آموزش زبان انگلیسی

  1401-11-08
  آموزش زبان انگلیسی

 

 

آیا شما هم از اینکه این همه کلاس زبان رفته اید و زبان انگلیسی را به درستی یاد نگرفته اید کلافه شده اید؟ آیا دل زده شده و نمی خواهید دیگر ادامه بدهید؟ یا شاید فکر می کنید که شما برای یادگیری زبان انگلیسی ساخته نشده اید و به اندازه کافی خوب نیستید؟

نه اشتباه نکنید ! اینها تقصیر شما نیست !

آموزش زبان انگلیسی در کشور ما به درستی انجام نمی شود. شما در نوع خودتان، با هر شرایطی که دارید، باهوش تلقی می شوید. اما این شیوه غلط و اشتباه اکثر آموزشگاه های زبان انگلیسی است که شما را در مسیر آموزش زبان انگلیسی دچار مشکل کرده است.

ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک این تضمین را به شما می دهیم که به شیوه ای کاملا درست و جدید به شما زبان انگلیسی را می آموزیم. برای این تضمین دلایل و استدلال های بسیار زیادی داریم که مطمئنا اگر آنها را بدانید، قانع خواهید شد و ما در این مقاله قصد داریم همه آنها را به شما بگوییم.

آموزش زبان انگلیسی

با توجه به اینکه این مقاله بسیار طولانی و بزرگ است، به شما توصیه می کنیم برای یک بار هم که شده، زمان بگذارید و ببینید که چرا ما به شما به صورت تضمینی زبان انگلیسی را آموزش می دهیم.

 

 فهرست مطالب این مقاله:

- چرا آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک متولد شد؟

- دلایل اصلی یاد نگرفتن زبان انگلیسی

- کتاب های آموزشی

- شیوه اشتباه تدریس زبان انگلیسی

- هدر دادن زمان و انرژی زبان آموز

- اولویت بندی غلط مفاد آموزشی زبان انگلیسی

- نکات تکمیلی آموزش زبان انگلیسی

- اصطلاحات و یا Idioms

- باورهای غلط در آموزش زبان انگلیسی

- آموزش زبان انگلیسی همراه با شعر و موسیقی

- الزام به دانستن 500 فعل مهم در زبان انگلیسی

- 5,000 کلمه برای یادگیری زبان انگلیسی

- مکالمه انگلیسی، مهمترین رکن آموزش زبان انگلیسی

- آموزش تضمینی زبان انگلیسی

- امکانات آموزشی کلاس های زبان

- امکانات آموزشی کلاس های زبان

-  شرکت در نظرسنجی بابت بهبود کیفیت خدمات رسانی

- زمان‌بندی کلاس‌های زبان انگلیسی

- کلاس های خصوصی در راستای رسیدن به سطحی خاص

- اساتید زبان شاغل در آموزشگاه

- امکانات کلاس های زبان انگلیسی

- شهریه مناسب زبان انگلیسی

- لیست شعبات آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک

- برگزاری جشنواره زبان انگلیسی

-  از چه سنی می توان زبان انگلیسی را آموخت؟

- آموزش زبان انگلیسی با بازی و چالش

 

 

چرا آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک متولد شد؟

آقای دکتر سعید مرکب سازی، مدیر آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک در این باره می گوید:

بنده با توجه به اینکه در رشته زبان انگلیسی دستی بر آتش داشته و تحصیل کرده همین رشته هستم، در دوره های مختلف تحصیل خود همواره به این موضوع فکر می کردم که "چرا با اینکه بیشتر افراد در ایران به کلاس زبان انگلیسی می روند اما به آن اشراف نداشته و همیشه از این موضوع ناراضی هستند؟ آیا همه ایرانیان کم هوش هستند؟! بچه ها و نوجوانان ما همواره از نظر هوش و استعداد در رتبه های بالای علمی در استاندارهای جهانی قرار دارند. با این حال چه اتفاقی می افتد که فرزندان ما با اینکه زمان زیادی را صرف رفتن به کلاس های زبان و یادگیری می کنند اما آن چنان که باید و شاید زبان انگلیسی یاد نمی گیرند؟"

بنابراین شروع به تحقیق و تفحص در آن زمینه نمودم.

بنده با توجه به سابقه 30 ساله در امر آموزش و آموزشگاه داری، تجربه بسیار خوبی در امر آموزش به دست آوردم. بنابراین همه تجربیات خود و علم به دست آمده از رشته تحصیلی خود را با هم تلفیق کرده و دلایل آن را یافتم !

