آموزش لیسنینگ (Listening) در زبان انگلیسی

  1401-06-05
  آموزش زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین مهارت های موجود در آموزش زبان انگلیسی مهارت لیسنینگ (Listening) یا گوش دادن می باشد. در واقع می‌توان گفت که مهارت لیسنینگ (Listening) یکی از سخت ترین قسمت های زبان انگلیسی است و به منظور تسلط پیدا کردن بر این در بخش می بایست زمان زیادی را صرف یاد گرفتن لیسنینگ (Listening) نمایید.

 

اگر نتوانید به درستی سخنان دیگران را متوجه شوید ممکن است از یادگیری زبان انگلیسی دلسرد شوید. همچنین پیدا کردن تسلط نسبی بر این موضوع باعث می شود تا شما لذت بیشتری از آموختن این زبان ببرید.

بنابراین در آموزشگاه های مختلف زبان انگلیسی توجه بسیار زیادی به این مقوله می شود.

آموزش لیسنینگ (Listening) در زبان انگلیسی

البته ما در مقاله های مختلفی که در این وب سایت نوشته شده است بارها و بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که یادگیری مهارت های مختلف زبان انگلیسی اگر تواما با یکدیگر اتفاق بیفتد می تواند مفید بوده و در ذهن شما ماندگار باشد.

هدف ما از نوشتن این مقاله، آموزش تکنیک های مختلف به منظور بهبود مهارت لیسنینگ (Listening) میباشد. ممکن است برخی از این روش ها با شرایط شما سازگار بوده و برخی دیگر نه. بنابراین ما همه این روش ها را در این مقاله بیان کرده و توضیح می دهیم و در نهایت خودتان بر اساس شرایط خود بهترین روش برای آموزش لیسنینگ (Listening) را انتخاب نمایید.

 

 فهرست مطالب این مقاله:

- روش های تقویت مهارت لیسنینگ (Listening) یا شنیداری

- به صورت واقعی به گوش دادن بپردازید

- بارها و بارها تکرار کنید و دقت زیادی داشته باشد

- تفاوت روشهای بهبود مهارت لیسنینگ (Listening) در گذشته و حال

- آموزش لیسنینگ (Listening) با حضور در کلاس

- آموزش لیسنینگ (Listening) با استفاده از فایل های صوتی و پادکست ها

- آموزش لیسنینگ (Listening) با استفاده از اپلیکیشن و بازی

- آموزش لیسنینگ (Listening) با قرار گرفتن در محیط

- سلسله مراتب یادگیری لیسنینگ (Listening)

- چرا مهارت لیسنینگ (Listening) یا گوش دادن به کندی بهبود پیدا میکند؟

- مزیتی که مهارت لیسنینگ (Listening) برای شما خواهد داشت

 

..:: روش های تقویت مهارت لیسنینگ (Listening) یا شنیداری

یکی از پر استرس ترین بخش های زبان انگلیسی بخش لیسنینگ (Listening) می باشد. زیرا شما همواره نگران این هستید که سخنان طرف مقابل خود را متوجه نشوید و نتوانید پاسخ مناسبی به آن بدهید. همچنین لهجه افراد و سرعت صحبت کردنشان می تواند کار را از این مشکل تر کند. از این رو یکی از مشکلاتی که زبان آموزان همواره با آن مواجه بوده‌اند یادگیری مهارت لیسنینگ (Listening) بوده و همواره به دنبال پیدا کردن تکنیک هایی به منظور یادگیری بهتر آن بوده اند.

همچنین بخش لیسنینگ (Listening) یکی از بخش‌هایی است که دانشجویان و دانش‌آموزان در آزمون های زبان انگلیسی در آن نمره مناسبی کسب نمی کنند.

بنابراین ما در این مقاله تکنیک های را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید با استفاده از آن نتیجه بهتری در مسیر یادگیری لیسنینگ (Listening) زبان انگلیسی بگیرید.

