها، بازی های مختلف فکری و هیجانی و تلویزیونی برای نمایش ویدئو وجود داشته باشد. طبیعتاً کیفیت آموزش در چنین آموزشگاهی می تواند نسبت به آموزشگاه اول بسیار متفاوت و تاثیر گذار تر باشد و زبان آموز در چنین آموزشگاهی بهتر زبان انگلیسی را یاد می گیرد.

 

7- هزینه و شهریه کلاس های زبان

این پارامتر کمی می تواند شما را دچار چالش کند. زیرا از یک سمت شما ممکن است فکر کنید که اگر آموزشگاهی هزینه زیادی را برای آموزش زبان انگلیسی از شما دریافت کند این بدین معنی است که کار زیادی در آموزشگاه برای آموزش زبان انگلیسی انجام می شود و شما شاید فکر کنید که این آموزشگاه آموزشگاه خوبی است. از طرفی دیگر اگر آموزشگاه هزینه زیادی را دریافت کند ممکن است شما فکر کنید که با توجه به میانگین هزینه کلاس های زبان، چنین رقمی درست نیست و آن کلاس زبان را کنار بگذارید. اگر آموزشگاه هزینه کمی برای آموزش زبان انگلیسی به شما دریافت کند ممکن است فکر کنید که این آموزشگاه آموزشگاه خوبی است و از طرف دیگر ممکن است فکر کنید که شاید آموزشگاه خوبی نباشد که قصد دارد با دریافت هزینه ای کم اقدام به جذب زبان آموز کند. همه این موارد می تواند گمراه کننده باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا پارامتر دیگری را در این بخش در نظر بگیرید تا بتوانید با استفاده از آن آنالیز بهتری نسبت به هزینه پرداختی خود به آن آموزشگاه داشته باشید. آن پارامتر تعداد زبان آموزان است. اگر آموزشگاهی تعداد زیادی زبان آموز داشته باشد و از طرف دیگر هزینه زیادی را برای آموزش از شما طلب نکند، این آموزشگاه می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.  آموزشگاهی که تعداد زیادی زبان آموز دارد با توجه به  مقبولیت خود می تواند هزینه کلاس های خود را افزایش دهد اما اگر چنین کاری را انجام نداد بدین معناست که آموزشگاه به زبان آموزان خود اهمیت زیادی می دهد.

 

8- تعداد زیاد کلاس ها

یکی از ویژگی های مثبت آموزشگاه زبان انگلیسی خوب این است که تعداد بیشماری کلاس زبان در سطوح مختلف و در روزهای مختلف داشته باشد. این حرف بدین معناست که اگر شما با هر سطحی از زبان انگلیسی به آموزشگاه مراجعه کنید به راحتی بتوانید کلاسی را پیدا کنید که بلافاصله در آن مشغول به یادگیری زبان انگلیسی شوید. چنین آموزشگاهی پویا محسوب می شود. گاهی اوقات دیده می شود که سطوحی در آموزشگاه زبان انگلیسی وجود ندارد. در واقع آنها نمی توانند کلاسی را متناسب با آن زمان آموزش جدید پیدا کنند و این بدان معناست که آن آموزشگاه مناسب نیست. بنابراین اگر می خواهید متوجه شوید که آموزشگاه زبان انگلیسی در نظر شما آموزشگاه خوبی است یا خیر باید از آنها بپرسید که چه سطوحی را تدریس می کنند. همچنین از آنها بخواهید که به شما بگویند در چه روزهایی از هفته کلاس های خود را برگزار می کنند. اگر کلاس های آنها در طول هفته از ابتدا تا انتها برگزار شد می تواند معیار مناسبی برای انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی باشد.

 

9- امکان برگزاری کلاس های خصوصی

گاهی اوقات دیده می شود که زبان آموز بین دو سطح زبان انگلیسی قرار می گیرد. برای مثال نه می توان آن را در سطح متوسطه ۱ (Intermediate 1) قرارداد و نه می‌توان آن را در سطح متوسطه ۲ (Intermediate 2) قرارداد. بنابراین در چنین حالتی اگر زبان آموز را در سطح پایین تر قرار دهیم ممکن است با مشکلاتی مانند تکراری بودن مطالب مواجه شود و از سمت دیگر اگر آن را در سطح بالاتر قرار دهیم ممکن است مطالبی برایش گنگ باشد. در چنین حالتی آموزشگاه باید توانایی این را داشته باشد که با برگزاری کلاس های خصوصی به زبان آموز کمک کند تا بتواند این فاصله را پر کند. گاها ممکن است این کلاس های خصوصی با بیش از یک زبان آموز تشکیل شود.  اما در نهایت به زبان آموز کمک می کند تا بتواند فاصله به وجود آمده را پر کند.

