آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان

  1401-07-02
  آموزش زبان انگلیسی

 

اگر تصمیم گرفته‌اید زبان انگلیسی را شروع کنید، اولین قدم را برای دستیابی به مهارت زبان انگلیسی را برداشته‌اید. اما تنها تصمیم گرفتن کافی نیست، یادگیری زبان انگلیسی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.
زبان انگلیسی در حال گسترش است و برای برخی از افراد یادگیری سریع آن ممکن است واقعا سخت به نظر برسد. ما قصد داریم به شما نشان دهیم که اینطور نیست. «کجا، چه زمان و چگونه»، اینها سوالاتی هستند که باید هنگام شروع یادگیری زبان از خود بپرسید. در این مقاله (آموزش زبان انگلیسی مقدماتی به مبتدیان) قصد داریم که نکات اساسی برای شروع آموزش زبان انگلیسی مقدماتی و تقویت زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم.

آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان

 فهرست مطالب این مقاله:

- آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد

- برای خود هدف معین کنید

- برنامه ریزی داشته باشید

- بین چهار مهارت اصلی آموزش زبان انگلیسی تعادل برقرار کنید

- برای آموزش مقدماتی زبان انگلیسی، از پایه شروع کنید

- انواع متن را بخوانید

- نوشتن را تمرین کنید

- فیلم های مختلف ببینید

- با دوستان خود مراودات انگلیسی داشته باشید

- یک دفترچه روزمره به زبان انگلیسی داشته باشید

- خلاصه نویسی داشته باشید

- رادیو موسیقی های انگلیسی گوش دهید

- با خودتان انگلیسی صحبت کنید

- افزایش دایره لغات زبان انگلیسی

- ضبط صدای خود موقع صحبت کردن و گوش کردن به آن

- نقاط ضعف خود را بشناسید

- از بازی های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

- نکات کلی یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان در منزل

 

..:: آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد

زبان انگلیسی همانند زبان های دیگر دارای یک ساختمان و ساختار مشخص است. برای اینکه یادگیری زبان انگلیسی صحیح و اصولی باشد، اول از همه باید سطح توانایی و دانش افراد سنجیده شود. وقتی که این موضوع مشخص شود خیلی بهتر و راحت تر می توان زبان آموز را به یک انگلیسی زبان تبدیل کرد. هر چقدر سطح دانش بالاتر برود باید منابع آموزشی تغییر کند و به صورت حرفه ای تر به یادگیری بپردازد تا فرد مسیر آموزشی را به خوبی طی کند. زبان انگلیسی سختی های خودش را دارد، اما وقتی که شروع به یادگیری کنیم و علاقه داشته باشیم، این سختی خودش را کمتر نشان می دهد. و یادگیری را آسان تر می کند.

 

..:: برای خود هدف معین کنید

هدف خود از مطالعه زبان انگلیسی را مشخص کنید. مثلا اگر می خواهید برای کار به خارج از کشور بروید روی عبارتهای مرتبط به کارتان تمرکز کنید. یا اگر به عنوان گردشگر سفر می کنید از راهنمای واژگان سفر و گردشگری استفاده کنید. یا اگر به قصد تحصیل می روید تمام تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید.

به یاد داشته باشید این موضوع که «چرا تصمیم گرفته اید انگلیسی را مطالعه کنید» از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. بعضی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویس، توانایی گفتگو با یک دوست انگلیسی زبان، سفر به کشورهای خارجی به عنوان توریست، مهاجرت و کار یا تحصیل در کشورهای خارجی.

بسیاری از اهداف دیگر نیز هستند که می توانید انتخاب کنید.

همچنین اهداف باید ارزیابی شوند و باید تاریخی را برای اتمام آن‌ها در نظر بگیرند که می‌خواهید تا آن زمان به آن‌ها برسید. با این کار می‌توانید پیشرفت خود را بسنجید.