 

همچنین بخوانید: آموزش ریدینگ (Reading) در زبان انگلیسی

 

..:: به صورت واقعی به گوش دادن بپردازید

به صورت واقعی گوش دهید. مفهوم این جمله چه چیزی میتواند باشد؟ در واقع منظور ما این است که با تمرکز بسیار زیادی به گوش دادن مطالب انگلیسی بپردازید. شاید این سوال در ذهن شما پیش آید که مفهوم اصلی این حرف چیست!

برای اینکه پاسخ این سوال را به درستی درک کنید بهتر است قبل از آن مثالی را برای شما بازگو کنیم. فرض کنید شما در حال رانندگی از شهری به شهر دیگر هستید و همزمان در حال گوش دادن به رادیو نیز می باشد. موضوع مورد بحث در برنامه رادیوی فرض کنید نحوه درست کردن کنسرو در کارخانجات میباشد. قطعاً هنگامی که شما در حال گوش دادن به صحبت های کارشناسان می باشید به تمام علائم راهنمایی و رانندگی که در جاده قرار دارد و همچنین نحوه رانندگی سایر رانندگان نیز توجه دارید. در واقع شما به صورت همزمان در حال انجام دو کار هستید. حال نیز فرض کنید که موبایل شما زنگ بخورد و شما دقایقی از برنامه رادیویی را از دست دهید. در چنین حالتی اگر در انتهای برنامه رادیویی از شما سوالاتی در رابطه با جزئیات مختلف موجود در آن برنامه شود به احتمال خیلی زیاد شما قادر خواهید بود که بسیاری از آنها را پاسخ دهید. توجه داشته باشید که این جزئیات است که نتایج را رقم میزند. اگر هدف شما از یادگیری لیسنینگ (Listening) فائق آمدن بر امتحانات باشد متوجه می شوید که در این آزمون ها بیشتر بر روی جزئیات تمرکز میشود.

امیدواریم تا به اینجای کار مفهوم اصلی را بازگو کرده باشیم. در واقع منظور ما این است که تمام تمرکز خود را به صورت شش دانگ بر روی لیسنینگ (Listening) قرار دهید. یعنی هنگامی که می خواهید متنی گوش دهید و مهارت خود را افزایش دهید فقط و فقط همان کار را انجام دهید و بگذارید ذهن شما به طور کامل و ۱۰۰ درصد بر روی این موضوع تمرکز کند تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

هنگامی که شما تمرکز کافی در هنگام  گوش دادن به مطالب داشته باشید ناخودآگاه مطالب را بهتر متوجه می شوید و ذهن شما مطالب را بهتر در خود ذخیره کرده و دسته بندی می کند.

البته منظور ما در این بخش این نیست که در هنگام رانندگی به مطالب انگلیسی گوش ندهید و یا اگر هر حال آشپزی هستید این کار را نکنید. اما توجه داشته باشید که اگر میخواهید آن اتفاق مثبتی که در ذهنتان هست بیفتد می بایست به شیوه ای عمل کنید که بدون نقص باشد. پس پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید متنی را برای اولین بار گوش دهید ابتدا آن را با تمرکز بسیار بالا انجام دهید و پس از آن اگر می خواهید آن را دوباره گوش دهید می توانید آن را در حالی که مشغول به انجام کار دیگری هستید گوش دهید. مثلا در هنگام رانندگی یا در هنگام آشپزی کردن.

این تکنیک ساده به شما کمک می کند تا بتوانید از اتلاف وقف جلوگیری کنید. زیرا اگر شما متنی را بدون داشتن تمرکز کامل بارها و بارها گوش دهید در واقع وقت خود را تلف کرده اید و اگر این کار را به شیوه ای که به شما توضیح دادیم انجام دهید متوجه خواهید شد که نه تنها تاثیرگذاری آن در یادگیری تان بیشتر خواهد شد بلکه زمان کمتری را صرف یادگیری کرده‌اید.

 

..:: بارها و بارها تکرار کنید و دقت زیادی داشته باشد

مغز انسان بسیار پیچیده کار میکند. هنگامی که شما مطلبی را برای اولین بار می خوانید، نورون های عصبی بسیار کمی در ذهن شما شکل می گیرند. اما هنگامی که آن مطالب را دوباره می خوانید و تکرار میکنید نورون های عصبی بیشتری در کنار نورون های عصبی قبلی شکل می‌گیرند و آن را تقویت می کنند. حال فرض کنید مطلب مورد نظر را بیشتر از این حرف ها تکرار کنید. بنابراین نتیجه ای که حاصل می شود بسیار شگفت انگیز تر از چیزی خواهد بود که در ذهن شما وجود دارد.

