آموزش رایگان زبان انگلیسی

  1401-05-15
  آموزش زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی در حال توسعه است و یکی از پر مخاطب ترین و پر استفاده ترین زبان ها در دنیا می باشد و یادگیری آن در جهان امروزه در هر موقعیت و رنج سنی بسیار ضروری و الزامی است. زیرا زبان انگلیسی ابزار فکری می باشد که برای برقراری ارتباط تصویری بصورت مکالمه-نوشتاری انسان با جوامع دیگر طراحی شده است.
آموزش رایگان زبان انگلیسی

 

در حال حاضر بسیاری از افراد برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به آموزشگاه های زبان انگلیسی مختلفی مراجعه می کنند. اما برخی از افراد بدلیل دشوار و فراگیر بودن این زبان یا دلایلی دیگر، مثل نداشتن سرمایه یا وقت کافی، امکان شرکت در کلاس های حضوری در آموزشگاه های معتبر زبان انگلیسی را ندارند. اما با پیشرفت دنیای تکنولوژی و تلاش های زیاد که در راستای آموزش زبان انگلیسی شده است، شما می توانید کانال و وب سایت های مختلفی در این زمینه پیدا کنید که هر کدام از این سایت ها به صورت جداگانه تجربه های خود را در شبکه های اجتماعی خود برای علاقه مندان و جویندگان زبان به نمایش گذاشته اند. قطعا بعضی از افراد بدلیل محدودیت مالی و زمانی که برای فراگیری زبان انگلیسی دارند، بدنبال آموزش رایگان زبان انگلیسی در وب سایت و کانال های مختلف هستند تا آنها هم بتوانند زبان انگلیسی را بصورت تخصصی و رایگان یاد بگیرند و از این فرصت به نحوه صحیح استفاده کنند. اما آیا این امر امکان پذیر هست؟! آیا واقعا وب سایتی وجود دارد که بتواند به صورت رایگان به افراد آموزش دهد؟! و یا آیا همانند افرادی که به کلاس های حضوری رفته و زمان می گذارند و هزینه می کنند می توانند یاد بگیرند؟! ما در ادامه مطلب بی شک کلیدی ترین و طلایی ترین راهکار را به شما می گوییم تا شما هم بتوانید به درستی در این راستا گام بردارید.

 

 فهرست مطالب این مقاله:

- کجا می توانم به یادگیری آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان بپردازم؟

- بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

- قبل از شروع یادگیری هر فردی باید به 2 نکته توجه کند :

- چگونه می توان زبان انگلیسی را با فیلم تقویت کنیم؟

- زبان انگلیسی برای کودکان جزء واجبات است!

- روش نوین تدریس زبان انگلیسی به کودکان

- چه چیزی برای یادگیری زبان لازم می باشد

- آیا زبان انگلیسی برای مهاجرت ضروری می باشد؟!

 

..:: کجا می توانم به یادگیری آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان بپردازم؟

امروزه زبان انگلیسی به شدت درحال پیشرفت می باشد و خیلی ها به دنبال بهترین آموزشگاه ها و وب سایت های زبان هستند که بتوانند در کلاس حضوری و آنلاین آن ها شرکت کنند و بیشترین وقت و سرمایه خود را در این زمینه می گذارند تا بتوانند در زمینه زبان انگلیسی پیشرفت کنند.

خیلی از افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند، اما امکان شرکت در کلاس های حضوری را ندارند. زیرا ممکن است اطراف منزل شان آموزشگاهی وجود نداشته باشد یا توان مالی برای پرداخت هزینه های زبان را نداشته باشند و یا وقت کافی برای این موضوع را ندارند. این بزرگترین دغدغه بسیاری از افراد برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

قطعا این افراد به دنبال راه های مختلفی هستند تا بتوانند محدودیت ها را به فرصت تبدیل کنند. بهترین راه در این حالت پیدا کردن بهترین سایت ها و کانال های زبانی هستند که بتوانند زبان را به صورت رایگان آموزش دهند.

قطعا یکی از شایسته ترین سایتی که در زمینه آموزش رایگان زبان انگلیسی تاسیس شده، سایت چکاوک می باشد.