 

..:: برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی بخش مهمی از مسیر یادگیری موفق انگلیسی است. مدت زمان یادگیری براساس تعهد، انگیزه و البته زمان مطالعه تفاوت دارد. آهسته شروع کنید اما برنامه مطالعه منظمی داشته باشید. برای مثال اگر بیش از 30 ساعت در هفته کار می کنید نیازی نیست 20 ساعت به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

 

..:: بین چهار مهارت اصلی آموزش زبان انگلیسی تعادل برقرار کنید

بیشتر افراد به دنبال بهبود مهارت های ارتباطی زبان خود هستند. برقراری تعادل در مطالعه چهار مهارت اصلی زبان بسیار مهم است. بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی این است که در هر کدام از مهارت های زبان، «گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن» توانایی های لازم را به دست بیاورید.

همچنین بخوانید: آموزش لیسنینگ (Listening) در زبان انگلیسی

همچنین بخوانید: آموزش ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی

همچنین بخوانید: آموزش رایتینگ (Writing) در زبان انگلیسی

همچنین بخوانید: آموزش مکالمه زبان انگلیسی

 

..:: برای آموزش مقدماتی زبان انگلیسی، از پایه شروع کنید

این مهم است که زبان انگلیسی را از پایه یاد بگیرید و سعی کنید آن را کاملاً درک کنید. در حال حاضر فقط تعداد کمی از افراد هستند که با سطح بسیار مبتدی شروع به یادگیری می‌کنند. مثلاً این کلمات: «سلام، چطورید؟» هم اکنون نیز در ارتباطات روزمره تمامی مردم دنیا بسیار رایج است.

سعی کنید متداول‌ترین افعال مورد استفاده در زبان انگلیسی را به خاطر بسپارید مانند:

be ، have  ، do ، say ، get ، make ، go ، know ، take ، see

درک این کلمات می‌تواند به شما کمک کند در بسیاری از ارتباطات اساسی به راحتی شرکت کنید.

همچنین ساختار یک جمله ساده انگلیسی را بیاموزید. «فاعل + فعل + مفعول»

 

..:: انواع متن را بخوانید

در مورد موضوع هایی که دوست دارید در زبان خودتان در مورد آنها صحبت کنید، فکر کنید، چیزهایی که برای صحبت کردن آن به زبان انگلیسی لازم دارید را پیدا کنید؛ به عنوان مثال اگر دوست دارید در مورد ورزش یا هر چیز دیگری صحبت کنید، میتوانید آنها را در وبسایت ها و مجلاتی که این موضوعات را پوشش می دهند پیدا کنید. لیست لغات مورد نیاز در مورد موضوعتان را بنویسید و کلمات و عبارات را یاد بگیرید.

روزنامه ها، وبلاگ ها، متن روی جعبه ها، کتابچه های راهنما، وب سایت ها، ایمیل ها، پست های شبکه های اجتماعی و هر چیزی را بخوانید. این محتوا شامل کلمات جدید هیجان انگیز و همچنین کلماتی است که ممکن است قبلا با آنها آشنا شده باشید. مرور موارد یادگرفته شده و یادگیری موارد جدید به پیشرفت سریعتر شما کمک بسیاری می کند.

 

..:: نوشتن را تمرین کنید

نوشتن روزانه : دفتر یادداشت داشته باشید. نوشتن درباره هر چیزی مفید است. نوشتن برای بسیار از افراد لذت بخش است و به یادگیری سرگرم کننده زبان انگلیسی کمک می کند.

ایمیل های خود را به انگلیسی بنویسید. با اساتید و سایر زبان آموزان با زبان انگلیسی در تماس باشید. این در آینده به ویژه در محیط های کاری واقعا مفید خواهد بود.

بازنویسی : سعی کنید مقالات خبری به زبان خود را به زبان انگلیسی بازنویسی کنید. این یکی دیگر از تمریناتی است که می توانید روزانه انجام دهید. همچنین بهترین فعالیت ها، آنهایی هستند که به طور منظم انجام می دهید.

 

..:: فیلم های مختلف ببینید

یکی از مشکلات یادگیری زبان انگلیسی در کشور غیر انگلیسی زبان، عدم ارتباط با سخنگویان است. این کار باعث می‌شود که زبان آموزان نتوانند انگلیسی واقعی را در مکالمات روزمره بشنوند و تلفظ صحیح کلمات انگلیسی را یاد بگیرند. به منظور حل کردن این مسئله، لازم است تا حد ممکن خود را در مجاورت زبان انگلیسی واقعی قرار دهند. فیلم، سریال، پادکست انگلیسی و سایر برنامه‌ها که در آنها از زبان انگلیسی استفاده می‌شود برای جبران آن ضروری هستند.