 

طبق گفته های ایشان دلایل اصلی یاد نگرفتن درست زبان انگلیسی در ادامه آمده است.

  

دلایل اصلی یاد نگرفتن زبان انگلیسی

1- کتاب های آموزشی

کتاب های آموزشی

اکثر قریب به یقین آموزشگاه های کشور و یا مدرسین عزیز، کتاب هایی را تدریس می کنند که از کشورهای صاحب همین زبان (یعنی انگلستان و آمریکا) صادر شده! در واقع کتاب هایی که برای مثال آکسفورد انگلستان به عنوان کتاب آموزش زبان انگلیسی تدوین کرده را به زبان آموزان تدریس می کنند. در نگاه اول این موضوع بسیار مدرن، علمی و اصولی به نظر می رسد. اما در واقع این کار به شدت اشتباه است! دلیل این است که این کتاب ها، برای بچه های خودشان طراحی و تدوین شده است، نه بچه های ما. حال سوالی که پیش می آید این است که مگر بچه های ما چه تفاوتی با بچه های انگلیسی زبان دارند؟ پاسخ این است که بچه های ما توانایی حرف زدن و مکالمه به زبان انگلیسی را ندارند، در صورتیکه آن کتاب ها، برای بچه هایی طراحی شده که می توانند به زبان انگلیسی صحبت کرده و بشنوند و حالا می خواهند که بیشتر و بیشتر زبان انگلیسی یاد بگیرند.

کمی پیچیده شد؟ همین الان با یک مثال خیلی ساده توضیح می دهیم.

وقتی شما 2 یا 3 سالتان بود، پدر و مادرتان به شما کلمه های ساده ای مثل "بابا ، مامان ، بخاری و ..." را یاد دادند. ما به اینها "اسم" می گوییم. سپس بزرگتر که شدید به شما یاد دادند که بگویید "بابای زحمتکش ، مامان مهربون ، بخاری جیز یا داغ و ...". ما به اینها "اسم و صفت" می گوییم. سپس بزرگتر که شدید یاد گرفتید بگویید "بابا زحمتکش هست، مامان مهربون هست ، بخاری داغ هست و ...". ما به اینها "جمله کامل" می گوییم. وقتی شما 7 ساله شدید، شما به زبان فارسی به راحتی حرف می زدید و می توانستید منظور دیگران را متوجه شده و با آنها در تعامل باشید. حال در این شرایط، شما را به مدرسه فرستادند تا بعد از 1 سال تلاش و زحمت بتوانید بنویسید "بابا آب داد" ! یعنی به این سطح از زبان فارسی اشراف داشتید و بعد از آن، در مقابلتان دفتر و کتاب و مداد قرار دادند که شروع کنید به یادگیری زبان فارسی. اگر در همان سن 2 سالگی دفتر و مداد به شما میدادند و  می گفتند پسرم/دخترم بنویس "بابا" ، بنویس "مامان"، بنویس "بخاری" !!! مگر میشد؟ نه. قطعا نه. شما بهتر از ما این موضوع را می دانید. پروسه ای که در بالا توضیح دادیم، پروسه طبیعی یادگیری زبان است. هر زبانی. هر زبان جدیدی. حال چه اتفاقی می افتد که وقتی نوبت به یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می رسد همه اینها نادیده گرفته شده و متدها و  کتابهایی که از آکسفورد و کمبریج آمده را به بچه ها تدریس می کنند؟ آن کتاب ها بسیار خوب هستند.، اما برای فرزندان خودشان. چون آنها برخلاف فرزندان 7 ساله ما می توانند به انگلیسی صحبت کرده و بشنوند. اما فرزندان ما وقتی می خواهند برای اولین بار به کلاس زبان انگلیسی بروند، نمی توانند به زبان انگلیسی صحبت کرده و بشنوند. یعنی مهارت های Speaking و Listening را نمی دانند. این همان فرقی است که بالاتر توضیح دادیم. این استدلال ها تا همین الان هیچ جایی گفته نشده. بخاطر همین هاست که ادعا داریم آموزش زبان انگلیسی را به شیوه ای کاملا متفاوت به شما ارائه می دهیم. لطفا اگر لازم می دانید، مجددا مطالب بالاتر را مطالعه بفرمایید.