پس تکرار کردن یکی از رازهای موفقیت آمیز یادگیری مهارت لیسنینگ (Listening) است.

همچنین در هنگام گوش دادن به مطالب انگلیسی باید دقت بسیار بالایی داشته باشید. برای مثال در زبان انگلیسی هنگامی که دو کلمه به یکدیگر می رسند اگر کلمه اول با یک حرف بی صدا تمام شود و کلمه دوم با یک حرف با صدا شروع شود این دو کلمه توسط انگلیسی زبانان به صورت پیوسته تلفظ میشود. برای مثال جمله Put it there را در نظر بگیرید. هنگامی که یک فرد انگلیسی زبان می خواهد این جمله را تلفظ کند کلمه اول (put) و کلمه دوم (it) را به صورت پیوسته (putit) تلفظ میکند و این در حالی است که شما انتظار دارید این دو کلمه جدا از یکدیگر تلفظ شوند و اینجا جایی است که شما به مهارت بیشتری در لیسنینگ (Listening) دست پیدا خواهید کرد، جایی که می‌توانید تلفظ صحیح کلمات را در جملات بر اساس موقعیت آنها متوجه شوید. بنابراین دقت کردن در لیسنینگ (Listening) بسیار مهم می باشد.

در نهایت دستیابی به چنین مهارت هایی با تمرین و تکرار میسر خواهد شد.

 

..:: تفاوت روشهای بهبود مهارت لیسنینگ (Listening) در گذشته و حال

یکی از زیباترین بخش های آموزش زبان انگلیسی بخش لیسنینگ (Listening) میباشد. زیرا با استفاده از این مهارت است که شما میتوانید حرف های سایر افراد را متوجه شوید و البته قبلاً نیز به این موضوع اشاره شده که یکی از بزرگترین اهداف یادگیری زبان دوم و مخصوص زبان انگلیسی ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با دیگران است.

یادگیری زبان انگلیسی و لیسنینگ (Listening) از قدیم مورد توجه زبان آموزان بوده است. اما به علت پیشرفت تکنولوژی و افزایش و بهبود امکانات مختلف آموزشی، امروزه روش های موثر تر و بهتری برای آموزش زبان انگلیسی و لیسنینگ (Listening) وجود دارد که قبلاً از آن برخوردار نبودیم.

روش هایی که در قدیم الایام از آن استفاده می شد عبارتند از:

۱. یادگیری از استاد و ارتباط با او

۲. ضبط صدا

۳. مکالمات و گفتگوهای بین زبان آموزان

 

اما امروزه روش‌های بسیار بهتری نیز به این روش ها اضافه شده که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

۱. کانال های آموزشی و وب سایت هایی که به صورت رایگان اطلاعات را در اختیارات زبان آموزان قرار می دهند

۲. ابزارهایی که اپلیکیشن های مختلف مانند گوگل در اختیار ما می‌گذارند تا بتوانیم مهارت های مختلف خود را در زبان انگلیسی تقویت کنیم

۳. ابداع روش های جدیدی که بر پایه موسیقی است و زبان آموز را ترغیب به یادگیری بیشتر میکند

 

آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک به عنوان آموزشگاهی پیشگام در امر آموزش زبان انگلیسی، اقدام به طراحی و تولید روش های مختلف و آموزش زبان انگلیسی مخصوصاً بر مبنای موسیقی کرده است. روش های ابداعی در این آموزشگاه به گونه‌ای است که زبان آموز را به شدت ترغیب به یادگیری کرده و همه مهارت های لازم در این امر را به زبان آموز به طور واقعی یاد می دهد.