البته این نکته را در نظر بگیرید که هرچقدر هم تلاش کنید تا به صورت رایگان زبان انگلیسی را یاد بگیرید باز هم آن طور که باید و شاید نتیجه کار مناسب نخواهد بود. نه اینکه شما توانایی چنین کاری را ندارید. نه ! بلکه نکته اینجاست که بهتر است تحت نظر آموزشگاهی که حرفه اش همین است به امر یادگیری بپردازید.

فرض کنید اگر خودتان بخواهید به صورت رایگان و با استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید حدود 2 سال از شما زمان بگیرد تا به تسلط نسبی برسید. در چنین شرایط شمایی که توانایی بسیار خوبی در امر یادگیری داشتید که توانستید بدون استاد و کلاس به چنین مهارتی برسید، ببینید اگر در این مسیر با یک آموزشگاه بسیار خبره و نورآور همگام می بودید چه اتفاق خارق العاده ای رخ می داد ! باور نکردنی خواهد بود. ما در این مقاله راهکارهای مختلف رو با شما آموزش خواهیم داد. اما پیشنهاد ما این است که حتما به شیوه آموزش در این آموزشگاه نیز نگاهی بیاندازید و ویدئوهای آموزشی ما را ببینید.

 

همچنین بخوانید: شیوه آموزش در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک

 

علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی های سایت چکاوک این می باشد که شما در صورت وجود هرگونه مشکلی می توانید با مجرب ترین اساتید مجموعه در ارتباط بوده و سوالات خود را مطرح کنید.

 

..:: بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی روش های متعددی وجود دارد. روش هایی که بر پایه گرامر، لغت و یا لیسنینگ (Listetnig) هستند. اما اکثرا این موضوع را می دانند که این مهارت ها به تنهایی نمی تواند سطح زبان انگلیسی را برای درک بهتر ارتقاء ببخشند.

شما زمانی می توانید در زبان انگلیسی موفق باشید که به تنهایی قادر به ساختن، بیان کردن و درک جملات سخت و پیچیده باشید. در این صورت می توان اطمینان داشت که شما درک کامل از زبان انگلیسی رادارید.

خب قطعا برای رسیدن به این مهارت ممکن است قبل از شروع یادگیری یک سری سوالات جزئی ذهن شما را مشغول کند. اولین موضوع این است که برای رسیدن به این مهارت چه کارهایی را باید انجام دهید؟ یا چقدر طول می کشد تا به سطح دلخواه برسید؟

برای پاسخ به این سوالات نخست شما باید به آموزشگاه های زبان بروید، تعیین سطح شوید و در کلاس های حضوری آن ها شرکت کنید و قطعا چیزی که به شما پیشنهاد داده می شود صرف زمان بسیار زیاد و هزینه های میلیونی می باشد. اما شما در این سایت به راحتی می توانید تعیین سطح بدهید و بدون هیچ دغدغه ای شروع به آموزش زبان کنید .

تعیین سطح آنلاین و رایگان زبان انگلیسی

یعنی بدون رفتن به آموزشگاهی یا صرف وقت یا هزینه از سطح خودتان باخبر می شوید. حال بعد از اینکه از سطح خودتان باخبر شدید می توانید در همین سایت یادگیری را شروع و تا رسیدن به سطح مطلوب ادامه دهید.

ما در این سایت علاوه بر روش یادگیری زبان به صورت رایگان به شما بهترین و بروزترین شیوه آموزش زبان انگلیسی را معرفی می کنیم که باعث می شود شما در مکالمه بسیار قوی باشید و بتوانید بدون ترس به راحتی انگلیسی صحبت کنید. برای این کار شما می توانید از فیلم های آموزشی و مقالات دیگر سایت استفاده کنید و همچنین در سایت بستری فراهم شده تا شما سوالات و مشکلات خود را بپرسید تا استادان ما پاسخ آن را بدهند.