خب حال که متوجه شدیم این کتاب های آکسفورد و کمبریج که به درد ما نمی خورد، چه باید کنیم؟ باید چه کتابی بخوانیم؟
ما با توجه به توضیحاتی که بالاتر دادیم، اقدام به طراحی کتاب هایی کرده ایم که کاملا با شیوه آموزش ما و شرایط زبان آموزهای ما تطابق داشته باشد. حاصل این تلاش منتج شد به 25 جلد کتاب ، 15 جلد جزوه آموزشی و 300 انیمیشن که برای تهیه و تدوین آنها، هزینه زمانی و ریالی بسیار زیادی شده است. بنابراین شما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک، کتاب هایی را می خوانید که ما براساس همین تجارب و استدلال ها تدوین کرده ایم. با جزوه هایی کار می کنید که دقیقا براساس همین شیوه تدوین شده است. انیمیشن هایی را می بینید و با آنها کار می کنید که دقیقا بتوانند طبق همین شیوه، زبان انگلیسی را در مدت زمان کوتاه و با کیفیت خوب به شما آموزش دهند.

 

2- شیوه اشتباه تدریس زبان انگلیسی

شیوه اشتباه تدریس زبان انگلیسی

یکی از مهمترین دلایلی که ما در این لحظه (سال 1401) بیش از 1200 زبان آموز داریم، این است که شیوه تدریس زبان انگلیسی در این آموزشگاه بسیار نوین، جدید و هوشمندانه طراحی شده. ما روش های بسیار زیادی را به شکلی کاملا جدید و خلاقانه در کنار هم قرار داده ایم تا زبان آموز بتواند با کمترین پیچیدگی و در کوتاه ترین زمان ممکن، بیشترین بازدهی را داشته باشد. البته ما جزییات روش های تدریس خود را طبیعتا نمی توانیم در این وب سایت به طور کامل تشریح کنیم. اما می توانیم نتایجی که زبان آموزان ما بعد از آموزش دیدن با این روش به دست آورده اند را بیان کنیم. زبان آموزان آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک (برای مثال آنهایی که 15 سال سن دارند و تاکنون حتی به کلاس زبان انگلیسی هم نرفته اند و چیزی از زبان انگلیسی نمی دانند) بعد از گذشت 3 ماه می توانند در مقابل دوستان خود به زبان انگلیسی صحبت کرده و آنها را متعجب کنند. بعد از گذشت 1 سال می توانند به سطح خیلی خوبی از زبان انگلیسی برسند و بعد از حدود 3 سال به سطح بسیار پیشرفته (که دیگر هر کسی جرات نکند با آنها هم کلام شود) برسند. گواه این ادعا را می توانید هم در تعداد زبان آموزانی که ما در مدت بسیار کوتاه حضورمان در این حوزه به دست آورده ایم جستجو  کنید و هم می توانید به یکی از شعبه های آموزشگاه چکاوک رفته و با زبان آموزان به گفتگو بپردازید.

 

3- هدر دادن زمان و انرژی زبان آموز

هدر دادن زمان و انرژی زبان آموز

این مورد خیلی جالب است. همه زبان آموزان باید تکلیف شب و یا مشق داشته باشند. آن هم تکالیف نسبتا زیاد و خسته کننده. در نهایت زبان آموز هم رغبت نمی کند تکالیفش را انجام دهد و همچنین ممکن است انجام این تکالیف، زمان زیادی را از او بگیرد. جالبی این قضیه اینجاست که این کار یعنی تکلیف شبانه دادن به زبان آموز اشتباه است. ما حجم تکلیف را بسیار کم کرده ایم و عملا زبان آموزهای ما تکلیف شب ندارند ! ولی از آن طرف بازدهی یادگیری را افزایش داده ایم و نهایتا زبان آموزهای ما بدون اینکه زمان زیادی را در منزل برای یادگیری زبان انگلیسی صرف کنند، به راحتی به مواردی که آموزش دیده اند تسلط پیدا می کنند. حال ممکن است بپرسید که این روش ها چه هستند و ما از کجا می توانیم اطمینان پیدا کنیم که این همه حرف ها درست بوده و بزرگ نمایی نشده؟ ما در این وب سایت نمی توانیم تکنیک های خودمان را به روشنی توضیح دهیم، اما در صورتیکه تمایل داشته باشید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا علاوه بر گرفتن مشاوره رایگان، از جزییات آن مطلع شوید. همچنین می توانید به یکی از شعب ما رفته تا اطلاعات بیشتری از شیوه آموزش زبان انگلیسی و مسیری که قرار است در مقابل شما قرار داده شود به دست آورید. 