 

..:: با دوستان خود مراودات انگلیسی داشته باشید

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی، تمرین با شخص دیگری است! اول از همه، یک شریک در مطالعات شما می تواند به شما انگیزه بدهد و شما را نسبت به وظایف مطالعاتی تان مسئولیت پذیرتر نماید. همچنین اگر به برنامه تان واقعاً پایبند باشید، به پیشرفت دست می یابید. دوم این که، مطالعه با افراد دیگر باعث می شود تا مهارت های زبان انگلیسی مانند اسپیکینگ (Speaking) و لیستنینگ  (Listening) را تمرین کنید. شما قطعا می توانید به زبان انگلیسی با خودتان صحبت کنید، اما اگر با یک شخص دیگر مکالمه داشته باشید، یاد خواهید گرفت که چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنید. سوم این که، حتی اگر زبان انگلیسی خود آنها نیز کامل نباشد، شریک مطالعاتی شما هنوز هم می تواند در مورد چگونگی بهبود زبان انگلیسی تان، به شما مشاوره و کمک بدهد و هر گونه اشتباه که شما متوجه آنها نیستید را می توانند به شما گوشزد کنند. در نهایت، مطالعه با دوستان می تواند زبان انگلیسی را سرگرم کننده تر کند.

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان در منزل این است که با دوستان خود یک جلسه برگزار کنید. حتی یک دورهمی کوچک هم یک روش خوب برای تمرین  می باشد. لازم نیست یک مهمانی بزرگ داشته باشید. می‌توانید در منزل از دوستانتان بخواهید تا داستان هایی ترسناک، طنز و یا هرچه که دوست دارند را به زبان انگلیسی آماده کنند.

 

..:: یک دفترچه روزمره به زبان انگلیسی داشته باشید

یک نوت بوک کوچک به همراه داشته باشید تا زمانیکه لغت جدیدی یاد می گیرید، آن را سریع یادداشت کنید. اگر وقت اضافه دارید، لغاتی که نوشته اید را مرور کنید. فقط خود لغت را یاد نگیرید بلکه کاربرد آن در متن و املای آن را هم یاد بگیرید. همچنین در مورد آن کلمه یک جمله بنویسید.

پیشنهاد می کنیم که ترجمه لغات را جلوی خود کلمه ننویسید. بلکه در برگه ای دیگر یادداشت کنید.

 

..:: خلاصه نویسی داشته باشید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است در هر زمان دو یا سه پاراگراف را مطالعه نمایید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی درباره آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید.

 

..:: رادیو موسیقی های انگلیسی گوش دهید

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی به مبتدیان در منزل این است که به رادیوهای انگلیسی زبان گوش دهید. چون می توانید برنامه های تلوزیون و رادیو را آنلاین دنبال کنید، این امکان را دارید که هر کجا هستید مهارت های شنیداری تان را تقویت کنید. حتی وقتی ظرف می شویید یا مشغول انجام کاری هستید هم می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

این یک راه راحت و سرگرم کننده برای یادگیری زبان است. گوش دادن به یک آهنگ به زبان انگلیسی به شما امکان می دهد کلمات و عبارات جدیدی را یاد بگیرید. خواندن آهنگ ها و مشاهده اشعار آنها به شما کمک می کند تا چیزهای خیلی زیادی یاد بگیرید.

موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی عالی است. متن ها به راحتی قابل درک بوده و واژگان ساده ای دارد. علاوه بر این، این آهنگ ها معمولا از جملات کوتاه تشکیل شده اند.

گوش دادن به موسیقی انگلیسی در کسب مهارت های درک زبان انگلیسی بسیار مفید است.

 

..:: با خودتان انگلیسی صحبت کنید

در مورد هر چیز و همه چیز صحبت کنید. این کار را در خلوت خانه خود انجام دهید. اگر در ابتدا نمی‌توانید این کار را انجام دهید ، سعی کنید با صدای بلند بخوانید تا از شنیدن صدای خود به زبان انگلیسی احساس راحتی کنید.