 

10- کلاس های زبان انگلیسی به صورت آنلاین

یکی از مزیت‌های آموزشگاه زبان انگلیسی خوب این است که بتواند آموزه های خود را به صورت آنلاین به زبان آموزانی ارائه دهد که در شهر خود از داشتن شعبه آن آموزشگاه محروم هستند. برای مثال فرض کنید شما در شهر آمل زندگی می‌کنید و شعبه ای از آموزشگاه زبان انگلیسی مد نظر شما در شهر شما وجود ندارد. در چنین حالتی یا باید به آموزشگاه زبان دیگری مراجعه کنید که طبیعتا باب میل شما نیست و یا آموزه های خود را به صورت آنلاین از آموزشگاه مدنظرتان دریافت کنید. اگر آموزشگاه زبان انگلیسی مد نظر شما بتواند زبان انگلیسی را به صورت آنلاین به شما تدریس کند امتیازی مثبت برای او محسوب می شود.

 

حال که معیارهای ما را برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی متوجه شدید بیاید در رابطه با امکاناتی که آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به شما ارائه می دهد کمی صحبت کنیم.

قبل از هرچیزی مایلیم تا سخنی کوتاه از جناب آقای دکتر سعید مرکب سازی، مدیریت آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک را در این بخش داشته باشیم.

آقای دکتر سعید مرکب سازی، مدیر آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک در این باره می گوید:

بنده با توجه به اینکه در رشته زبان انگلیسی دستی بر آتش داشته و تحصیل کرده همین رشته هستم، در دوره های مختلف تحصیل خود همواره به این موضوع فکر می کردم که "چرا با اینکه بیشتر افراد در ایران به کلاس زبان انگلیسی می روند اما به آن اشراف نداشته و همیشه از این موضوع ناراضی هستند؟ آیا همه ایرانیان کم هوش هستند؟! بچه ها و نوجوانان ما همواره از نظر هوش و استعداد در رتبه های بالای علمی در استاندارهای جهانی قرار دارند. با این حال چه اتفاقی می افتد که فرزندان ما با اینکه زمان زیادی را صرف رفتن به کلاس های زبان و یادگیری می کنند اما آن چنان که باید و شاید زبان انگلیسی یاد نمی گیرند؟"

بنابراین شروع به تحقیق و تفحص در آن زمینه نمودم.

بنده با توجه به سابقه 30 ساله در امر آموزش و آموزشگاه داری، تجربه بسیار خوبی در امر آموزش به دست آوردم. بنابراین همه تجربیات خود و علم به دست آمده از رشته تحصیلی خود را با هم تلفیق کرده و دلایل آن را یافتم !

 

بهترین متد آموزش زبان انگلیسی

همواره یکی از سوالات مهم در ذهن همه زبان آموزان این است که شیوه آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه به چه صورت است؟ آیا از روش ها و متدهای قدیمی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می شود؟ آیا مبنای کار گرامر و لغت است؟ آیا مبنای کار صحبت کردن و مکالمه است؟ چقدر طول می کشد تا زبان انگلیسی را یاد بگیرم؟ چقدر طول می کشد تا بتوانیم به مکالمه زبان انگلیسی بپردازند؟ آیا  یادگیری زبان انگلیسی در این آموزشگاه می تواند به نمرات من در مدرسه و یا دانشگاه کمک کند؟ آیا منی که دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه هستم باید به کلاسهای زبان انگلیسی مراجعه کنم و سطح خود را بالا ببرم؟ آیا مدرکی به من اعطا می‌شود که می‌توانم با استفاده از آن به خارج از کشور مهاجرت کنم؟ همه اینها سوالاتی است که در ذهن شما وجود دارد و ما به تک تک آنها پاسخ می دهیم. اما قبل از آن بیاید در رابطه به متد آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک بپردازیم. متدی که بسیار جذاب و جدید بوده و می تواند به شما در انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کمک شایانی کند.