 

4- اولویت بندی غلط مفاد آموزشی زبان انگلیسی

اولویت بندی غلط مفاد آموزشی زبان انگلیسی

آیا تا به حال شده که در کتاب زبان خودتان در رابطه با "ماهی های اقیانوس" مطلبی دیده باشید و درس آن روزتان حول همین داستان باشد؟ در رابطه با "منظومه شمسی" چطور؟ یا حتی مواردی مانند "آلودگی هوا" ؟ اینها موضوع های خوبی هستند اما در اولویت یادگیری قرار ندارند. یکی از مشکلاتی که ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک حل کرده ایم همین اولویت بندی است. یعنی به دقت، موارد آموزشی را پالایش کرده و انرژی و زمان شما را به سمتی سوق می دهیم که مطالبی با اولویت بالا را یاد بگیرید. برای مثال به شما هر آن چیزی که در آشپزخانه باید بدانید را آموزش می دهیم. در همین لحظه که در حال خواندن این مقاله هستید به چند سوال پاسخ دهید. آیا شما برای صرف غذا سالاد درست می کنید؟ اگر بله، پس احتمالا در مسیر درست کردن سالاد باید بدانید "پوست کندن" (پوست کندن خیار) ، "نمک پاشیدن" و "هم زدن سالاد" به زبان انگلیسی چه می شود. شما برای اینکه بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید باید مواردی را بدانید که به آنها نیاز دارید. یا مثلا در رابطه با ماشین سواری کردن یا تاکسی سوار شدن، هنگامی که سواره تاکسی شدید می توانید بگویید "در این چهار راه، به سمت چپ بپیچید و من را سر خیابان بعدی پیاده کنید"؟ اینها چیزهایی هستند که شما شبانه روز با آنها سر و کار دارید. نه منظومه شمسی! البته نه اینکه شما منظومه شمسی را در کنار ما یاد نمی گیرید. بلکه اولویت آموزش آن در مقابل قوانین رانندگی و تاکسی سوار شدن بسیار پایین تر است. اما چرا آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک می تواند چنین اولویت بندی را انجام دهد؟ یکی از دلایلش این است که ما در این آموزشگاه، اشراف کامل به این موضوع داریم و دیگری اینکه تمام منابع آموزشی این آموزشگاه از کتاب گرفته تا جزوه و انیمیشن و فلش کارت و بازی های مختلف، براساس همین معیار ایده پردازی شده است.

 

نکات تکمیلی آموزش زبان انگلیسی

نکات بسیار زیادی برای آموزش بهتر زبان انگلیسی وجود دارد. در این بخش قصد داریم تا تعدادی از آنها را با شما در میان بگذاریم و بگوییم که دیدگاه ما نسبت به آموزش زبان انگلیسی چگونه است تا شما بتوانید با شیوه آموزش این آموزشگاه بیشتر آشنا شوید. در ادامه تعدادی از این موارد آمده است:

 

1- اصطلاحات و یا Idioms

اصطلاحات یا idioms

همه شما می دانید اصطلاحات چه چیزی هستند. ما در زبان فارسی همانند همه زبان ها، اصطلاحات بسیار زیادی داریم. اصطلاحات یا Idioms در زبان انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حال قبل از اینکه به تشریح، اهمیت و نحوه استفاده از آن بپردازیم، مثالی را می آوریم. فرض کنید یک فرد انگلیسی زبان به ایران بیاید. سپس در مکالمه ای چنین جمله ای را بشنود : "خالی نبند". در این حالت ممکن است آن فرد نزد خود بگوید که "مگر می شد پر را بست که الان خالی را نبندم؟" . ببینید چقدر عجیب. در حالیکه این اصطلاح به معنی دروغ گفتن است. یا در مثالی دیگر "قسم حضرت عباس را باور كنم یا دم خروس را" در مورد افرادی گفته می‌شود كه خیلی راحت قسم دروغ می‌خورند. ما در زبان فارسی واقعا با چنین جملاتی دست و پنجه نرم می کنیم و این مورد دقیقا در زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای مثال جمله "He lost his face" به ظاهر یعنی او(مرد) صورت او(زن) را گم کرد اما در صورتیکه معنی این جمله یعنی او(مرد) آبروی او(زن) را برد ! همانطور که ما در زبان فارسی با چنین روشی با یکدیگر صحبت می کنیم، آنها نیز در زبان انگلیسی با همین روش با یکدیگر صحبت می کنند. بنابراین اهمیت دانستن اصطلاحات یا Idioms در زبان انگلیسی بسیار مهم است.