وقتی در حال انجام کارهای روزانه هستید، میتوانید با خودتان به تنهایی انگلیسی صحبت کنید. این باعث می شود به انگیسی فکر کنید. شاید این روش کمی غیر معمول به نظر می رسد اما کمک کننده است.

 

..:: افزایش دایره لغات زبان انگلیسی

یکی از راه های تقویت رایتینگ در زبان انگلیسی افزایش دایره لغات است. هرچه بیشتر لغات بلد باشید در نوشتن عملکرد بهتری خواهید داشت. فکر کنید در حین نوشتن برای اینکه بتوانید موضوع مورد نظر خود را بهتر بیان کنید باید از لغات بیشتری استفاده کنید تا منظور خود را به خواننده بهتر برسانید. یکی از بهترین روش های تقویت رایتینگ در زبان انگلیسی افزایش دایره لغات است، سعی کنید هر روز کلمات جدیدی به دایره لغات خود اضافه کنید.

هرچه دایره لغات گسترده تر باشد، متن از تنوع بیشتری برخوردار خواهد بود.

افزایش دایره لغات در زبان انگلیسی می تواند به یادگیری عبارات ترکیبی نیز کمک کند که به شدت باعث تقویت یادگیری رایتینگ در زبان انگلیسی می شود.

 

..:: ضبط صدای خود موقع صحبت کردن و گوش کردن به آن

ممکن است احساس بسیار ناخوشایندی داشته باشید، اما این به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف تلفظ خود را پیدا کنید. چند روز بعد به حرف خود گوش دهید.

ضبط کردن صدا و گوش کردن به آن یکی از بهترین کارهایی است که برای پیدا کردن اشتباهات خود و تصحیح آنها می‌توانید انجام دهید. در صورت لزوم می‌توانید از معلم خود هم بخواهید که این اشتباهات را تصحیح کرده و شما را بیشتر راهنمایی کند.

 

..:: نقاط ضعف خود را بشناسید

وقت خود را به تمرینات گرامری که قبلاً آنها را یادگرفته‌اید، صرف نکنید زیرا این کار برای شما راحت‌ تر است. تمرکز خود را روی دستور زبانی بگذارید که برای شما دشوار است. اگر مطمئن نیستید که مشکل شما چیست، چند مقاله کوتاه یا پاراگراف بنویسید و از یک معلم بخواهید که به دور اشتباهات دستوری شما خط بکشد. سپس می‌توانید راه حل اشتباه خود را جستجو کرده و آن را تمرین کنید.

 

..:: از بازی های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

انجام بازی های رایانه ای انگلیسی، یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. وقتی صحبت از یادگیری زبان است، بیشتر مردم حتی به بازی های رایانه ای فکر هم نمی کنند. در حالی که بازی های تک نفره یا گروهی آنلاین یک راه خیلی خوب برای تقویت خواندن، شنیدار و گفتار انگلیسی هستند.

بازی های تک نفره معمولا تخیلی هستند و شامل استفاده از جادو و کشتن هیولاها هستند و در آن‌ها در نهایت به یک قهرمان بزرگ تبدیل می شوید. چون مکالمات این بازی ها خیلی زیاد هستند با بازی کردن حتی یکی از آنها، دایره ی لغات تان بزرگ تر می شود. هم چنین برای یادگیری مشتاق می شوید، زیرا برای اینکه بتوانید بازی را تمام کنید باید به تمام دیالوگ ها گوش کنید و آنها را بفهمید.

 

..:: نکات کلی یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان در منزل

- فیلم های جذاب و زیادی به زبان انگلیسی و زیرنویس انگلیسی ببینید.

- موسیقی به زبان انگلیسی را در مواقع بیکاری گوش کنید یا هنگامی که مشغول انجام کاری هستید.

- رادیوی انگلیسی که شامل موسیقی، اخبار و گفتگو هستند را گوشی دهید.

- پادکست به زبان انگلیسی در مورد موضوعات مختلف مانند:  زبان، فرهنگ، اخبار، آداب و رسوم و … گوش دهید و برداشت خود را روی برگه ای خلاصه نویسی کنید.

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-07-02
  آموزش زبان انگلیسی