در این بخش می توانید تعدادی از موزیک ویدیو های تهیه شده برای یادگیری زبان انگلیسی را مشاهده نمایید. در این ویدیوها متوجه می‌شوید که نه‌ تنها آموزش لیسنینگ (Listening) در این ویدیوها در نظر گرفته شده بلکه زبان آموز می تواند در مدت زمان کوتاهی اطلاعات بسیار زیادی را از ویدیو دریافت کرده و آنها را یاد بگیرد.

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

 

..:: آموزش لیسنینگ (Listening) با حضور در کلاس

آموزش زبان انگلیسی و لیسنینگ (Listening) به صورت حضوری یعنی زبان آموز باید در کلاسی حضور داشته باشد و به صورت مستقیم از تکنیک های مورد استفاده در کلاسهای حضوری استفاده کند. تکنیک هایی که اساتید بر مبنای روش آموزشی موجود در آموزشگاه و کتاب هایی که در آن آموزشگاه تدریس می شوند انتخاب کرده و بر مبنای آن با زبان آموزان کار می کنند.

یکی از مزیت هایی که کلاس های حضوری دارند این است که زبان آموز در محیط قرار گرفته و بنابراین می تواند مطالب را بهتر یاد بگیرد.

همچنین شرکت در کلاس های حضوری این مزیت را دارد که شما می توانید با استادی که تبحر بسیار بالایی در آموزش زبان انگلیسی دارد و می تواند به شما کمک می کند کار کنید. این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید پله های ترقی را سریعتر طی کنید.

 

 همچنین بخوانید: یادگیری مهارت رایتینگ (Writing) در زبان انگلیسی

 

..:: آموزش لیسنینگ (Listening) با استفاده از فایل های صوتی و پادکست ها

یکی از روش های ساده و رایگان آموزش زبان انگلیسی و لیسنینگ (Listening) گوش دادن به فایل های صوتی و پادکست هاست. در فضای اینترنت فایل های بسیار زیادی به صورت رایگان طراحی و تعبیه شده که به شما در تقویت مهارت لیسنینگ (Listening) کمک بسیار زیادی می کند و شما می توانید آن ها را دانلود کرده و به آنها گوش دهید. البته توجه داشته باشید که همانطور که پیشتر در این مقاله توضیح داده شد برای درک بهتر و افزایش سرعت در یادگیری لیسنینگ (Listening) بهتر است که فایل های صوتی را در محیطی آرام و با دقت بسیار بالا و با تمرکز ۱۰۰ درصد گوش دهید تا بتوانید مطلب را به درستی متوجه شوید. اما در دفعات دوم به بعد می توانید فایل را در مسیر هایی که رانندگی می کنید و یا در جاهایی که تمرکز کامل ندارید گوش دهید.

 

..:: آموزش لیسنینگ (Listening) با استفاده از اپلیکیشن و بازی

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی اپلیکیشن های بسیار زیادی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی و لیسنینگ (Listening) طراحی و تعبیه شده است. بسیاری از این اپلیکیشن ها برای افراد بزرگسال و بسیاری نیز برای کودکان و خردسالان طراحی شده اند. مخصوصاً بازی هایی که دارای اتیکت رنج سنی می باشند و کودکان می توانند با استفاده از آن مهارت های مطالعه زبان انگلیسی و لیسنینگ (Listening) را تقویت کنند. یکی از مهمترین ابزار هایی که در این حوزه می تواند به شما کمک کند وب سایت گوگل ترنسلیت با آدرس translate.google.com می باشد. در این ابزار شما می توانید کلمات و جملات مربوطه را بنویسید و از آن بخواهید که آن را برای شما ترجمه کند و تلفظ درست آن را به شما بگوید.

 

..:: آموزش لیسنینگ (Listening) با قرار گرفتن در محیط

یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن مهارت های مختلف زبان انگلیسی جمله مهارت لیسنینگ (Listening) و گوش دادن را تقویت کنید قرار گرفتن در محیطی است که زبان انگلیسی در آن صحبت می‌شود. البته به این موضوع قبلا نیز اشاره کرده بودیم. در واقع اگر بتوانید در محیط قرار بگیرید که در آن زبان انگلیسی به شدت صحبت می شود می‌توانید با سرعت بسیار بالایی مهارت های مختلف آموزش زبان انگلیسی را فرا بگیرید. مهارت لیسنینگ (Listening) نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. البته چنین امکانی کمی سخت به نظر می رسد زیرا امکان حضور در کشورهای انگلیسی زبان برای بسیاری از افراد ممکن نیست. اما در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که برخی از روش های اشاره شده در این بخش ممکن است با شرایط شما سازگار نباشد.