 

..:: قبل از شروع یادگیری هر فردی باید به 2 نکته توجه کند :

 

1. هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید

قطعا هرفردی برای انجام هرکاری نیاز به هدف دقیقی دارد. هدف داشتن باعث می شود در زندگی برنامه ای داشته باشید و براساس آن تلاش کنید و شاهد پیشرفت خودتان باشید. برای یادگیری زبان هم حتما باید هدفی داشته باشید تا با انگیزه و برنامه حرکت کنید. هدف ها در یادگیری زبان انگلیسی تفاوت دارد. برای مثال برخی از افراد برای مهاجرت و برخی دیگر برای شغل و آینده شروع به یادگیری می کنند. اگر در این امر هدفی نداشته باشید ممکن است پیشرفت آن چنانی نکنید زیرا زبان بسیار فرار می باشد و اگر در راستای یادگیری آن، برنامه، تکرار و تمرین نداشته باشید و فقط برای گذراندن اوقاتتان به دنبال آن رفته باشید، کاملا بی فایده محسوب می شود. پس حتما قبل از یادگیری هدف خودتان را مشخص کنید.

همچنین بخوانید: چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

 

2. برای شروع یادگیری برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی بخش بسیار مهمی در یادگیری موفق زبان انگلیسی است. مدت زمان یادگیری در افراد به عواملی مختلفی بستگی دارد که این عوامل ممکن است به میزان انگیزه، مطالعه و تعهد وابسته باشد. برای تمرین یا مرور کردن مطالب حداقل زمانی که باید صرف این موضوع کنید، نیم ساعت در روز می باشد، نه کمتر. اما هر روز و به صورت پیوسته باید نیم ساعت زمان بگذارید تا به نتیجه دلخواه برسید. البته اگر شرایط و توانایی آن را دارید که زمان بیشتری بگذارید، در نهایت نتیجه بهتری خواهید گرفت و زودتر مهارت پیدا خواهید کرد.

 

..:: چگونه می توان زبان انگلیسی را با فیلم تقویت کنیم؟

فیلم ها از جمله منابعی هستند که هم در دسترس عموم می باشند و هم اینکه غالبا به صورت رایگان هستند. این منابع بسیار مهم و با ارزش هستند. گنجینه ای از کلمات، جملات و اصطلاحات. یکی از بهترین و مفید ترین متدها برای تقویت زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان در سطح شنیداری و لغات، دیدن فیلم می باشد.

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

(این تنها 20 ثانیه ابتدایی یکی از ویدئوها می باشد)

 

مشاهده فیلم های آموزشی بیشتر

 

همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با فیلم

همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

 

یک نکته بسیار مهم این است که افرادی که وقت کافی برای آموزش دیدن ندارند، فیلم ها بسیار مناسب آنها خواهد بود.

این افراد یاد می گیرند که چگونه کلمات را در قالب جمله ها بکار بگیرند. ساختار های مختلف و دشوار بسازند که حتی ممکن است این اصطلاحات در کمتر کتابی یافت شود. یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم باعث می شود که در کوتاه ترین زمان در این امر پیشرفت کنید. علاوه بر این با دیدن این فیلم ها با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای گوناگون آشنا می شوید.

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی ممکن است که آموزش های روتین برای افراد خسته کننده شود، اما یکی از ویژگی های خوب فیلماین است که سرگرم کننده می باشد و فرد احساس آموزش دیدن را ندارد.

 

..:: زبان انگلیسی برای کودکان جزء واجبات است!

کودکان نسبت به بزرگسالان، پر مخاطب ترین زبان آموزان هر آموزشگاه زبان می باشند. روش یادگیری کودکان نیز بسیار با بزرگسالان باید متفاوت باشه که کودک از زبان انگلیسی زده نشود. پس روش های یادگیریشان گوناگون می باشد. زیرا کودکان غالبا بازیگوش هستند و ممکن این امر باعث شود تا بازدهی یادگیریشان کاهش پیدا کند. پس به شدت باید در انتخاب آموزشگاه و استاد دقت کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باید والدین به آن توجه کنند شیوه و روش تدریس می باشد، زیرا کودکان بسیار روحیه حساسی دارند. با یک اشتباه در تدریس ممکن است کودک تا آخر عمر از زبان تنفر داشته باشد و نتواند در آینده در این زمینه پیشرفت کند.

همچنین بخوانید: آموزش زبان انگلیسی به کودک


 آموزش با انیمیشن یکی از بهترین روش ها برای آموزش به کودکان می باشد. برای کودکان و خردسالان بدلیل اینکه سن کمتری دارند، ممکن است فیلم های با زمان زیاد خسته کننده باشد. بنابراین بهتر است از انیمیشن های مختص آموزش زبان انگلیسی با زمان کوتاه استفاده شود. همچنین برای تماشاکردن آن، زمان کمتری صرف می شود و کودکان می توانند آن را بیشتر از یک بار ببینند.