 

2- باورهای غلط در آموزش زبان انگلیسی

باورهای غلط در آموزش زبان انگلیسی

باورها و یا نصیحت های غلط زیادی در امر آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که مایلیم در اینجا به یکی از آنها اشاره کنیم.

احتمالا تاکنون شنیده اید که می گویند "برای اینکه زبان انگلیسی ات خوب شود، فیلم انگلیسی یا با زیرنویس انگلیسی ببین!"

این باور و یا نصیحت اشتباه است. دلیل چیست؟ دلیل می تواند این موارد باشد:

- اگر شخص زبان انگلیسی را خوب بداند که با دیدن چنین فیلمی سطح زبانی وی بهتر نمی شود.

- اگر شخص زبان انگلیسی را خوب نداند، از شنیدن جملات انگلیسی چیزی متوجه نمی شود و از اینکه هر لحظه فیلم را متوقف کند تا به دنبال معنی آن بگردد، عملا کلافه می شود و بعد از گذشت زمان زیادی از خیر یادگیری زبان انگلیسی می گذرد. 

در کل منظورمان این است که این کار تلاش بسیار زیادی را می طلبد و مقدار اطلاعاتی که گیر زبان آموز می شود نسبت به تلاشش ناچیز است. در صورتیکه ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک همواره دنبال این هستیم که با کمترین انرژی ممکن، بیشترین بازدهی را در امر آموزش زبان انگلیسی داشته باشیم.

 

3- آموزش زبان انگلیسی همراه با شعر و موسیقی

آموزش زبان انگلیسی همراه با شعر و موسیقی

یکی از ویژگی های بارز آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک، آموزش زبان انگلیسی با استفاده از شعر و موسیقی است. قبل از تشریح آن، مثالی ساده را بیان می کنیم.

فرض کنید قسمتی از یک آهنگ معروف را بشنوید. آهنگی که باب میل شماست. مثلا فرض کنید شما طرفدار گروه ایوان بند و آهنگ عالیجناب عشق هستید. در آن صورت هنگامی که در جایی چنین چیزی بشنوید " آهای عالیجناب عشق" ناخداگاه در ذهن شما "فرشته عذاب عشق" تداعی می شود! چرا؟ دلیل این است که آنقدر این قطعه را گوش داده اید و آنقدر زیبا بود که در ذهنتان نقش بسته است. ما نیز از چنین تکنیکی بهره برده ایم و حدود 300 انیمیشن مختلف طراحی کرده ایم. انیمیشن هایی که به زیبایی آهنگ سازی شده و شعرهای بی نظیری برای آن گفته شده است. بدین ترتیب درس های مختلف در ذهن زبان آموز نقش می بندد و سپس در کلاس ها این موارد با زبان آموزان با شیوه های بسیار جذاب تمرین می شود.

 

4- الزام به دانستن 500 فعل مهم در زبان انگلیسی

شما به منظور یادگیری خوب زبان انگلیسی می بایست 500 فعل را یاد بگیرید. اما برخی از این افعال Irregular Verbs هستند. این افعال که به افعال بی قاعده معروف هستند، افعالی هستند که قسمت گذشته و قسمت سوم دارند. از بین 500 فعلی که شما نیاز دارید، 100 تای آن افعال بی قاعده است که ما همه آنها را در قالب 3 شعر 1 دقیقه ای به شما آموزش می دهیم. (البته تعداد بسیار زیادی فعل بی قاعده در زبان انگلیسی وجود دارد. اما با توجه به اولویت بندی افعال مهم، فقط 100 عدد از آنها به درد شما می خورد). سایر افعال نیز در چند شعر به شما آموزش داده می شود.

 

 5- 5,000 کلمه برای یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی حدود 1,000,000 معادل با 1 میلیون کلمه دارد. برای یادگیری زبان انگلیسی تنها به 5,000 کلمه نیاز است. زبان آموز با دانستن این تعداد کلمه می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. بنابراین با داشتن برنامه ای مناسب و اولویت بندی خوب، می توان به آن دست یافت.