اکثر قریب به یقین آموزشگاه های زبان انگلیسی در کشور ما از کتابهایی استفاده می کنند که توسط کشورهای صاحب این زبان یعنی انگلستان و آمریکا گرفته شده است. آیا می دانید مشکل این قضیه چیست؟ شاید در ابتدا به نظر برسد که این کار خوبی است و از کتابهایی استفاده می‌کنیم که از منبع آن زبان، استخراج شده است. درصورتی که کاملاً برعکس است. چنین کتابهایی اصطلاحاً سم مطلق هستند. حال بیایید این ادعا را بررسی کنیم. فرض کنید شما کتابی را از کمبریج انگلستان آورده و آن را مطالعه می کنید. این کتاب ها برای کسانی نوشته شده است که می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و بشنوند و حالا به دنبال یادگیری مطالب بیشتر هستند. در واقع این کتاب برای فرزندان خودشان نوشته شده است نه برای فرزندان ما که نمی توانند به زبان انگلیسی بگویند و بشنوند. برای مثال در این کتاب ها از جملاتی استفاده شده تا به شما رنگ ها را یاد بدهند و این در صورتی است که بچه های خودشان تا قبل از خواندن این کتاب رنگ ها را بلد بوده و می توانستند آنها را تشخیص دهند و بگویند و بشنوند. در صورتی که زبان آموزان ما حتی چنین کلماتی را برای یکبار هم نشنیده اند.

شاید احساس کنید که کمی قضیه پیچیده شد. بیایید با یک مثال ساده آن را توضیح دهیم. فرض کنید شما کودکی دو یا سه ساله بودید. در آن صورت هنگامی که پدر و مادرتان با شما صحبت می کردند و زبان مادری یعنی زبان فارسی را به شما یاد می دادند، کلمات ساده ای مانند بابا، مامان و بخاری را به شما یاد دادند. این کلمات اسم هستند. سپس بزرگتر که شدید به شما کلمات پیچیده‌تری را یاد دادند مانند بابای زحمتکش، مامان مهربان و بخاری داغ. این ها صفت هستند. سپس بزرگتر که شدید توانستید جملاتی را به زبان بیاورید مانند بابا زحمتکش است، مامان مهربان است و بخاری داغ است. در نهایت هنگامی که شما به سن ۷ سالگی رسید و توانست به راحتی به زبان فارسی صحبت کنید و بشنوید به مدرسه رفتی تا بتوانید بعد از گذشت یک سال تمرین و تکرار جملات ساده ای مانند "بابا آب داد" را بنویسید و بخوانید. حال فرض کنید همین کتاب هایی که شما در سن ۷ سالگی یعنی در مقطع اول دبستان خواندید را در مقابل یک فردی که  از کشور انگلستان آمده قرار دهند تا زبان فارسی را یاد بگیرد. در نهایت آن شخص آنطور که باید و شاید زبان فارسی را به درستی یاد نمی گیرد. زیرا این کتاب برای شما طراحی شده که می توانید به زبان فارسی سخن بگویید و بشنوید. حال در مقابل آن فرد انگلیسی زبان باید کتابی قرار داده شود تا بتواند به شیوه‌ای متفاوت زبان فارسی را یاد بگیرد. اگر نه زمان و انرژی وی هدر می رود. دقیقا برعکس همین اتفاق در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی در کشور ایران نیز افتاده است. یعنی اکثر آموزشگاه های زبان انگلیسی و مدرسین ما در این کشور کتاب هایی را تدریس می کنند که از کشورهای صاحب این زبان آمده است و این شیوه غلط را به خورد جامعه دادند. ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک گام اول را بسیار قدرتمند برداشته‌ایم. یعنی در ابتدای کار اقدام به طراحی و تالیف کلیه کتاب های آموزشی از ابتدا تا انتها در اساس ویژگی های زبان آموزان ایرانی کرده ایم.  نتیجه این اقدامات منجر به تالیف ۲۵ جلد کتاب و ۱۵ جزوه آموزشی و ۳۰۰ انیمیشن شده است. برای تهیه چنین محتوایی هزینه زمانی و ریالی بسیار زیادی شده اما بر اساس تجربه و دانش خود نسبت به امر آموزش زبان انگلیسی مجبور شدیم تا قبل از معرفی آموزشگاه خود به عموم چنین کاری را انجام دهیم تا بتوانیم ادعا کنیم بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در کشور هستیم.