از طرفی دیگر ممکن است برخی از والدین، بدلیل مشغله یا دور بودن آموزشگاه از منزلشان مجبور به ترک کلاس های حضوری شوند. اما آیا می توان این کودکان را تحت آموزش رایگان زبان انگلیسی قرار داد؟

سایت های مختلفی در این زمینه برای کودکان کار می کنند. آموزش زبان انگلیسی چکاوک قسمتی از سناریوی آموزش را به کودکان اختصاص داده است که بخشی از موارد به صورت رایگان در سایت چکاوک قابل ملاحظه می باشد.

همین حالا جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 

..:: روش نوین تدریس زبان انگلیسی به کودکان

دانشمندان می گویند که وقتی حواس پنجگانه کودکان درگیر شود، سطح یادگیری کودکان بالا تر می رود و اطلاعات، سریع تر وارد حافظه بلند مدت می شود. یک روشی که باعث بالا رفتن سطح یادگیری زبان انگلیسی می شود، تمرکز است. کودکان بدلیل سن کم، شیطنت و مقطع سنیشان، تمرکز کمی در یادگیری دارند. حال برای بالا بردن تمرکز در کودکان روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه با روش هایی آشنا می شوید که باعث می شود نه تنها در زبان انگلیسی بلکه در بیشتر زمینه ها تمرکز کودکان را افزایش می دهید:

 

1. با بازی به کودکان به آموزش انگلیسی بپردازیم

 قطعا یکی از بهترین شیوه های آموزش زبان انگلیسی به کودکان می تواند بازی کردن باشد. کودکان هنگام بازی کردن مطالب و اطلاعاتی زیادی را یاد می گیرند و بازی کردن یه راه فوق العاده با بازدهی بالا برای کودکان می باشد. زیرا که حس رقابت در آنها را افزایش می دهد و باعث می شود که برای رسیدن به هدفشان تلاش کنند و هنگام برنده شدن احساس کنند که کار بزرگی انجام داده اند و موفق شده اند. در آموزشگاه زبان چکاوک، بازی های بسیار مهیجی پیدا می شود که یادگیری زبان انگلیسی را بسیار راحت می کنند. این بازی ها به صورت تخصصی توسط این آموزشگاه طراحی شده و در راستای آموزش زبان انگلیسی به کودکان کمک بسیار زیاد می کند.

 

2. با شعر و آهنگ به کودکان آموزش انگلیسی دهیم

امروزه آموزش زبان انگلیسی با شعر و موسیقی، روش بسیار فوق العاده ای می باشد. زیرا باعث می شود که کودکان جذب آن شوند. گاهی اوقات کودکان شعر یا موسیقی را بی هیچ تلاشی به صورت ناخودآگاه یاد می گیرند و قطعا تاثیر بسزایی در بهبود تمرکز دارد. شاید با خود بگویید که آیا فقط خواندن شعر یا موسیقی برای یادگیری کودک تاثیر دلخواه را دارد یا خیر؟! در جواب این سوال باید بگوییم خیر. باید در شعر یا موسیقی محتوای درسی باشد تا کودک مطالب جدید را با انگیزه و هیجان بخواند.

اما آیا چنین شعر یا موسیقی پیدا می شود که تمام علاقه و ذوق کودک را سیراب کند؟! شما در آموزشگاه زبان انگلیسی چکاوک، بهترین شعرها و موسیقی های زبان انگلیسی که بصورت کارشناسی شده طراحی و تولید شده اند را می توانید پیدا کنید که بشدت مورد استقبال کودکان قرار گرفته و شما می توانید بخشی از این شعر و موسیقی را بصورت رایگان دریافت کنید.