 

..:: سلسله مراتب یادگیری لیسنینگ (Listening)

در نگاهی کوتاه می توان یادگیری مهارت لیسنینگ در زبان انگلیسی را در یک چرخه ساده توضیح داد. در ادامه به تشریح هر یک از این مراحل و توضیحات آن می پردازیم.

۱. فقط گوش کنید

یک فایل صوتی را آماده کنید که متن آن موجود باشد. البته شما متن مورد نظر را نباید دیده باشید. با دقت فراوان فایل صوتی را یک بار گوش کنید و تمام مطالبی که از آن متوجه شدید را بر روی کاغذ بنویسید. توجه داشته باشید که تمرکز بالا و صد در صد در این بخش بسیار مهم می باشد.

۲. به تکرار مرحله اول بپردازید

در این مرحله شما باید فایل صوتی خود را مجددا بسته به نیاز (حداقل ۵ بار) گوش دهید و متنی که نوشتید را اصلاح کنید. در این بخش متوجه خواهید شد که در دفعات بعدی که به فایل مربوطه گوش می‌دهید می‌توانید کلمات بیشتری را متوجه شده و به متن خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نیز به هیچ عنوان نباید متن اصلی فایل صوتی را نگاه کنید.

۳. متن اصلی را مشاهده کنید

حال متن اصلی را مشاهده کنید و ببینید که چقدر نوشته‌های شما به متن اصلی نزدیک است. ببینید که آیا توانستید نکات اصلی و کلمات کلیدی را خودتان متوجه شده و بنویسید و یا خیر. قطعاً اگر در ابتدای یادگیری لیسنینگ (Listening) باشید متوجه خواهید شد که کلمات و عباراتی وجود دارند که وجود آنها را حتی در فایل صوتی متوجه نشدید. ایرادی ندارد. این بسیار طبیعی است و شما باید به مرور زمان به آنها تسلط پیدا کنید. در این بخش لغاتی که متوجه نشدید و یا آنها را به اشتباه متوجه شدید را یادداشت کرده و معانی آن را از دیکشنری پیدا کنید و به تمرین و تکرار آن بپردازید. همچنین تلفظ آن کلمات نیز یادداشت کنید و به تمرین و تکرار آن بپردازید.

۴. همراه با متن، فایل صوتی را پخش کنید

در این بخش دست نوشته های خود را کنار بگذارید و در حالی که متن اصلی را مشاهده می کنید فایل صوتی را پخش کنید. در این حال هنگامی که فایل صوتی در حال پخش شدن است شما می توانید کلماتی که در آن فایل وجود دارند را در متن اصلی مشاهده کنید و با تلفظ اصلی آنها نیز بهتر و بیشتر آشنا شوید. البته ممکن است متن شما بسیار زیاد باشد و نتوانید تمام مطالب موجود در فایل را به یکباره گوش دهید. برای این کار بهتر است گاهی ویدیو را متوقف کرده و آن را به چند بخش تقسیم کنید.

این کار باید تا زمانی که شما تسلط کامل به متن فایل صوتی را پیدا کنید تکرار شود. بنابراین ممکن است مرحله ۴ بارها و بارها تکرار شود. اما قطعا متوجه خواهید شد که بعد از مدتی کوتاه تسلط بسیار زیادی به متن پیدا کرده و می توانید این بار بدون نگاه کردن به متن، فایل صوتی را متوجه شده و همراه با آن بخوانید.