 

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک شعاری تحت عنوان "تضمین 100% آموزش زبان انگلیسی" دارد. آنچنان به متد و شیوه خود در آموزش زبان انگلیسی اطمینان داریم و آن چنان بازخورد آن را در زبان آموزان خود دیده ایم که بر آن شدیم تا این تضمین را به زبان آموزانمان بدهیم که اگر مطالب آموزشی را بعد از هر ترم یاد نگرفتند و یا به یاد نیاوردند شهریه آموزشی را پس خواهیم داد. دلیل این تضمین قدرتی است که در شیوه و روند آموزش زبان انگلیسی داریم. همچنین تعداد بسیار بالای زبان آموزان ما و درصد بالای رضایت آنها می‌تواند گواهی دیگر بر این موضوع باشد. پس بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی باید بتواند بهترین تضمین را نیز به شما بدهد. خود را به دست کارشناسان ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک بسپارید. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی مانند ۳ ماه می توانید به چنان پیشرفتی دست پیدا کنید که در مقابل دوستان و آشنایان خود به شدت بدرخشید. شیوه آموزش زبان انگلیسی در این آموزشگاه به صورتی است که شما در مدت زمان کوتاه می توانید بیشترین بهره را از کلاسها ببرید.  این همان رازیست که بسیاری از آموزشگاه آن را نمی دانند و یا حتی ابزار پیاده سازی آن را ندارند.

 

هدر دادن زمان و انرژی زبان آموز

پس از جستجو در اینترنت در رابطه با پیدا کردن بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی احتمالا به مواردی چون امتحانات و تکالیف شبانه برخورد کرده اید. یعنی معیارهایی را دیدید که بر اساس تعداد امتحانات و سختی و آسانی آنها در طول ترم است. اما بیایید کمی شما را آگاه تر کنیم.

اگر آموزشگاهی تنها به دنبال این باشد که سطح زبان آموز از نظر اسمی بالاتر رود ( یعنی مثلاً از ترم Pre Intermediate 1 به Pre Intermediate 2 برسد) ، در واقع راه همه آموزشگاه های دیگر را طی کرده است.  در چنین آموزشگاهی برای رفتن به ترم بالاتر باید آزمون داده شود. اگر زبان‌آموز بتواند آن آزمون را پاس کند می‌تواند به ترم بعدی برود وگرنه دوباره باید شهریه پرداخت کند تا همان ترم را بخواند.  در واقع هدف زبان آموز در چنین آموزشگاهی بیشتر طی کردن سطوح بوده تا یادگیری زبان انگلیسی. نه اینکه سطح های زبان انگلیسی مهم نیستند بلکه مهمتر از آن یادگیری درست زبان انگلیسی است. ما نیز مانند بسیاری از آموزشگاههای زبان انگلیسی سطوح مختلف را مشخص کرده و زبان آموزان بر اساس آن مشغول به یادگیری زبان انگلیسی می شوند. اما آزمونهای ما در این آموزشگاه هر ترم برگزار نمی شود. زیرا ما نمی خواهیم زبان آموز صرفا به خاطر پاس کردن آزمون ها، کتاب خود را باز کند و بخواند. ما می خواهیم زبان آموزان زبان انگلیسی را به صورت واقعی یاد بگیرند. بنابراین تعداد آزمون های خود را کم کرده ایم اما از آن طرف سوپروایزر هایی برای سنجش کیفیت سطح هر زبان آموز به صورت مداوم به کلاس ها فرستاده می شود تا به طور دقیق مشخص شود که روند یادگیری هر زبان آموز به چه صورت است. در واقع ما به صورت جدی و واقعی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان خود هستیم. قطعاً و یقیناً چنین روندی را در هیچ آموزشگاه زبان انگلیسی مشاهده نمی کنید. زیرا انجام این روند بسیار هزینه بردار و سخت می باشد. اما همانطور که در ضرب المثل "هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد" آمده است ما نیز برای به دوش کشیدن عنوان بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی باید اقداماتی موثر و متفاوت نسبت به سایرین داشته باشیم. این تنها گوشه‌ای از اقداماتی است که ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک انجام می دهیم.