 

6- مکالمه انگلیسی، مهمترین رکن آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی دارای 4 رکن می باشد. Speaking یا صحبت کردن، Listening یا شنیدن، Reading یا خواندن و Writing یا نوشتن. اما کدام یک مهمتر است؟ بیایید با ذکر مثالی به تشریح آن بپردازیم. شما در حالت کلی 15 ساعت در هر روز بیدار هستید و به فعالیت های مختلف می پردازید. در این 15 ساعت شاید حدود 2 دقیقه از آن را صرف نوشتن می کنید (مگر اینکه شغل شما نوشتن باشد). بنابراین کل 15 ساعت را چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنید؟ با صحبت کردن. پس مهمترین رکن آموزش زبان انگلیسی، صحبت کردن یا همان Speaking می باشد.

بنابراین ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک، اولویت خود را آموزش مکالمه زبان انگلیسی یا همان Speaking قرار داده ایم. طبیعتا سایر ارکان، براساس اولیوت آموزش داده می شود.

 

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آیا در آموزشگاه زبان انگلیسی با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا، آموزش تضمینی زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. دقیقا.

یکی از تضمین های ما در این آموزشگاه این است که اگر مطالب آموزشی را بعد از هر ترم یاد نگرفتید و به یاد نیاوردید، شهریه آموزشی شما را پس خواهیم داد !!!!! این تضمین بسیار بزرگی است. به جرات می توانیم بگوییم هیچ کسی چنین تضمینی را به شما نمی دهد. دلیل این تضمین، قدرتی است که در شیوه و روند آموزش زبان انگلیسی داریم. همچنین تعداد بسیار بالای زبان آموزان ما و درصد رضایت بالای آنها، می تواند گواهی دیگر بر این موضوع باشد.

ما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک با الگوبرداری از روش های صحیح آموزش زبان انگلیسی و با تکیه بر دانش و تجربه خود در این حوزه، اقدام به طراحی و تدوین روش آموزشی کاملا متفاوت و تضمینی و همچنین طراحی کتاب ها و فایل های صوتی و تصویری متناسب با زبان آموزان ایرانی کرده ایم. در این شیوه، آموزش زبان انگلیسی در ابتدا با استفاده از موسیقی به زبان آموز ارائه و سپس با استفاده از شیوه هایی کاملا موثر توسط اساتید این مجموعه به زبان آموزان تدریس می شود. در واقع آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان چکاوک بسیار دلچسب بوده و اصلا تکراری و کسل کننده نیست. محیط هر یک از کلاس های ما در این آموزشگاه بسیار شاد و موثر است و زبان آموزان زبان انگلیسی را یاد می گیرند. حال فرض کنید که شما به عنوان زبان آموز آموزشگاه زبان چکاوک، میل باطنی به یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید، در نهایت ما به شما تضمین می دهیم که فقط و فقط با صرف انرژی و زمان بسیار کمی بتوانید به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کرده و با دیگران مکالمات طولانی داشته باشید.

 

امکانات آموزشی کلاس های زبان

1- مشاهده آنلاین نتایج آزمون زبان انگلیسی

پس از برگزاری امتحانات در ترم های مختلف، زبان آموزان می توانند نمرات خود را با جزییات کامل در وب سایت آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به صورت آنلاین مشاهده نمایند. همچنین لیست نمرات هر یک از زبان آموزان در وب سایت بایگانی می شود و در نهایت پس از گذشت چندین ترم، زبان آموزان می توانند سیر تکامل خود و نمرات کسب شده را مشاهده نمایند.  نمرات هر آزمون، یک روز پس از برگزاری آن در وب سایت قرار می گیرد.  برای مشاهده نمرات خود بر روی این لینک کلیک نمایید.

 

2- شرکت در نظرسنجی بابت بهبود کیفیت خدمات رسانی

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی به زبان آموزان خود، اقدام به برگزاری نظرسنجی از زبان آموزان به صورت ماهیانه نموده است. زبان آموزان می توانند هر ماه به وب سایت این آموزشگاه مراجعه کرده و به صورت آنلاین به سوالات مربوطه پاسخ دهند. این سوالات نه تنها در رابطه با کیفیت خدمات رسانی و مدیریت مجموعه بوده بلکه در رابطه با کیفیت تدریس اساتید نیز می باشد تا مطمئن شویم زبان آموزان از شیوه تدریس و برخورد اساتید خود کمال رضایت را داشته باشند.  برای مشاهده لیست سوالات نظرسنجی بر روی این لینک کلیک نمایید.

 

3- زمان‌بندی کلاس‌های زبان انگلیسی

با توجه به تعداد بالای زبان آموزان این آموزشگاه، کلاس های بسیار زیادی در طول هفته برگزار می گردد. بنابراین می توان گفت که زمان بندی کلاس ها به گونه ای است که همه زبان آموزان در سطوح مختلف به راحتی می توانند زمان مناسب کلاس خود را به دلخواه خود انتخاب نمایند.