 

3. آموزش زبان انگلیسی به کوکان به صورت داستان

در سال های اخیر متخصصان زبان انگلیسی تاکید زیادی بر یادگیری زبان انگلیسی به همراه داستان داشته اند. زیرا این راهکار علاوه بر اینکه باعث افزایش تمرکز کودکان شده بلکه باعث می شود تا تمایل کودکان نسبت به زبان انگلیسی بیشتر شود. کودکان به دلیل اینکه داستان برایشان سرگرم کننده هست علاقه زیادی به آن دارند. نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز به شنیدن داستان علاقه دارند. بدلیل اینکه قوه تخیل شنوندگان و احساسات آنها را تقویت می کند و با دنیایی از کلمات انگلیسی در داستان ها روبرو می شوند.

 

4. برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان را تشویق کنید

یکی از راه هایی که باعث جذب کودکان در زبان انگلیسی می شود و تمرکزشان بالا می رود تشویق کردن آنها می باشد، زیرا کودکان ذاتا نیاز دارند که تشویق شوند و این کار باعث انگیزه کودکان می شود. در واقع کودکان نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه برای انجام هر کاری در طول روز نیاز به انگیز و دریافت پاداش و تشویق دارند.

 

..:: چه چیزی برای یادگیری زبان لازم می باشد

برای اینکه در زبان انگلیسی سطح و مهارت افراد را بهبود بخشیم نیاز به ابزارهایی داریم. مانند کتاب، استاد، فیلم، انیمیشن، آهنگ و ... .

استفاده از کتاب برای آموزش زبان انگلیسی و ارتقاء سطح بسیار مناسب می باشد و در کتاب ها می توانید لغات فراوانی در آن پیدا کنید، اما این کافی نیست. زیرا کتاب ها بسیار گسترده می باشند و برای یادگیری زمان بر می باشد و همین طور بدلیل عدم وجود مکالمه ای در آن باعث نا امید شدن زبان آموز می شود.

البته کسانی که خودجوش زبان می آموزند، زمانی که در کلاس های حضوری زبان شرکت می کنند، بسیار کمکی بزرگی برایشان محسوب می شود و به مسیری که می خواهند طی کنند آنها را نزدیک تر می کنند.

 

..:: آیا زبان انگلیسی برای مهاجرت ضروری می باشد؟!

افراد در یادگیری زبان انگلیسی هدف های گوناگونی دارند. برخی از افراد هدفشان از یادگیری زبان انگلسی مهاجرت می باشد. اما قطعا اگر سطح زبان انگلیسی شما پایین است، نمی توانید مهاجرت کنید. زیرا ارتباط گرفتن با دیگران سخت می شود و اعتماد به نفس شمام کاهش پیدا می کند. پس یکی از عوامل مهم این است که از سطح بالایی برخوردار باشد تا بتواند به هر کشوری که می خواهید بروید و از پس خودتان برآیید. البته ممکن است که بخشی از این مهارت داخل کشور تکمیل شده و بخش دیگر آن در کشور مقصد تکمیل شود.

مهاجرت کردن یک هدف روشن و معینی می باشد که فرد بسته به آن شرایط می تواند برنامه ریزی کند و حقیقتا نحوه یادگیری هر فرد مطابق مهاجرتی که می خواهد صورت بگیرد فرق دارد، یعنی کسی که می خواهد برای درس خواند مهاجرت کند، با کسی که می خواهد برای کار کردن مهارجرت کند قطعا متفاوت می باشد.

برای افرادی که می خواهند مهاجرت کنند آموزش زبان انگلیسی بصورت فیلم و موسیقی بسیار تاکید می شود. زیرا باعث می شود که به درک کامل از محیط و فرهنگ و انسان ها برسند.

جدیدترین ها

جدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

کلمات پرکننده یا فیلر (Filler) چه هستند؟ کلمات فیلر به همراه مثال

ادامه مطلب
چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

چرا زبان انگلیسی بهترین و پرکاربردترین زبان دنیاست؟

ادامه مطلب
استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی: پتانسیل‌ها و چالش‌ها

ادامه مطلب
راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

راهنمای عمومی و جامع آزمون تافل TOEFL و آیلتس IELTS

ادامه مطلب
جدیدترین ها

پربازدیدترین مطالب و مقالات انگلیسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

صد داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی (ساده) تا پیشرفته با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ضرب المثل و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

ادامه مطلب
آموزش تضمینی زبان انگلیسی

آموزش تضمینی زبان انگلیسی

ادامه مطلب
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

ادامه مطلب
  1401-05-15
  آموزش زبان انگلیسی