 

..:: چرا مهارت لیسنینگ (Listening) یا گوش دادن به کندی بهبود پیدا میکند؟

سرعت کم در بهبود مهارت شنوایی یا لیسنینگ (Listening) یکی از دغدغه‌های همیشگی زبان آموزان سطح میانی است. در واقع بسیاری از زبان آموزان فکر می‌کنند که سایر مهارت های آنها در زبان انگلیسی به مرور زمان بهتر می‌شود اما پیشرفت خاصی در بحث گوش دادن نمی‌کنند. چنین فکری کاملاً درست است و واقعاً بسیاری از افراد پس از مدتی پیشرفت خاصی در لیسنینگ (Listening) ندارند.

اما دلیل اصلی این موضوع چه چیزی میتواند باشد؟ یکی از مهمترین دلایل این است که زبان آموزان هنگامی که به مطالب جدیدی گوش می کنند و آنها را متوجه نمیشوند به راحتی از آن می گذرند. در چنین شرایطی زبان آموز می تواند با صرف زمان بیشتری به سراغ کلمات و جملاتی که در مکالمه وجود داشت و آنها را متوجه نشد برود و آنها را یاد بگیرد.

فرض کنید مکالمه ای در حدود یک دقیقه به صورت یک فایل صوتی پخش میشود و شما تنها ۲۰ درصد از آن مکالمه را متوجه شده اید. در ضمن دقت کنید که گاها شما از یک جمله فقط یک یا دو کلمه را متوجه شده اید و در نهایت نمیدانید که موضوع اصلی صحبت چه بوده است. در چنین شرایطی راه حل تسلط پیدا کردن به آن مکالمه بدین صورت است:

۱. مکالمه مورد نظر را چندین بار گوش دهید. با این کار خواهید دید که تعداد بیشتری از کلمات را درک کرده اید.

۲. متن نوشتاری آن مکالمه را ببینید. با اینکار احتمالا متوجه این موضوع خواهید شد که شما تعدادی از کلمات موجود در این مکالمه را تا قبل از این ندیده اید و یا اگر هم دیده اید معنی آنها را نمی دانید. بنابراین سراغ دیکشنری خود رفته و معنی آن کلمات را پیدا کنید. سپس آنقدر آن متن را بررسی نمایید تا تمام جملات آن برایتان واضح شود.

۳. سپس مجدداً به فایل صوتی برگردید و آن را گوش کنید. در این حالت متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات و یا جملاتی که اصلاً برایتان گنگ بود ساده به نظر می رسند.

جالب است بدانید که ممکن است این کار حتی ساعت ها طول بکشد. اما مطمئن باشید که ارزش آن را دارد. از این به بعد اگر شما جملات و کلمات مشابه را در سایر فایلهای صوتی بشنوید احتمالا درک بهتری از آن خواهید داشت و آن را متوجه می شوید. حال فرض کنید که تعداد فایل های صوتی که گوش داده اید و چنین روشی را بر روی آن پیاده کرده اید بیشتر شوند. در نهایت اتفاقی که افتاده است این است که شما به تعداد بسیار زیادی کلمات و جملات تسلط پیدا کرده اید و می توانید آنها را به درستی در مکالمه‌ها و فایل های صوتی متوجه شوید.

 

..:: مزیتی که مهارت لیسنینگ (Listening) برای شما خواهد داشت

در نهایت شما قرار است با استفاده از مهارت های خود در زبان انگلیسی اهدافی را در زندگی خود دنبال کنید. برای مثال شما می خواهید مهاجرت کنید به یکی از کشورهای اروپایی و آمریکاییو یا میخواهید به عنوان یک تاجر کسب و کارهایی را دنبال کنید که نیاز به ارتباط با افراد انگلیسی زبان را دارد. در نهایت متوجه خواهید شد که اگر نتوانید ارتباط مناسبی با سایر افراد بگیرید نمی توانید خود را فردی موفق در حرفه خود قلمداد کنید. بنابراین شاید دشوار بودن مسیر یادگیری لیسنینگ (Listening) شما را مجبور به عقب نشینی کند اما شک نداشته باشید که اگر این ابزار را در اختیار داشته باشید می‌توانید به یکی از موفق‌ترین افراد حیطه کاری خود تبدیل شوید. بنابراین مهارت لیسنینگ (Listening) می تواند دستاوردهای بسیار بزرگی را برای شما به ارمغان آورد.

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-06-05
  آموزش زبان انگلیسی