 

4- کلاس های خصوصی در راستای رسیدن به سطحی خاص

گاهی ممکن است سطح زبان آموزی بین 2 سطح مختلف باشد. برای مثال ممکن است زبان آموز از سطح Elementary 1 بهتر باشد اما با سطح Elementary 2 نیز فاصله زیادی نداشته باشد. در این راستا، آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک اقدام به برگزاری کلاس های خصوصی برای پر کردن چنین خلائی نموده است. هزینه این کلاس ها و مدت زمان آن به گونه طراحی شده است تا برای زبان آموز به صرفه و بهینه باشد.

 

5- اساتید زبان شاغل در آموزشگاه

با توجه به تعداد زیاد زبان آموزان این آموزشگاه، تعداد بسیار زیادی استاد یا مدرس در حال فعالیت می باشند . شیوه تدریس همه اساتید براساس شیوه جذاب و خلاقانه این آموزشگاه بوده و در صورتیکه زبان آموزی چند ترم را در این آموزشگاه بگذراند، متوجه یکپارچگی شیوه تدریس همه اساتید خود خواهد شد.

 

6- امکانات کلاس های زبان انگلیسی

تمامی کلاس های آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک هوشمند بوده و دارای امکانات آموزشی مناسبی است. در هر کلاس، تلویزیون، تخته وایت بورد، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب و وسایل کمک آموزشی (مخصوصا برای کودکان) وجود دارد.

 

7- شهریه مناسب زبان انگلیسی

شهریه ای که در هر ترم از زبان آموزان دریافت می شود بسیار مناسب بوده و کمتر از عرف جامعه می باشد. این رویکرد از آنجا نشات می گیرد که دیدگاه مدیریت این مجموعه علاوه بر کسب درآمد، ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و خدمات به کودکان، جوانان، نوجوانان و بزرگسالانی می باشد که نیاز به یادگیری ابزار زبان انگلیسی دارند. لذا شهریه هر ترم به گونه در نظر گرفته شده است تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از پس آن بر آیند.

 

لیست شعبات آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک در راستای گسترش جغرافیای کاری خود، اقدام به تاسیس شعبات مختلف نموده است. لذا افزایش شعبات این آموزشگاه در سراسر تهران و ایران، گامی موثر در راستای رسالت این آموزشگاه، یعنی آموزش زبان انگلیسی است. ما در این مجموعه معتقدیم که آموزش زبان انگلیسی در کشور عزیزمان ایران، به شیوه ای کاملا قدیمی و پراشتباه تدریس می شود. بنابراین در راستای رفع این ایراد و افزایش سطح سواد و دانش زبان آموزان، همواره در مسیر افزایش شعبات خود قدم بر خواهیم داشت.

در این بخش لیست شعب قابل مشاهده می باشد.
 

 

شعبه 1 آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک : افسریه

آدرس : تهران ، افسریه ، بین دوم و سوم ، پاساژ صدف ، پلاک 28
مدیر مسئول : دکتر سعید مرکب سازی
مدرک اعطایی : مورد تایید مرکز آموزش علمی کاربردی افق و آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک
محدوده جغرافیایی : تهران (شرق ، جنوب)
آدرس وب سایت : https://www.english-chakavak.com

Advance
Upper Intermediate
Intermediate
Pre Intermediate
Elementary
Starter
Babie's Book
 
 

شعبه 2 آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک : مرکز آموزش علمی کاربردی افق

آدرس : تهران ، خیابان جمهوری ، بعد از پل حافظ ، خیابان میرزا کوچک خان (امتداد خیابان سی تیر بالای خیابان جمهوری) ، جنب کلیسا ، پلاک ۱۳
مدیر مسئول : دکتر مجمع
مدرک اعطایی : مورد تایید مرکز آموزش علمی کاربردی افق و آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک
محدوده جغرافیایی : تهران (مرکز ، شمال ، غرب)
آدرس وب سایت : https://www.majma.info

Advance
Upper Intermediate
Intermediate
Pre Intermediate
Elementary
Starter
Babie's Book

 

برگزاری جشنواره زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به منظور تشویق زبان آموزان خود و همچنین افزایش اعتماد به نفس آنها در دوره های منظم زمانی اقدام به برگزاری جشنواره های زبان انگلیسی می نماید. در این جشنواره، زبان آموزان با سطوح مختلف اقدام به ارائه داشته های خود می کنند. برای آمادگی چنین جشنواره هایی تیم های مختلف برنامه هایی را تمرین کرده و آنها را برای ارائه آماده می کنند. برگزاری چنین جشنواره هایی هزینه های زمانی و ریالی نسبتا زیادی را به آموزشگاه تحمیل می کند. اما ما در این آموزشگاه چنین رفتاری را وظیفه خود می دانیم و براساس تجربه خود به این موضوع واقفیم که رشد زبان آموزان ما با وجود چنین جشنواره هایی بیشتر و بهتر خواهد بود.