یکی دیگر از اشتباهاتی که برخی از آموزشگاه ها آلوده به آن هستند داشتن تکلیف و مشق شبانه است. داشتن مشق شبانه زبان آموز را کلافه می‌کند و ممکن است انگیزه او را برای یادگیری زبان انگلیسی از بین ببرد. از طرف دیگر زبان آموز برای یادگیری زبان انگلیسی باید تمریناتی انجام دهد. بنابراین در این حین تکلیف چیست؟ طبیعتاً کار ساده تر این است که حجم بسیار زیادی از تکالیف شبانه را به زبان آموزان دهیم تا در منزل تمرین کنند و زبان انگلیسی را یاد بگیرند. اما نتیجه چنین اقدامی ریزش زبان آموزان آموزشگاه و دلسرد شدن و یاد نگرفتن زبان انگلیسی توسط زبان آموز است. در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک برای از بین بردن چنین مشکلی اقداماتی صورت گرفته است که در این بخش می توانیم تنها به گوشه ای از آن اشاره کنیم. در واقع ما تلاش کرده ایم تا بازدهی یادگیری زبان آموزان را افزایش دهیم. در نتیجه زبان آموزان بدون اینکه زمان زیادی را در منزل برای یادگیری زبان انگلیسی صرف کنند به راحتی می توانند به مواردی که آموزشی دیده اند تسلط پیدا کنند. حال ممکن است از خود بپرسید که این موارد چه چیزی هستند؟ آیا بزرگنمایی شده است؟ پاسخ منفی است. پاسخ درست در شیوه آموزش زبان انگلیسی این آموزشگاه نهفته شده است. برای درک کامل آن به شما پیشنهاد می دهیم که تنها یک جلسه به کلاس های ما به عنوان میهمان بیاید. اگر وقت آن را ندارید می توانید جهت دریافت مشاوره به آموزشگاه ما مراجعه کرده تا بتوانیم اطلاعات بسیار کاملی را به شما ارائه دهیم. حتی در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره و تعیین سطح رایگان با ما تماس بگیرید. ادعای بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی بودن، ادعای بسیار بزرگ است، اما ما می توانیم آن را در عمل به شما اثبات کنیم.

 

اولویت بندی اشتباه در آموزش زبان انگلیسی

آیا تا به حال شده که در کتاب زبان انگلیسی خودتان مطالبی در رابطه با "ماهی های اقیانوس" دیده باشید. یا حتی مطلبی در رابطه با "منظومه شمسی"؟ اینها موضوع های خوبی هستند اما واقعاً در اولویت بندی یادگیری زبان انگلیسی قرار ندارند. یکی از مواردی که ما در شیوه آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزانمان در نظر گرفته ایم، اولویت بندی مناسب مفاد آموزشی است. یعنی به دقت همه مواردی که شما به عنوان زبان آموزی باید آن را یاد بگیرید را پالایش کرده‌ایم تا انرژی و زمان شما به سمتی سوق داده شود که مطالب مهم را زودتر یاد بگیرید. البته ممکن است در این حین این سوال در ذهن شما به وجود آید که من چه هدفی از یادگیری زبان انگلیسی دارم؟ فارغ از اینکه هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چه باشد شما برای ارتباط برقرار کردن با دیگران باید صحبت کنید. چه بخواهید برای ادامه تحصیل به یک دانشگاه خارجی بروید، چه بخواهید برای کار کردن به یک کشور دیگر مهاجرت کنید و چه اهداف دیگری داشته باشید باید بتوانید با دیگران با استفاده از مکالمه ارتباط برقرار کنید.  بنابراین چه بخواهید چه نخواهید مهمترین رکن در آموزش زبان انگلیسی بحث صحبت کردن و مکالمه است. حتی اگر بخواهید مدارک بین المللی مانند آیلتس و تافل را دریافت کنید در آن آزمون ها از شما درخواست می شود تا برای مدت زمان نسبتا طولانی در رابطه با مباحثی نسبتاً تخصصی صحبت کنید. بنابراین شما باید بتوانید به صورت مداوم برای مثال ۱۵ دقیقه به صورت مستمر با شخص مقابل تان صحبت کنید. حال بیایید در رابطه با موضوعی صحبت کنیم که شاید به نظر شما مهم نباشد اما از نظر ما که متخصصین کار هستیم مهم است و باید در اولویت یادگیری قرار بگیرد. برای مثال موضوع آشپزخانه را مطرح می‌کنیم. شما برای صرف غذا سالاد درست می کنید؟ اگر پاسختان بله است پس احتمالاً در مسیر درست کردن سالاد باید بدانید عبارت هایی مانند " پوست کندن" ، " نمک پاشیدن" و یا " هم زدن سالاد"  به انگلیسی چه می شود. در واقع اینها مواردی هستند که بسیار مهم اند. یا در مثالی دیگر در هر صورت شما با تاکسی سوار شدن  مواجه خواهید شد. هنگامی که سوار تاکسی شدید می توانید بگویید "در این چهار راه، به سمت چپ بپیچید و من را سر خیابان بعدی پیاده کنید"؟ اینها چیزهایی هستند که شما شبانه روز با آنها سر و کار دارید. نه منظومه شمسی! البته نه اینکه شما منظومه شمسی را در کنار ما یاد نمی گیرید. بلکه اولویت آموزش آن در مقابل قوانین رانندگی و تاکسی سوار شدن بسیار پایین تر است.

 

امیدواریم تا حدی توانسته باشیم تا معیارهای درست انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی را تشریح کرده باشیم. در صورت نیاز می توانید با ما در تماس باشید.

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-11-17
  آموزش زبان انگلیسی