در این لینک می توانید ویدئوهای بخشی از جشنواره ها را مشاهده نمایید.

 

از چه سنی می توان زبان انگلیسی را آموخت؟

زبان انگلیسی مهمترین ابزاری است که می توانید برای ساختن آینده خود از آن بهره ببرید. اما یکی از مهمترین سوالات در ذهن همگان این است که از چه سنی می توان به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت؟

آموزش زبان انگلیسی را می توان از سن 4 سالگی شروع کرد. البته روش هایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر 4 سال وجود دارد که موضوع بحث ما نیست. بنابراین شروع سن آموزش را از 4 سالگی در نظر می گیریم.

 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 تا 7 سال:

با توجه به کامل نشدن مفاهیم بسیاری از کلمات در زبان فارسی برای کودکان و نونهلان حتما باید در این دوره از کلمات و جملات فارسی برای درک مفاهیم کلمات و جملات انگلیسی بهره گرفت. آموزش زبان انگلیسی در این سن می تواند کمک بسیار خوبی به این دسته از افراد باشد. در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک برای آموزش به چنین زبان آموزانی از شیوه های خاص آن سن استفاده می شود. برای مثال برای یادگیری میوه ها از بازی های مختلف و جذاب استفاده می کنیم تا این کلمات به راحتی در ذهن زبان آموز قرار گرفته و تثبیت شود.

 

آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان و بزرگسالان:

با توجه به نتیجه تعیین سطح زبان آموز، یکی از سطوح مشخص شده در زیر برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد. با توجه به امکانات بسیار عالی آموزشگاه و هوشمند بودن کلاس ها، هیچ محدودیتی برای ثبت نام زبان آموز در کلاس مناسب وجود ندارد.

Starter
Elementary
Pre Intermediate
Intermediate
Upper Intermediate
Advance

 

آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان و بزرگسالان کمی متفاوت است نسبت به کودکان. اما همچنان این موضوع پابرجاست که ما از زوایای مختلف مطالب آموزشی را به زبان آموزان منتقل می کنیم تا در ذهن آنها تثبیت شود.

 

آموزش زبان انگلیسی با بازی و چالش

آموزش زبان انگلیسی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان، اگر همراه با بازی و چالش های جذاب و موثر باشد، می تواند در ذهن بهتر تثبیت شود. بنابراین ما در این آموزشگاه از بازی ها و چالش های زیادی استفاده می کنیم. این بازی ها و چالش ها براساس سن زبان آموز می تواند محتوای متفاوتی داشته باشد. در ادامه تعدادی از این بازی ها و چالش ها به اختصار توضیح داده شده است:

آموزش زبان انگلیسی ، بازی های جذاب و موثر

فلش کارت

بازی های بسیار جذاب که بر روی فلش کارت طراحی شده است. تعداد و تنوع فلش کارت ها بسیار زیاد می باشد.

انداختن تاس

بازی هایی که با انداختن تاس (Rolling Dice) انجام می شود. این بازی ها معمولا دارای هیجان بالایی است.

شبیه سازی زمان و موقعیت

بازی هایی که بسیار هوشمندانه طراحی شده و یک موقعیت زمانی و یا مکانی را شبیه سازی می کند تا زبان آموز بتواند موقعیت را به صورت واقعی حس کند.

دو کلمه ای

بازی هایی که تشکیل شده است از عبارات دو کلمه ای. در این بازی ها به ازای هر یک عبارت، 3 کلمه به زبان آموز آموزش داده می شود.

تئاتر موزیکال

در این بازی ها زبان آموزان، آموزه های خود را در قالب تئاتر بازی می کنند.

حدس زدن

بازی هایی که مبتنی بر هوش است و زبان آموز به طور مداوم با عبارات انگلیسی در تعامل می باشد.

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-11-08
  آموزش زبان انگلیسی